سه‌شنبه, آوریل 23, 2024
خانهاخبار ویژهمعرفی درجه بندی سنی سریال ها

معرفی درجه بندی سنی سریال ها

اخبار هنری : رده‌های سنی شبکه‌های تلویزیونی آمریکا (TV PG (Parental Guidelines

در تلویزیون امریکا تمامی شبکه‌های تلویزیونی رتبه‌بندی سنی می‌شوند و این رتبه‌بندی خانواده‌ها را راهنمایی می‌کند تا به راحتی برنامه‌های مناسب افراد خانواده خود را انتخاب کنند

PG به معنی راهنمای خانواده است که خانواده‌ها می‌توانند به راحتی با فرزندانشان برنامه‌های تلویزیونی را به تماشا بنشینند این قانون در تاریخ ۱۹ دسامبر سال ۱۹۹۶ در کنگره امریکا تصویب و در ۱ ژانویه سال ۱۹۹۷ بر روی شبکه تلویزیون‌ها قرار گرفت

معرفی درجه بندی سریال ها

TV-Y

این درجه بندی برای برنامه های تلوزیونی مخصوص کودکان است و یا برنامه‌هایی را پخش می‌کنند که همه کودکان با همه سنین مخصوصا 2 تا 6 سال می‌توانند این برنامه‌ها را تماشا کنند این برنامه‌ها بیشتر برای یادگیری مورد استفاده قرار می‌گیرند و محدودیت خاصی ندارد.

TV-Y7

این رتبه‌بندی برنامه هایی برای بچه های ۷ سال و بالای ۷ سال را در بر می‌گیرد این رتبه برای استعداد یابی کودکان بالاتر از ۷ سال مورد بازدید قرار می‌گیرد و این برنامه‌ها می‌توانند استعداد کودکان را افزایش یا آنها را معرفی کنند.برای کودکانی که به معانی کلماتی چون واقعیت، اعتقاد و ساختن و بناکردن دست یافته اند، بهتر است. در این برنامه ها ممکن است خشونت خنده دار و یا خشونت فانتزی ملایم وجود داشته باشد .

TV-G

این رتبه‌بندی برای تمامی سنین است و همه می‌توانند با این رتبه برنامه‌ها را نظاره کنند .هرچند ممکن است مورد پسند کودکان نباشد. عناصر به نمایش کشیده شده در این برنامه ها ممکن است شامل بدون خشونت یا خشونت بسیار کم ، گفتار مؤدبانه در حد متوسط ، و بدون هیچگونه موقعیت و یا دیالوگ های روابط بزرگسالانه میباشد.

TV-PG

این رتبه از برنامه‌ها می‌تواند برای کودکان با سنین پایین مناسب نباشد خانواده می‌تواند با صلاح دید خود این برنامه‌ها را برای کودکان خود به نمایش درآورند محتوا به تصویر کشیده شده در این برنامه ها شامل : بدون ناسزا یا بسیار خفیف ، بدون صحنه های نامناسب یا روابط عاشقانه معمول بسیار کم و محدود و در نهایت نداشتن دیالوگ های خشن است.

TV-14

این برنامه‌ها برای کودکان زیر ۱۴ سال مناسب نیستند و خانواده‌ها این برنامه‌ها را برای آنها مجاز نمی‌دانند. گاهی ممکن است بعضی از صحنه‌ها برای کودکان زیر ۱۴ مناسب نباشند در این صورت از این رتبه‌بندی استفاده می‌شوند. والدین درباره این برنامه ها باید بسیار محتاط بوده و کاملا آنها را قبل از اینکه مورد مشاهده فرزندان زیر 14 سالشان قرار بگیرد بررسی کرده باشند. این برنامه ها ممکن است مشمول شوخی های بی ادبانه ،استفاده می‌شود.

افشار حبی

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط