جمعه, مارس 29, 2024
خانهاخبارنمایش آثار ۷۰ هنرمند ایرانی در تورین ایتالیا

نمایش آثار ۷۰ هنرمند ایرانی در تورین ایتالیا

اخبار هنری:

گالری ویستا تهران و گالری فورنارِزیو تورین ۱۲۹ اثر از ۷۰ هنرمند ایرانی را در قالب نمایشگاه «میکرو –ماکرو» در شهر تورین ایتالیا به نمایش گذاشتند.

پریسا پهلوان مدیر گالری ویستا با اعلام خبر فوق گفت: انستیتوی تخصصی هنرهای معاصر خاورمیانه و اروپا در فرانسه، سفپم (SAFPEM) پیشنهاد این همکاری را مطرح کرد . قرار شد دو گالری با هدف تبادل فرهنگی بین دو کشور، نمایشی از آثار تجسمی هنرمندان ایران در ایتالیا و نیز هنرمندان ایتالیایی در ایران را برگزار کنیم و در ادامه هنرمندانی برای پروژه رزیدنسی منتخب شوند. گالری ویستا به جهت اهمیت و ضرورت والای معرفی هنرمندان ایران در عرصه های بین المللی از این امکان استقبال کرد.

او افزود : قرار شد دور اول این اتفاق با نمایش آثار ایرانیان در تورین باشد، برای انتخاب آثار از دو مسیر اقدام کردیم یک بخش از آثار در قالب فراخوانی عمومی گزیده شدند . بر اساس این فراخوان در گستره ملی 376نفر ثبت نام کردند، در مرحله نخست داوری ۱۱۸ نفر پذیرش شدند و پس از بررسی آثار و داوری ها بعدی آثار ۳۹ هنرمند به نمایشگاه مایکرو مکرو راه یافتند. سپس از ۳۱ هنرمند میهمان هم به این رویداد دعوت کردیم تا در نهایت شاهد حضور ۷۰ هنرمند ایرانی در نمایشگاه ایتالیا بودیم که ۲۶ اکتبر تا ۷ نوامبر ادامه داشت و اکنون برای ادامه این همکاری و اجرای طرح رزیدنسی در حال برنامه‌ریزی هستیم.

پهلوان با توضیح این نکته که رویکرد کلی این نمایشگاه با توجه به هنر معاصر منتخب شد و آثار ارائه شده در دو مدیوم طراحی و نقاشی بودند درباره عنوان «میکرو –ماکرو» گفت: در معنی لغت بسیار کوچک و بسیار بزرگ است، اما در دنیای هنر ممکن است به دنیای صغیر و دنیای کبیر به معنای تاثیرگذاری اثر هنری و هر پدیده ای کوچک بر تفکر و منش جهانی تعبیر شود.

مدیر گالری ویستا اعلام کرد: دو هنرمند زن ایرانی برنده جایزه رزیدنسی نمایشگاه میکرو -ماکرو شدند خانم ها فاطمه بهمن سیاه مرد و زهرا سلطانی نژاد برندگان این جایزه رزیدنسی در ایتالیا شدند که در سال ۲۰۲۲ صورت اجرا می شود.

سیدرضا اورنگ

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط