جمعه, مارس 29, 2024
خانهاخباررونمایی از نسل نوین سینمای ایران در فرانسه

رونمایی از نسل نوین سینمای ایران در فرانسه

اخبار هنری: فستیوال فیلم‌های ایرانی با عنوان «نسل نوین سینمای ایران» آذر ماه امسال در شهر ویتره (Vitré) فرانسه برگزار می‎شود.

به ابتکار این مرکز و با مشارکت شهرداری شهر ویتره (واقع در استان بروتاین فرانسه) و انجمن فرهنگی گارومدیا، حمایت شورای استان بروتاین /Bretagne، بنیاد سینمایی فارابی و همکاری «خانه فرهنگ های جهان» اولین فستیوال فیلم های ایرانی شهر ویتره با عنوان «نسل نوین سینمای ایران » برگزار می شود.

در این جشنواره که با هدف معرفی سینمای نوین ایران و دعوت از کارگردانان مستقل سینمای کشورمان برگزار می شود، شش فیلم به انتخاب ابوالفضل جلیلی کارگردان سینما انتخاب و به نمایش در خواهد آمد.

اهالی شهر ویتره از دیرباز با ایران و فرهنگ ایرانی ها به واسطه تاریخ نویسی، پییر مالرب /Pierre Malherbe جهانگرد نامی فرانسوی و اصالتا اهل ویتره آشنا هستند. این جهانگرد مشهور فرانسوی در اوایل قرن هفدهم میلادی با سفر به ایران و اقامت در دربار شاه عباس اول، اولین سطور تاریخ مشترک دو کشور ایران و فرانسه و شهر ویتره را نگاشت.

اولین دور از جشنواره فیلم های ایرانی با عنوان نسل نوین سینمای ایران از تاریخ ۱۱ تا ۱۵ دسامبر ۲۰۱۹ برابر با ۲۰ الی ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۸، در شهر ویتره برگزار خواهد شد.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط