چهارشنبه, آوریل 24, 2024
خانهاخبارفیلم های نامزد اسکار چگونه ساخته شدند؟/ از جزییات هزینه تا تعداد...

فیلم های نامزد اسکار چگونه ساخته شدند؟/ از جزییات هزینه تا تعداد روزهای فیلم‌برداری

اخبار هنری: بخش مهمی از فرآیند فیلمسازی که معمولا در سینمای ما مورد بررسی چندانی قرار نمی‌گیرد، مدیریت تولید و البته ابزارهای استفاده شده در فیلم‌های مهم سال است. مجله Y.m.cinema با جمع آوری داده‌ها و اطلاعات تولید فیلم‌های نامزد اسکار امسال، اطلاعاتی که معمولا به صورت عمومی در صفحه IMDB آثار موجود است، جدولی مقایسه‌ای از میزان بودجه، روزهای تولید و عوامل آثار نامزد اسکار بهترین فیلم سال گذشته ارائه داده است. که تصویری شفاف و دقیق از شیوه تولید این آثار برای علاقه مندان سینماست.

?پرهزینه ترین فیلم امسال در این جدول «دادگاه شیکاگو 7» با بودجه 35 میلیون دلاری، 442 نفر عوامل، 36 روز فیلمبرداری و 190 روز مراحل پس از تولید است.
.
?در رتبه‌های بعدی هزینه، «جوداس و مسیح سیاه» با 26 میلیون دلار، «منک» با 25 میلیون دلار،«پدر» با 20 میلیون دلار، «آوای متال» و «زن جوان خوش آتیه»هر دو با ده میلیون دلار و در انتهای این جدول «سرزمین آواره ها» با 5 میلیون و «میناری» با 2 میلیون دلار است.

?از نکات جالب دیگر این جدول این است که در حالی که بیشتر فیلم های اسکار امسال در حدود 25 تا 35 روز فیلمبرداری داشتند، وسواس معروف دیوید فینچر باعث شده فیلم او در فاصله‌ای معنادار با سایر آثار با 84 روز فیلمبرداری بیشترین میزان روزهای فیلمبرداری را داشته باشند. از سوی دیگر شیوه فیلمبرداری بداهه و بودجه پایین «سرزمین آواره‌ها» به طرز معناداری خود را در روزهای پس از تولید این پروژه نشان داهد و این پروژه حدود 500 روز پساتولید داشته که برای سایر آثار چیزی بین 100 تا 200 روز بوده. مراحل پس از تولید شامل تدوین، صداگذاری، موسیقی و تصحیح رنگ می‌شوند.

?این سایت همچنین با بررسی جنبه‌های فنی آثار به این بررسی رسیده که دوربین شرکت آرری یعنی Alexa Mini LF که قبلا امتحان خود را در 1917 سم مندز حسابی پس داده بود؛ حالا بسیار محبوب شده و در چهار فیلم از نامزدهای اسکار استفاده شده بود.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط