سه‌شنبه, آوریل 16, 2024
خانهسردبیرجناب نماینده مجلس،سلبریتی را تعریف کرده و با ذکر مثال توضیح دهید!

جناب نماینده مجلس،سلبریتی را تعریف کرده و با ذکر مثال توضیح دهید!

روزگار-محمدعلی وکیلی عضو هیات رییسه مجلس: سلبریتی‌ها در همه کشورها جزو گروه‌های مرجع هستند و در ایران نیز به همین صورت است، در هیچ کشوری گروه‌های مرجع اجتماعی را با هزینه کم بی‌اثر نمی‌کنند، زیرا سلبریتی‌ها در مقاطع خاص توانستند در کنار مردم باشند.

ملانصرالدین:جناب عضو هیات رییسه مجلس که به زودی جایت را به دیگری می دهید، لطفا سلبریتی را تعریف کرده و با مثال توضیح دهید!اگر تعریف و توضیح شما قابل قبول بود،سپس شرح دهید بر اساس کدام مدرک و قانون نوشته و نانوشته ای سلبریتی ها را جزو گروه مرجع دانسته اید؟
سلبریتی بودن شرایطی دارد و فقط به صرف اینکه کسی در فیلمی بازی کرد یا در تیم فوتبالی توپ زد و غیره ، نمی توان او را سلبریتی نامید.
در جهان،به خصوص آمریکا و اروپا این همه بازیگر و ورزشکار وجود دارد،آیا همه آنان را سلبریتی خطاب می کنند؟
در سرزمین کهن ایران که مهد هنر بوده،کدام هنرمند را به عنوان مرجع می شناسید؟ آیا کسی را در طول تاریخ می شناسید که برای رفع گرفتاری سراغ یکی از این هنرمندان رفته باشد؟!
هالیوود مهد بازیگر است،اما تنها تعداد معدودی از آنان را به عنوان سلبریتی می شناسند،هم میزان محبوبیت مهم است و هم عملکرد هنرمند در قبال جامعه و مردم.اگر غیر از این باشد نمی تواند عنوان سلبریتی را یدک بکشد.
سلبریتی ها هرگز در طول تاریخ نتوانسته اند تاثیر چندانی در سرنوشت مردم،جامعه و سیاست کشورشان داشته باشند.واضح ترین دلیل، انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکاست.اکثر بازیگران و هنرمندان سرشناس آمریکایی برعلیه ترامپ موضع گرفتند و او را به شدیدترین وجه کوبیدند،نتیجه چه شد؟ترامپ برگزیده شد!وقتی چنین سلبریتی های گردن کلفت و مشهوری نمی توانند سرنوشت کشور و جامعه را تغییر دهند،وای به حال نوع وطنی آن!
پیش از انقلاب بازیگرانی داشتیم که بسیار محبوب تر از هنرپیشه های امروزی بودند و هستند،آنان چه تاثیری از لحاظ سیاسی و اجتماعی روی کشور و مردم داشتند؟کسی حرف آنان را می خواند؟از بالاترین شخص کشور گرفته تا یک فرد عادی!وقتی دیروزی ها با تمام شهرت و محبوبیتی که داشتند کاری از دست شان برنیامد و حرف شان را نخواندند،امروزی ها کجای کار قرار دارند؟!چه چیزی را توانسته اند تغییر داده یا بدهند؟!
مرحوم جهان پهلوان تختی را در ایران می توان نمونه بارز یک سلبریتی دانست.فردی که هم قهرمان المپیک و جهان بود و هم محبوب دل ها.تختی برای کمک به مردم جاروجنجال راه نینداخته و در خفا به مردم کمک می کرد.یاری رساندن وی به زلزله زدگان بوئین زهرا را تاریخ به خوبی به یاد دارد و در یاد نگه داشته و خواهد داشت.
کسی که برای خودنمایی خودش را به مناطق زلزله زده و سیل زده رسانده و مقابل دوربین های عکاسی و فیلمبرداری پز انسان دوستی به خود می گیرد را نمی توان سلبریتی نامید!
فوتبالیست و بازیگری که پول های به دست آمده از جیب مردم را بر علیه خودشان به کار گرفته و بساز و بفروشی می کنند تا قیمت خانه سر به فلک بکشد،سلبریتی نبوده،نیستند و نخواهند بود،چون دلبسته پول هستند و دشمن مردم!
وقتی کرونا قدم نامبارکش را به ایران گذاشت،بسیاری منتظر بودند سلبریتی های وطنی نیز مانند خارجی ها به میدان بیایند و یاریگر مردم باشند،اما به کاخ های خود خزیدند و با قفل های الکترونیکی درها را بستند تا مبادا نفس مردم به نفس شان بخورد یا چشم خود و خانواده شان به چشم آنان بیفتد!بزرگ ترین قفل را نیز بر جیب های گل و گشاد خود زدند تا چیزی از آن به بیرون نشت پیدا نکند!جناب وکیل،این افراد را چگونه سلبریتی دانسته و جزو گروه های مرجع جامعه به حساب آورده اید؟!
جناب محمدعلی وکیلی نماینده محترم مجلس و صاحب امتیاز و مدیر مسوول یک نشریه بی مخاطب،شما و مانند شما هرگز جامعه و مردم خود را نشناخته و نخواهید شناخت،اگر شناخته بودید چنین حرف هایی را بیان نمی کردید!
مانند همیشه باز تاکید می کنم،هنرمندان،بازیگران و ورزشکاران سرشناسی که مقام شان از تمام به اصطلاح سلبریتی ها بالاتر است ،از پیش از انقلاب وجود داشته و دارند که همواره در کنار مردم بوده و هستند و همچنان به یاری آنان می شتابند،نه از سیل ترسیده و می ترسند،نه از زلزله،نه از کرونا و نه از کم شدن حجم جیب خود.اینان سلبریتی واقعی بوده و هستند و همیشه احترام شان واجب.دست همه آنان را می بوسم و به احترام شان خودم و قلمم تمام قد می ایستیم.

 

اورنگ

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط