جمعه, آوریل 19, 2024
خانهاخبارسهم ۳۰ درصدی فیلم‌ های مارول از فروش باکس آفیس سال ۲۰۲۱

سهم ۳۰ درصدی فیلم‌ های مارول از فروش باکس آفیس سال ۲۰۲۱

اخبار هنری :

فیلم‌های ابرقهرمانی دنیای مارول با سهم ۳۰ درصدی خود در آمار فروش کل آثار سینمایی سال ۲۰۲۱ بیشترین تأثیر را در بازیابی وضعیت سینما پس از شیوع ویروس کرونا داشتند.

فیلم‌های سینمایی دنیای مارول، با افزایش سهم سالانه‌ی خود از فروش آثار سینما همچنان به عملکرد فوق‌العاده‌ی خود در گیشه‌ ادامه می‌دهند. براساس گزارش وبسایت کامیک‌بوک، فیلم‌های مارول در سال ۲۰۲۱ به‌طور کلی ۳۰ درصد کل درآمد حاصل از فروش فیلم‌های سینمایی در باکس آفیس را به خود اختصاص دادند. این آمار شامل تمامی فیلم‌هایی است که توسط دیزنی یا سونی در سال گذشته‌ی میلادی اکران شدند. این خبر در شرایطی منتشر می‌شود که سالن‌های سینما در کشورهای مختلف جهان همچنان در تلاش هستند تا وضعیت طبیعی خود پیش از شیوع ویروس کرونا را بازیابی کنند اما فیلم‌های معدودی وجود دارند که تماشاگران را برای حضور در سینما متقاعد می‌کنند.

دنیای سینمایی مارول پس از یک سال غیبت، با انتشار ۴ فیلم در سال ۲۰۲۱ به سالن‌های نمایش برگشت. مارول استودیو در طول این سال، فیلم‌های Black Widow و Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings و Eternals را روی پرده فرستاد و سونی پیکچرز نیز با Spider-Man: No Way Home بزرگ‌ترین اکران سال را رقم زد. علاوه‌براین، سونی به‌صورت مجزا از دنیای سینمایی مارول، فیلم Venom: Let There Be Carnage را نیز در سال ۲۰۲۱ اکران کرد.

سهم ۳۰ درصدی آثار مارول از باکس آفیس سال ۲۰۲۱، یک افزایش ۱۲ درصدی را نسبت به آمار ۱۸ درصدی سال ۲۰۱۸ به ثبت می‌رساند که با فیلم‌های پرمخاطبی مانند Black Panther و Avengers: Infinity War و Ant-Man and The Wasp یکی از بهترین سال‌های MCU را رقم زده بود. فیلم Black Widow با کسب درآمد ۳۷۹ میلیون دلار در باکس آفیس سال ۲۰۲۱ تنهای نماینده این فهرست است که به‌صورت همزمان با اکران در سینماها از شبکه دیزنی پلاس نیز منتشر شد.

فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings نیز ۴۳۲.۲ میلیون دلار و Eternals در مجموع ۴۰۱ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرده‌اند. فیلم Venom: Let There Be Carnage نیز ۵۰۱ میلیون دلار فروش کرد. اما در این بین Spider-Man: No Way Home را داریم که در زمان ثبت این خبر ۱.۳۷۲ میلیارد دلار فروش داشته و عملکرد خیره‌کننده‌ی فیلم مرد عنکبوتی 3 همچنان ادامه دارد. بنابراین مارول در سال ۲۰۲۱ تاکنون ۳ میلیارد دلار از گیشه‌ی فروش آثار سینمایی را در اختیار خود داشته و این درحالی است که Spider-Man 3 همچنان به فروش خود ادامه می‌دهد.

از دیگر فیلم‌های پرفروش سال ۲۰۲۱ باید به سریع و خشن 9 اشاره کرد که به‌تنهایی ۷۲۶ میلیون دلار از آمار فروش سال را به خود اختصاص داده است. فیلم No Time to Die، جدیدترین فیلم جیمز باند نیز ۷۷۴ میلیون دلار فروش داشت و فیلم Godzilla vs. Kong نیز ۴۶۷ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است. فیلم Dune نیز با ثبت رقم ۴۰۰ میلیون دلار از دیگر آثار پرفروش سال بود. درنهایت باید به Free Guy اشاره کرد که بیش از ۳۳۱ میلیون دلار فروش را به ثبت رساند.

فیلم‌های دیگری مانند A Quiet Place Part II و Cruella و Jungle Cruise نیز در دسته فیلم‌های ۳۰۰ میلیون دلاری سال ۲۰۲۱ قرار می‌گیرند. جا دارد به این نکته اشاره کنیم که فیلم A Quiet Place Part 2 قبل از پخش ازطریق سرویس استریم پارامونت پلاس در یک دوره کوتاه به‌صورت اختصاصی ازطریق سینما اکران شد و Cruella و Jungle Cruise نیز به‌صورت همزان در سرویس دیزنی پلاس پخش شدند. ضمن اینکه به‌طور کلی همه‌ی فیلم‌های مارول در فهرست ۱۲ فیلم پرفروش سال قرار می‌گیرند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط