جمعه, آوریل 19, 2024
خانهاخبارماجراهای جیمز باند و کرونا؛ این قسمت: تعویق در اکران فیلم

ماجراهای جیمز باند و کرونا؛ این قسمت: تعویق در اکران فیلم

اخبار هنری : اکران فیلم جدید جیمز باند با نام «زمانی برای مُردن نیست» به دلیل گسترش ویروس کرونا به تعویق افتاد.
پیش از این اکران این فیلم در سینماهای چین به دلیل شیوع و گسترش ویروس کرونا، لغو شده بود و حالا کمپانی‌‌های تولیدکننده‌‌ی این فیلم اعلام کردند که «زمانی برای مردن نیست» حدودا با شش ماه تأخیر اکران خواهد شد.
کمپانی‌‌های ام جی ام، ائون پروداکشنز و یونیورسال عصر روز چهارشنبه اعلام کردند که فیلم جدید جیمز باند با شش ماه تأخیر و از ماه نوامبر اکرانش را آغاز خواهد کرد.
این تصمیم نتیجه عواقبی است که از ویروس کرونا بازار فیلم را تحت شعاع قرار داده است. اکنون ۷۰ هزار سالن سینما در چین تعطیل شده‌اند و در کشورهایی چون کره جنوبی و ایتالیا نیز سینماروها با خطر ابتلای به ویروس کرونا مواجه هستند.
«زمانی برای مردن نیست» که با بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری بدون محاسبه بازاریابی ساخته شده، به نظر می‌رسد در این بازار تنها مانده است. در عین حال این خبر ناخوشایندی برای سینماداران است که به خودی خود در فشار سرویس تماشای آنلاین فیلم هم بوده‌اند.
انجمن سینماداران با صدور بیانیه‌ای به این تصمیم انتقاد کرده و تأکید کرده که همه سینماها در آمریکا و کانادا و دیگر نقاط پرفروش دنیا باز هستند زیرا سینما دو وجه بین‌المللی و محلی دارد و تصمیم تأخیر در اکران جیمز باند تصمیم منحصر به فردی برای کمپانی و فیلم محسوب می‌شود.
قرار بود «زمانی برای مردن نیست» در بریتانیا از ۳۱ مارس در لندن راهی سینماها شود و بعد از ۲ آوریل در آمریکا روی پرده‌ها برود.
با این حال دیزنی اعلام کرده برنامه‌های نمایش فیلم‌هایش را تغییر نمی‌دهد و «مولان» اواخر مارس و «بیوه سیاه‌پوش» اوایل ماه می راهی سینماها می‌شوند. این در حالی است که چین بازار مهمی برای فیلم «مولان» محسوب می‌شد.
چند روز پیش نامه‌ای که از سوی هواداران این فیلم به صورت مجازی منتشر شده بود از سازندگان فیلم خواسته شده بود تا اکران فیلم را به تعویق بیندازند. در این نامه آمده بود این فقط یک فیلم است و سلامت مردم مهم‌‌تر است.
با این تصمیم «زمانی برای مردن نیست» که در آن دنیل کریگ که برای آخرین بار در نقش جیمز باند دیده می‌شود ۱۲ نوامبر در بریتانیا و ۲۵ نوامبر در آمریکا راهی اکران خواهد شد.
پیش از این عنوان شده بود که برخی جشنواره‌‌های سینمایی جهان نیز به دلیل این بیماری به تعویق افتاده‌‌اند. آن چیز که مسلم است این است که عواقب دنباله‌‌دار گسترش و شیوع ویروس کرونا، همچنان سینمای جهان را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط