پنج‌شنبه, آوریل 25, 2024
خانهنقد و یادداشتنقد و بررسی فیلم لاکشمی

نقد و بررسی فیلم لاکشمی

اخبار هنری :
بازیگران : اکشی کمار ، کیارا ادوانی
کارگردان : راگاو لارنس
ژانر: کمدی ، ترسناک
کشور : هندوستان
سال اکران : 2020 (به صورت اینترنتی از شبکه هات استار )
مدت زمان : 2 ساعت و 21 دقیقه
رشمی یک دختر با روحیه و پر نشاط با یک تاجر به نام آصف که در کار فروش کاشی و سنگ گرانیت است ازدواج می کند . به خاطر ازدواج مذهبی که بین این دو نفر صورت می گیرد باعث دور شدن رشمی لز خانواده خود می شود . آصف فردی است که در زمان اوقات فراغت زندگی خود تلاش می کند جامعه را از خرافات دور کند به همین خاطر است که به روح و اشباح اعتقادی ندارد . در دقایق اولیه فیلم بیننده  شاهد افشای یک خدا پسند دروغین می شود. در فیلم به اصرار مادر راشمی برای جشن سالگرد ازدواج پدر و مادرش دعوت شده و به همراه همسر خود به دامان می رود و آصف به رشمی قول می دهد که با پدر زن آشتی کرده و سعی کند که داماد خوبی برای پدر زن باشد. همه چیز خوب پیش می رود تا جایی که روحیه انتقام جویانه به آصف دست می دهد و باعث می شود که رفتاری عجیب و غریب از خود نشان دهد و همه چیز از بالا به پائین کشیده می شود .
راگاو لارنس کارگردان فیلم این فیلم را از روی فیلم جنوب هندی به نام کانچانا که ساخته خود او بوده بازسازی کرده که در سال 2011 ساخته بود را به نام لاکشمی تغییر داده. با وجود اینکه طرح اصلی فیلم نامه را دست نزده اما تغییرات زیادی در نسخه اصلی فیلم ایجاد کرده است .
اگر بخواهیم به شکل دیگری به فیلم اشاره کنیم می توان گفت که این یک داستان انتقام با پیچ و تاب فوق العاده است به همین خاطر چیز زیادی برای طرح وجود ندارد. به همین خاطر مشخص است فیلم پس از فاش راز داستان به کدام سمت می رود .
در یکی از صحنه های فیلم سکانس بین دو بازیگر به نام آشوینی کالسکر و رضا میشرا مانند لورل و هاردی به یکدیگر سیلی می زنند یک نوع کمدی کودکانه نشان داده شده است . راگاو لارنس در اینجا معنای کلمه اسلپ استیک (Slapstick) را آزادانه و معناگرا در این فیلم به کار برده. این فیلم نه تنها بیننده را به سمت ترس و وحشت نمی برد بلکه آن را به سمت کمدی و خنده دار می برد و به همین خاطر بیننده یا دیدن فیلم احساس نرس نکرده و این چیزی است که باید از یک فیلم ترسناک و وحشت انتظار داشت. در اینجا نویسنده فیلم مقصر است و باید به این نکته توجه می کرد که باید داستان را ترسناک یا کمدی بنویسد اما باعث شده که داستان مخلوطی از ترس و خنده را در بر داشته باشد .
موزیک های این فیلم مخصوصا موزیک آخر فیلم غیر ضروری هستند و به نوعی زمان اجرا بدون برنامه و هماهنگی وارد فیلم کرده اند. فیلمی که مدت زمان آن دو ساعت و نیم باشد یک فیلم طولانی به حساب می آید اما اگر یک ساعت از فیلم کاهش داده می شد می توانست فیلم بهتری باشد.
بین اکشی کمار و کیارا ادوانی ارتباط و هماهنگی کافی وجود دارد و می توان به این نتیجه رسید که کارگردان فیلم نمی خواهد از آن بهره برداری کند. وقتی آن ها وارد شهر دامان می شوند با سختی در کنار هم نشان داده می شوند و به این معنا که زن و شوهر بودن آن ها برای فیلم مهم نیست حتی صحنه ای که کیارا توسط اکشی ترسانده می شود تحت هیچ سلطه ای از همسر خود قرار ندارد و انتظار می رفت که او بیشتر از همه تحت تأثیر قرار بگیرد. این فیلم به این نکته هم اشاره کرده است که سنت گرایان به اندازه هر شخصی در جامعه هستند و باید به حقوق آن ها احترام گذاشت و اینکه ما باید طیف خود را از آنچه طبیعی است گشترش دهیم این فیلم با وجود نقاط ضعف و قوی که دارد می توان به بازی قوی اکشی کمار اشاره کرد و تا الان موفق بوده و توانسته بازی قوی قابل قبولی در فیلم از خود نشان دهد. او نه تنها در فیلم های اکشن بلکه در فیلم های کمدی هم بسیار عالی ظاهر شده است . از طرف دیگر کیارا ادوانی بازیگر تازه کار سینمای بالیوود تا الان توانسته فیلم های خوب با بازیگران قوی را در این مدت کوتاه فعالیت خود در این صنعت داشته باشد چه فیلم های پر فروش یا شکست خورده. در کل فیلم لاکشمی فیلم خوبی است و یک بار دیدن آن می تواند یک تجربه باشد.
شهره سلمانی
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط