پنج‌شنبه, آوریل 25, 2024
خانهپارادیزوداستین هافمن

داستین هافمن

اخبار هنری : موقعی که تازه بازیگر شده بودم ــ و قیافه خوبی در مقایسه بقیه نداشتم ــ با جین هاکمن و رابرت دووال تصمیم گرفتیم تحت هر شرایطی به حرفه‌مان ادامه بدهیم، حتی اگر از استودیوها بیرونمان بیندازند.

ــ فکر می‌کنم که فقط فیلم‌های جیمز باندی را در کارنامه‌ام کم دارم که اتفاقا می‌گویند هیات ظاهری‌ام بسیار برازنده این کارمند سرویس جاسوسی انگلستان هم هست!

ــ واقعا می‌خواستم این فیلم (کریمر علیه کریمر) دنباله‌ای داشته باشد، ولی هیچ‌وقت این اتفاق نیفتاد. رابرت بنتون این فیلم را براساس فیلم‌نامه‌ای از خودش کارگردانی کرد و من چند بار به او گفتم که دنباله این قصه را بسازد. من در آن فیلم، نقش مردی را بازی می‌کردم که مجبور بود سخت کار کند و به‌ همین خاطر نمی‌تواند به زندگی خانوادگی و پس از آن، مراقبت از کودکش برسد و برایم خیلی جالب بود که ببینم او چند سال پس از این ماجراها، چه وضعیتی دارد. آیا او توانست بالاخره شرکت مستقل خود را راه بیندازد؟ روابط او با پسرش در این مدت چگونه بود؟ فکر می‌کنم برای تماشاگران فیلم هم جالب بود که پاسخ این سوالات را بدانند، اما هیچ‌وقت قسمت دوم فیلم ساخته نشد و این سوال‌ها بی‌جواب ماند.

ــ در فیلم «فروشگاه عجایب آقای ماگوریم» ما لحظات مفرحی داشتیم، اما نه به اندازه سایر فیلم‌هایم از جمله «ملاقات با فوکرها» چرا که در فیلم «ملاقات با فوکرها» من امکان بداهه‌گویی داشتم، اما در فیلم «فروشگاه عجایب آقای ماگوریم» باید هر آنچه کارگردان می‌گفت را انجام می‌دادم. پس از نمایش فیلم «ملاقات با فوکرها» فرزندانم گفتند که من خودم را بازی کردم، چرا که آن نقش به شخصیت من در خانه شباهت بسیار داشت. اما فیلم «فروشگاه عجایب آقای ماگوریم» تجربه خاصی نبود. کاری که بازیگر سینما انجام می‌دهد، مشاهده کارهای مردم در زندگی و تلاش برای بدست آوردن مهارت به منظور بازآفرینی آنها است. چیزی که من در این فیلم نیز مانند تجربه‌های قبلی‌ام، مورد توجه قرار دادم.

ــ لی استراسبرگ مدام می‌گفت: «چیزی به اسم تازه کار یا استاد یا آدم بده یا قهرمان یا نقش اول وجود ندارد بلکه همه ما شخصیتیم».

ــ چون آدم فروتنی هستم قبول می‌کنم که هیچوقت نقش‌های تکراری بازی نکرده‌ام! البته همسرم روزی به من گفت تو همه جور نقش بازی کرده‌ای غیر از حیوان! اگر چنین پروژه‌ای سراغ دارید حتما خبرم کنید چون رضایت خانواده برایم خیلی مهم است!

ــ دو تا خانه دارم. آدم طماعی نیستم. ولی این که روی آن سکوی کذایی بروی و چند ثانیه صحبت کنی و ووپی (ووپی گلدبرگ مجری مراسم) هم چند تا تیکه بارت کند خیلی وسوسه انگیز است.

— Happy 83rd Birthday Dustin Hoffman! Born Today, August 8, in 1937

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط