پنج‌شنبه, آوریل 25, 2024
خانهاخبارفیلم مستند سینمایی «ایساتیس» در هفتمین جشنواره بین‌المللی مستند درخت طلایی فرانسه

فیلم مستند سینمایی «ایساتیس» در هفتمین جشنواره بین‌المللی مستند درخت طلایی فرانسه

گزارش اخبار هنری، فیلم مستند سینمایی «ایساتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان در ادامه حضور جهانی خود، به هفتمین جشنواره بین‌المللی مستند درخت طلایی فرانسه راه یافت و در این جشنواره به رقابت خواهد پرداخت.
از بین فیلم‌های رسیده به جشنواره از سراسر دنیا ۱۶ فیلم در بخش مستند بلند انتخاب شدند که «ایساتیس» به نمایندگی از ایران در این جشنواره حضور دارد.
هفتمین جشنواره بین المللی فیلم مستند درخت طلایی اول تا ۳ اردیبهشت ماه مصادف با ۲۱ تا ۲۳ آوریل ۲۰۲۳ در پاریس برگزار می‌شود. موضوع هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند درخت طلایی «ریشه‌های فرهنگ» با تمرکز بر زیستگاه، انسان و طبیعت، تغییرات اجتماعی و محیط‌زیست است.
جشنواره بین‌المللی فیلم مستند درخت طلایی (GTIDFF (https://en.goldentreefestival.com/index.html)) که در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد، هر ساله در اروپا برگزار می‌شود. هدف این جشنواره متمرکز کردن توجه جهانیان به فیلم های مستند، تشویق نمایش فیلم های باکیفیت در سراسر جهان، کشف عمیق فرهنگ ها و کشورهای مختلف از طریق هنر سینماست.
«ایساتیس» مستندی شاعرانه از بخشی از فرهنگ ایران به روایت چهار عنصر طبیعت است. در خلاصه این فیلم آمده است: «داستان دستهای مردمانی که از خاک کیمیا ساختند و از نیستی به هستی رسیدند. داستانی کهن از منزلت حقیقی آب؛ از اندیشه های نو در رانش آب. داستان پر فراز و نشیب شهری که قرن‌هاست چون عقیق بر دل خاک خشک و خالی کویر می‌درخشد. داستان گفتگوی مهربان ادیان و عطر ایمان…»
فیلم مستند «ایساتیس» پیش از این، جایزه بهترین فیلم هفتمین جشنواره جهانی فیلم اوشن سیتی آمریکا، جایزه ویژه دبیر چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، نامزد سیمرغ بهترین فیلم مستند سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، نامزد بهترین فیلم نتپک سی و هشتمین جشنواره جهانی فجر، نامزد بهترین فیلم و بهترین صداگذاری از جشن مستند سینمای ایران، برگزیده بهترین فیلمبرداری و بهترین موسیقی از جشن مستند سینمای ایران، تندیس سیمین بهترین مستند از جشنواره بین المللی فیلم رشد و جایزه بهترین فیلم بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره بین المللی جشنواره شهر را کسب کرده است

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط