جمعه, آوریل 19, 2024
خانهاخباررئیس داوران نوعی نگاه جشنواره کن این بار کارگردان لبنانی

رئیس داوران نوعی نگاه جشنواره کن این بار کارگردان لبنانی

نوعی نگاه یکی از بخش های جشنواره بین المللی فیلم کن است که هر ساله در فرانسه برگزار می گردد. این بار رئیس هیئت داوران در این بخش به نادین لبکی کارگردانی لبنانی واگذار شده است تا به دنبال جایزه ی خود در جشنواره سال قبل امسال در این سمت قرار گیرد.

نوعی نگاه بخشی از جشنواره کن است که در هفتاد و دومین مرحله از این فستیوال رئیس هیئت داوران این بخش به کارگردان لبنانی “نادین لبکی ” واگذار شده است. Artnewspress با گزارش لحظه به لحظه از فرانسه شهر نیس با شماست تا داغ ترین خبرها را دریافت کنید.

رئیس داوران نوعی نگاه

نادین لبکی رئیس داوران نوعی نگاه جشنواره کن

نادیا لبکی سال گذشته با فیلم کفر ناحوم توانست برنده جایزه هیئت داوران کن شود. این فیلم جایزه بهترین گلدن گلوب و اسکار را هم از آن خود کرد. این بار رئیس  هئیت داوران این بخش در جشنواره کن 2019 به عهده این کارگردان است. این سمت سال قبل به “بنیسیو دل تورو ” تعلق داشت.

نادین لبکی، بازیگر، کارگردان و فیلم ‌نامه نویس لبنانی تا کنون سه فیلم حالا کجا برویم، کفر ناحوم و کارامل را در این جشنواره بین المللی رونمایی کرده است.

این کارگردان پس از انتخاب به عنوان رئیس هیئت داوران این بخش بیان کرد: زمانی به عنوان دانشجوی سینما به این جشنواره می آمدم و از تجربه ی معتبرترین جشنواره سینمایی جهان بسیار هیجان زده بودم. صبح زود بیدار می شدم و برای تهیه بلیط در صف طولانی می ماندم. حال سمت رئیس داوران بخش “نوعی نگاه ” را در جشنواره کن دارم و مشتاق تماشای فیلم ها هستم.

رئیس داوران نوعی نگاه

جشنواره فیلم کن در هفتاد و دومین دوره خود در کشور فرانسه از تاریخ 14 تا 25 می همزمان با 24 اردیبهشت تا 4 خرداد برگزار می شود. ریاست هیئت داوران این جشنواره امسال بر عهده ی “الخاندرو گونزالز ایناریتو ” کارگردان برنده اسکار مکزیکی است.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط