جمعه, آوریل 19, 2024
خانهاخبارجمشید آریا یا جمشید هاشم‌‌پور؟ چه فرقی می‌‌کند؟ قهرمان سینمای ایران 76...

جمشید آریا یا جمشید هاشم‌‌پور؟ چه فرقی می‌‌کند؟ قهرمان سینمای ایران 76 ساله شد

جمشید هاشم‌‌پور، ستاره و قهرمان سینمای ایران در دهه‌‌های 60 و 70 شمسی، امروز سوم فروردین 99 و در بهبوهه‌‌ی نوروز کرونایی، 76 ساله شد.
جعفر گودرزی دبیر سیزدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، با انتشار فیلمی از جشن تولد دو سال قبل هاشم‌پور نوشت: «بدون تردید جمشید هاشم پور، اسطوره تکرارنشدنی تاریخ چهار دهه سینمای ایران است. قهرمانی با تمام ویژگی‌های اسطوره‌ای.
جمشیدخان هاشم‌پور (آریا) به معنای واقعی کلمه سوپراستار سینمای ایران است و بازیگری تمام عیار. بازیگری که شهرت و محبوبیت را با هم دارد ویژگی که در کمتر بازیگری دیده می‌شود، آن هم نزد مخاطبانی با سن، سلیقه، تفکر و عقاید مختلف.
او تنها بازیگری است که در مدت زمانی طولانی (دو دهه) در سینمای ایران، تأثیرگذار و جریان‌ساز بود و چرخ اقتصادی سینما و گیشه را یک‌تنه می‌چرخاند و بسیاری از تهیه‌کنندگان را صاحب موقعیت‌های عالی مالی کرد.
جایگاه قهرمان بی‌بدیل سینمای ایران در هفتاد و ششمین بهار زندگی‌اش هنوز هم جذاب، دوست داشتنی، قابل اعتنا و ارزشمند است.
جمشیدخان تولدت مبارک و عزت و سربلندی‌ات پایدار».
شاید این روزها که سینمای ایران از فیلم‌‌های قهرمان‌‌ساز دور شده است، جای خالی جمشید هاشم‌‌پور که یک تنه در سال‌‌های دهه‌‌‌‌های 60 و 70، بار قهرمان‌‌پروری در سینمای ایران را به دوش کشیده بود، بیش از پیش احساس می‌‌شود.
گفتنی است جمشید هاشم‌‌پور به تازگی در فیلم سینمایی «گیج گاه» به کارگردانی عادل تبریزی، در نقش خودش، بازی کرده است. قرار است برای اولین بار پس از سال‌‌ها هاشم‌‌پور با نام اصلی‌‌اش یعنی جمشید آریا در این فیلم دیده شود.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط