جمعه, آوریل 26, 2024
خانهاخبارلغو یا برگزاری جشنواره‌‌ی کن 2020؛ هنوز زود است

لغو یا برگزاری جشنواره‌‌ی کن 2020؛ هنوز زود است

اخبار هنری : جشنواره‌ی کن می‌گوید برای پیش‌بینی این‌‌که آیا شیوع ویروس کرونا موجب لغو شدن فستیوال می‌شود یا نه هنوز زود است.
درحالی‌‌که ویروس کرونا به گسترش در سراسر اروپا ادامه می‌دهد، جشنواره‌ی فیلم کن با انتشار بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرده است که شیوع این بیماری موجب لغو شدن جشنواره نشود. این رویداد امسال از ۱۲ مِی تا ۲۳ مِی برگزار خواهد شد. همچنین فهرست فیلم‌های بخش مسابقه اواسط آوریل اعلام می‌شود. سخنگوی کن می‌گوید برای گمانه‌زنی در مورد تأثیرگذاری ویروس کرونا بر جشنواره‌ی امسال هنوز زود است. در حال حاضر مقامات کن در حال نظارت بر شیوع این ویروس‌اند تا سلامت و امنیت جشنواره را تأمین کنند.
سخنگوی کن می‌گوید: «فستیوال کن به دقت گسترش ویروس را زیر نظر دارد و به توصیه‌های مقامات محلی، ملی و بین‌المللی در رابطه با آن توجه می‌کند و با مدیریت آلپ-ماریتیم ارتباط مستقیم دارد. برای پیش‌بینی لغو رویدادی که برای دو ماه و نیم آینده برنامه‌ریزی شده هنوز زود است».
سخنگوی کن اضافه می‌کند: «فستیوال کن به موقع اقدامات لازم در جهت تأمین سلامت مدعوین را تحت مسئولیت مقامات دولتی مشخصاً مقامات شهر کن انجام خواهد داد. در حال حاضر مسئولین برگزاری کن از ۱۲ تا ۲۳ می به فراهم کردن مقدمات ادامه می‌دهند».
اعلامیه‌ی کن در حالی منتشر می‌شود که به تازگی «کریستین استروسی» شهردار نیس اولین مورد ابتلا به کرونا را در منطقه‌ی کن تأیید کرد. نمایشگاه سالانه‌ی «میپ‌کان» نیز قرار است در تاریخ ۳۰ مارس تا ۲ آپریل در کن برگزار شود و هنوز خللی در آن ایجاد نشده است.
شیوع ویروس کرونا صنعت فیلم‌‌سازی را به شدت تحت تأثیر قرار داده و بازارهای بزرگی مانند چین و کره‌ی جنوبی را تعطیل کرده است. فیلم‌هایی مانند «سونیک خارپشت» این روزها امکان نمایش در چین را ندارند و از طرف دیگر اکران «وقتی برای مردن نیست» از چندگانه‌ی «جیمز باند» کنسل شده است. استودیوی دیزنی هم برای اکران «مولان» که بازار چین و آسیا را هدف گرفته بود با چالشی جدی مواجه است. دیزنی این پروژه‌ی لایو-اکشن را با بودجه‌ی ۲۰۰ میلیون دلاری به تولید رسانده و در صورت لغو اکران فیلم زیان مالی سنگینی متوجه استودیو می‌شود.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط