پنج‌شنبه, آوریل 18, 2024
خانهاخبارمعاون دانشکده هنر و رسانه پکن : سینمای ایران برای بینندگان چینی...

معاون دانشکده هنر و رسانه پکن : سینمای ایران برای بینندگان چینی خیلی جذاب است

اخبار هنری : معاون دانشکده هنر و رسانه پکن با اشاره به نزدیکی فرهنگ ایران و چین در زمینه فیلم و سینما گفت: سینمای ایران برای بینندگان چینی خیلی جذاب است و ظرفیت همکاری های مشترک میان دو کشور در این زمینه زیاد است.

«وانگ یی ون» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سینمای ایران و چین اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند و مخاطبان چینی به آسانی با سینمای ایران ارتباط برقرار می کنند که خود زمینه خوبی برای همکاری های سینمایی میان دو کشور است.

وی با اشاره به درخشش سینماگران ایرانی در جشنواره های بین المللی چین از جمله جشنواره بین المللی شانگهای و همچنین جشنواره فیلم پکن افزود: حضور فیلم های ایرانی در جشنواره های چینی و کسب عناوین مختلف در این جشنواره ها، نشان دهنده نزدیک شدن روابط سینمایی دو کشور است.

او اظهار کرد یک دهه پیش مخاطبان چینی آشنایی کمتری با سینماگران ایرانی داشتند اما در چند سال اخیر روابط فرهنگی و سینمایی دو کشور افزایش یافته است و به نوعی باعث معرفی سینمای دو کشور به مخاطبان یکدیگر شده است.

معاون دانشکده هنر و رسانه پکن افزود: فیلم های ایرانی موفقیت های زیادی در چند سال گذشته در جشنواره های معتبر بین المللی کسب کرده اند که باعث شده است سینمای ایران به خوبی به جهان از جمله سینماگران چین معرفی شود.

او تصریح کرد سطح کیفیت فیلم های ایرانی بالا است و الگوی بیان داستان در فیلم های ایرانی نزدیک به فیلم های هالیودی است بسیاری از سینماگران ایرانی در چین شناخته شده هستند و فیلمسازان و حتی مخاطبان سینما آنها را می شناسند.

وانگ از برگزاری جشنواره هایی مانند جشنواره فیلم پکن و شانگهای و جشنواره بین المللی فیلم فجر در تهران به عنوان دریچه ای برای نزدیکی روابط سینمایی دو کشور نام برد که تواند زمینه ساز فصل جدیدی از روابط باشد.

وی با اشاره به استقبال مخاطبان چینی از فیلم بچه های آسمان ساخته «مجید مجیدی» گفت: استقبال مردم و فیلمسازان چینی از این فیلم باعث شده است تا نهادها و موسسه های فیلم سازی چین هم اکنون اشتیاق خود را برای همکاری با این کارگردان ایرانی اعلام کنند.

این استاد دانشگاه و منتقد سینما در مورد سینمای چین نیز گفت که چین بعد از آمریکا بازار دوم سینمای جهان است به طوری که سالانه حدود 900 فیلم سینمایی در این کشور ساخته می شود.

او سرمایه گذاری و ساخت فیلم در چین را با توجه به گستردگی بازار آن یکی از ظرفیت های بزرگ برای فیلمسازان ایرانی عنوان کرد و گفت: سینمای چین آماده پذیرش مشارکت با فیلمسازان نامدار ایرانی است.

وانگ یکی از دلایل استقبال مردم چین از سینمای ایران را اشتراکات فرهنگی عنوان کرد و گفت باید با تکیه بر این اشتراکات بتوانیم سطح همکاری های فرهنگی را ارتقا دهیم.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط