سه‌شنبه, آوریل 23, 2024
خانهاخبارحراج نامه های خصوصی گرتا گاربو ، از ستارگان سینمای هالیوود دهه‌های...

حراج نامه های خصوصی گرتا گاربو ، از ستارگان سینمای هالیوود دهه‌های 1920 و 1930

اخبار هنری : هفته آینده 65 نامه خصوصی گرتا گاربو، از ستارگان برجسته سینمای هالیوود دهه‌های 1920 و 1930، در نیویورک به زیر چکش حراج می‌رود. این نامه‌ها بیانگر احساس تنهایی هنرپیشه سوئدی‌الاصل با وجود شهرت جهانی‌اش است.

به گزارش مووی مگ به نقل از دویچه‌وله، گرتا گاربو بیش از هر چیز به دلیل بازی‌اش در فیلم‌های “ملکه کریستینا” (1933) و “گراند هتل” شهرت دارد و به خاطر صحنه معروفی از این فیلم که در آن می‌گوید‌”I want to be alone” (می‌خواهم تنها باشم).

حال 65 نامه خصوصی گرتا گاربو نشان می‌دهد که این هنرپیشه سوئدی – آمریکایی که در سال 1990 از دنیا رفت تا چه حد در زندگی‌اش واقعا احساس تنهایی می‌کرده است.

حراج‌خانه “سوان گالریز” در نیویورک می‌خواهد نامه‌هایی را که گاربو به دوست هنرپیشه اتریشی‌اش، سالکا فیرتل، نوشته است در هفته آینده به حراج بگذارد. سوان گالریز برآورد می‌کند که مبلغی بین 40 تا 60 هزار دلار از بابت فروش این نامه‌ها عایدش شود.

گرتا گاربو که در سال 1905 در استکهلم به دنیا آمد، نامه‌های یاد شده را در فاصله سال‌های 1932 تا 1973 نوشته و پست کرده است. به گفته سوان گالریز، او در یکی از نامه‌ها نوشته که از خانه‌اش خارج نمی‌شود و با کسی ملاقات نمی‌کند. او می‌نویسد که تنهایی سخت و غمگین‌کننده است، اما گاه سخت‌تر از آن، بودن با دیگران است.

گرتا گاربو این نامه‌ها را با مداد و به زبان آلمانی نوشته است.

درباره گاربو اغلب این خاطره نقل شده که هنرپیشه‌ای خجالتی بوده که نمی‌توانسته به راحتی با زندگی پرزرق و برق هالیوود کنار بیاید. گاربو در سال 1955 در مصاحبه با مجله آمریکایی “لایف” گفته بود که هیچگاه در فیلم نگفته که “می‌خواهد تنها باشد”، بلکه گفته است که می‌خواهد “راحتش بگذارند”

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط