چهارشنبه, آوریل 24, 2024
خانهمعرفی فیلممعرفی فیلم: Little Fish (ماهی کوچک)

معرفی فیلم: Little Fish (ماهی کوچک)

اخبار هنری:

کارگردان: چد هارتیگن | نویسنده: متیسون تاملین

بازیگران: اولیویا کوک، جک اوکانل و سوکو

تاریخ اکران: ۵ فوریه ۲۰۲۱ (۱۷ بهمن ۱۳۹۹ خورشیدی) (اکران شده/نسخه Web-Dl در دسترس قرار دارد)

Little Fish در IMDB

قصه‌ای دردناک راجع به انسان‌هایی که نه از سر پیری که به خاطر یک بیماری عجیب دچار فراموشی می‌شوند و به شکل ناگهانی یا آرام‌آرام همه‌چیز را از یاد می‌برند. فیلم Little Fish داستان علمی-تخیلی خود را فقط در پرداختن به همین بیماری، فانتزی می‌کند. سایر جنبه‌های قصه و تمام ابعاد دنیای آن کاملا واقعی هستند و کوچک‌ترین تفاوتی با جهان ما ندارند. در نتیجه شاید ایده‌ی داستان را باور نکنیم، اما نمی‌توانیم ابعاد دیگر آن را زیر سؤال ببریم. چون واکنش‌های انسان‌ها در فیلم Little Fish حقیقی هستند؛ چه وقتی جامعه از شدت ترس مواجهه با فراموشی دچار جنون می‌شود و چه وقتی یک نفر از خواب برمی‌خیزد و نزدیک‌ترین فرد به خود را به‌عنوان یک ناشناس واردشده به خانه تهدید می‌کند.

عشق به یک نفر چیست اگر در چشم‌های او نگاه کنید و او را نشناسید؟ هرچه‌قدر هم که وی فریاد بزند سال‌ها بهترین زندگی را با هم داشتید. چه می‌شود اگر خاطره‌ای وجود نداشته باشد؟ اگر به یک نفر نگاه کنید و او را به یاد نیاورید؟ اگر هیچ راهی برای بازگشت وجود نداشته باشد؟ تعهد چه معنایی دارد وقتی انسان نمی‌داند که به کدام شخص در رابطه با چه وعده‌ای متعهد شده است؟

این ترس‌ها کاملا واقعی هستند. فیلم Little Fish به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های عاشقانه 2021 به‌شدت دردناک است. زیرا فراموشی یک کانسپت علمی-تخیلی نیست و ما انسان‌ها بارها حداقل طی مشاهده‌ی آدم‌های دیگر با جلوه‌هایی متفاوت از آن روبه‌رو می‌شویم؛ از فراموشی بعد از تصادف تا بیماری آلزایمر. تازه فیلم Little Fish صرفا در گروه بهترین فیلم های عاشقانه غمگین ۲۰۲۱ قرار نمی‌گیرد. بلکه پرشده از استعاره‌های لایق بررسی و تصویرسازی‌های معنی‌دار به نظر می‌رسد. همه‌ی احساسات حاضر در اثر نیز با نقش‌آفرینی قابل لمس الیویا کوک قدرتمندتر شده‌اند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط