چهارشنبه, آوریل 17, 2024
خانهمعرفی فیلممعرفی فیلم : من به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم (I’m...

معرفی فیلم : من به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم (I’m Thinking of Ending Things)

اخبار هنری :

کارگردان: Charlie Kaufman
بازیگران: Jessie Buckley, Toni Collette, Jesse Plemons
تاریخ انتشار: ۴ سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۴ شهریور ۱۳۹۸) – نتفلیکس
امتیاز متاکریتیک: ۷۵

«من به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم» نسخه‌ی چارلی کافمن از یک فیلم ترسناک است؛ یعنی شبیه هیچ‌کدام از آثار این ژانر نیست و هم‌زمان با مؤلفه‌هایشان بازی می‌کند. این فیلم اقتباسی است از رمان ترسناک ایاین رید و فرصتی است برای کافمن تا از رویکرد همیشگی‌اش در ساخت کمدی‌های نامتعارف فاصله بگیرد.

داستان درباره‌ی تنهایی، جدایی و سفر درونی کارگردان/ نویسنده‌ در سینماست. جسی باکلی و جسی پلمونز در نقش زوج جوانی ظاهر شده‌اند که بعد از یک سفر جاده‌ای به دیدار پدر و مادر پسر (تونی کولت و دیوید تیولیس) می‌روند؛ پدر و مادری که خانه‌شان در مزرعه‌ای متروک و در پس برف و بورانی شدید است.

همچنان که کاراکتر باکلی با خودش کلنجار می‌رود تا رابطه‌اش را با این پسر تمام کند، اتمسفر فیلم‌های ترسناک کلاسیک بر داستان حاکم می‌شود و جهان کاراکتر جسی باکلی کم‌‌کم فرو می‌ریزد.

فیلم‌بردار «جنگ سرد» (Cold War) و «ایدا» (Ida) لوکاز زال قاب‌هایی زیبا و شبیه نقاشی گرفته که حال و هوای فیلم اول کافمن «نیویورک، مجاز مرسل» (Synecdoche, New York) را به یاد می‌آورد. اگر انتظار یک اقتباس عین به عین از رمان ایاین رید را دارید، این فیلم را نبینید. در واقع اگر کتابش را خوانده‌اید، بهتر است حین تماشای فیلم به کل آن را فراموش کنید.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط