پنج‌شنبه, آوریل 25, 2024
خانهمعرفی فیلممعرفی فیلم: انولا هولمز (Enola Holmes‎)

معرفی فیلم: انولا هولمز (Enola Holmes‎)

اخبار هنری:

کارگردان: هری بردبایر
بازیگران: میلی بابی براون، هنری کویل، سم کلفلین
امتیاز متاکریتیک: ۶۸

ممکن است بر سر اینکه آیا می‌شود فیلم سینمایی انولا هولمز را به‌عنوان یک اکشن در نظر گرفت یا نه، مناقشه‌هایی وجود داشته باشد؛ به هر حال به گمان ما نقش صحنه‌های اکشن در این اثر معمایی آنقدر پررنگ بوده که بشود آن را در این دسته‌بندی جا داد.

انولا هلمز از محصولات شرکت نتفلیکس است که بر پایه اولین کتاب از مجموعه‌ای به همین نام تولید شده است.

انولا هلمز داستان خواهر نوجوان کارآگاه مشهور شرلوک هلمز را روایت می‌کند که در جست‌وجوی مادر ناپدیدشده‌اش به لندن می‌رود. این اثر سینمایی را هری بردبایر کارگردانی کرده که سابقه کارگردانی سریال کمدی سیاه «کشتن ایو» (Killing Eve‎) و سریال کمدی درام «فلیبگ» (Fleabag‎) را هم در کارنامه دارد.

انولا هلمز در ابتدا قرار بود توسط استودیوی برادران وارنر در سالن‌های سینما پخش شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا حق پخش این اثر سینمایی به شبکه نتفلیکس فروخته شد. این فیلم در تاریخ ۲۳ سپتامبر سال میلادی (۲ مهر ۱۳۹۹) از نتفلیکس پخش شد و در مجموع با واکنش رضایت‌آمیز منتقدان همراه بود.

عموم نقدها با تحسین بازی میلی بابی براون در نقش انولا هلمز همراه بوده است. حال و هوای کلی فیلم، ریتم و مضامین به کار رفته در آن هم سوژه تمجید منتقدان قرار داشته اما در عین حال چندین منتقد به این نکته اشاره کرده‌اند که مشکل اصلی نبود تمرکز روی فرایندهای حل معما است که اصولا در جهان شرلوک هلمز از طریق کنار هم قراردادن قطعات پازل حاصل می‌شود و فقدان آن در این اثر سینمایی محسوس است اما بر این نکته هم تأکید وجود داشت که فیلم با ترکیب اکشن، شوخ‌طبعی، رازآمیزی و حتی نشانه‌هایی از داستان‌های عاشقانه اثری کاملا هیجان‌انگیز از آب درآمده است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط