پنج‌شنبه, آوریل 25, 2024
خانهاخبار ویژههوشمندترین شَرور های فیلم های ترسناک !

هوشمندترین شَرور های فیلم های ترسناک !

اخبار هنری: چه کسی می گوید همه آدم بَد های آثار ترسناک باید هیولای بی مغز باشند…؟

هنگامی که به برخی از موفق ترین و محبوب ترین شرور های ژانر وحشت در این سال ها فکر می کنید، ممکن است با طیف وسیعی از انواع مختلف قاتلان و آدم های بد روبرو شوید، اما ترسناک ترین میان آنها کسانی هستند که کشتن را برای خود تعریف می کنند. آنها اغلب بی صدا ، گاه بی تحرک ، همیشه بی امان هستند – گویا اینگونه طراحی شده اند که خصوصیاتی برای تهدید به مرگ باشند. چنین شرور هایی همیشه یادآور مرگ هستند، و بی وقفه تخم ناامیدی را در جامعه منتشر می کنند. اما یک نسل دیگر از شرورها وجود دارند که با مغزشان شرارت می کنند، و بهتر است در مورد این طیف بگوییم که شر آنها دقیقاً به دلیل عقل آنها تقویت می شود. آنها ممکن است یک عامل ترس متفاوت نسبت به مایکل مایرز یا جیسون ورهیز داشته باشند، یعنی انگار انسان با یک دشمن فوق طبیعی روبرو می شود. اما اشتباه نکنید، آنها به همان اندازه خطرناک و وحشتناک هستند. در ادامه قصد داریم به معرفی هوشمندترین شروران دنیای وحشت بپردازیم.

Dr Billy Weir – Event Horizon

ترکیب ژانر وحشت و علمی تخیلی همیشه به دنبال افزایش شخصیت های هوشمند جدید هستند، زیرا در اسم این ژانر نیز وجود دارد و آن کلمه علم است که باعث می شود خلاقیت در آن بیشتر وجود داشته باشد. به راحتی یکی از بدنام ترین وحشت های علمی تخیلی همه زمان ها، با توجه به ظاهر سکانس های وحشت بد فرمش توانسته یکی از هیولا های شرور را که در قامت انسانی باهوش و نرمال است معرفی کند. دکتر ویلیام وایر در فیلم Event Horizon که با کمال شگفتی توسط سم نیل بازی شده است، یک طراح کشتی است که دارای توان علمی غیر قابل تصور است. هوش کشنده او وقتی با شرارت ترکیب می شود از او موجودی می سازد که به او لقب عروس قاتل را می دهند. وقتی شرارت حیوان درنده را با هوش انسان برتر ترکیب کنید چه چیزی به وجود خواهد آمد جز یک ماشین کشتار؟! به معنای واقعی این شرور تهدیدی دو برابر است.

Annie Wilkes – Misery

به نظر می رسد که آنی ویلکز در سطح و تراز چنین چیز هایی دارای هوش نسبتا محدودی است. اما اشتیاق او به رمان های عاشقانه پل شلدون به شدت زیاد است و همین باعث می شود کار های او در این شاخه پر رنگ تر جلوه کند. این خصوصیات او نیز با سوءاستفاده از کلمات دو برابر شده است. آنی یک عقل بسیار قشنگ تر از چیزی دارد که فکر می کنید. گذشته او نشان می دهد که او فارغ التحصیل دانشگاه است و در پزشکی مشغول به کار بوده است و این فقط هوشمندی های “سنتی” است. آنی دارای هوش ذاتی شدیدی است و طعمه را با خونسردی انتخاب می کند. حیله گری او در بالاترین سطح ممکن است. در واقع او یک قاتل وسواسی و باهوش است که قبل اقدامش همه راه های فرار را می سنجد.

Jack Torrance – The Shining

ممکن است خیلی ها فکر کنند که ذهن و روان جک تورنس یک ذهن شکسته و دارای شکاف است و یک قاتل روانی تمام عیار است، اما این کاملاً درست نیست. جک به عنوان یک مرد باهوش و خیال پرداز شناخته می شود ، که صرفاً با نادیده گرفتن هشدارهای آزار دهنده هتل Overlook یک اشتباه اساسی می کند. حتی این اشتباه لزوماً از بین رفتن عقل نیست ، بلکه بیشتر شبیه بخشی از تعقیب شخصی و کنجکاوی درونی او است. جک نویسنده و معلم سابق است که به گذشته خود محکوم شده است تا گناهان پدر بدخواه خود را بطور کامل بازگو کند (هرچند که این جزئیات فقط در رمان کاوش می شود) و کل تراژدی فیلم این است که چنین مردی می تواند به حیوان گرایی و وحشیگری سقوط کند. و این در حالی است که جک به نوعی شرور سنتی تبدیل می شود ، دقیقاً به خاطر آنچه در زیر وجود اوست. جک یک شرور درخشان است که هرگز نمی شود به درخشان بودن و هوشمندی اش شک کرد.

Pennywise – It

تصور موجودی دیو صفت که در مکان های تاریک و خلوت کمین می کند و کودکان را به شکل هوشمند و مخوفی به دام می اندازد واقعا ترسناک است. پنی وایز دقیقا چنین موجودی است. ظرافت عملکرد پنی وایز در نابود کردن طعمه واقعا درخشان است. جناب Pennywise یک استاد تغییر چهره، فریبکار و حیله گر است ، که می تواند ترس را بیشتر از طریق تله پاتی و نه عقل – به وجود آورد و از آنها برای راهنمایی و پیشبرد سلطنت ترور و کشتارش استفاده کند. هوش او برای مهندسی و طراحی مکان هایی که قربانیانش از آن ترس و وحشت دارند فوق العاده عالی است. پنی وایز با استفاده از ترس درونی طعمه اش او را شکار می کند. برای اینکه وی بتواند همه این موارد را تحت پوشش خود قرار دهد ، او از ترفندی ساده به عنوان جذابیت حافظه در برداشتن تمام جزئیات استفاده می کند.

David 8 – Alien: Covenant

شاید اندرویدی بودن از این نظر مانند تقلب به نظر برسد ، اما وحشت علمی تخیلی انواع قوانین را به هم می زند. که نوعی نکته است. دیوید در این فیلم یک موجود هوشمند رباتی است که شرارتش فراتر از یک زنومورف است، اسکات در طراحی چنین موجودی درست به وسط خال زده است چرا که چنین موجودی با این هوش و ذکاوت واقعا به خودی خود ترسناک است. دیوید نتیجه ترسناک استفاده بشر از تکنولوژی بدون بررسی بازخورد آن است. در واقع دیوید ابزاری هوشمند برای نابودی نسل بشر است، که خودش ساخته هوش انسانی همین بشر است. دیوید بسیار باهوش است اما حس نزدیکی به انسان او را از دستکاری و حیله گری در کار ها جدا نکرده، و در حالی که به دلیل عدم انسانیت نقص هایی دارد ، قطعاً باهوش ترین در آنجا است.

Count Dracula

کنت دراکولا یکی از برجسته ترین موجوداتی است که آنقدر در داستان ها و حماسه قصه اش را شنیده ایم که دیگر نیازی به معرفی ندارد. او کیمیاگری با “مغز توانا ، یادگیری فراتر از مقایسه و قلبی بود که هیچ ترس و پشیمانی نمی دانست … هیچ شاخه ای از دانش زمان خودش وجود نداشت که او آن را نداند” او حیله گر ، زیرک و خطرناک به هنرهای سیاه بود. او فراتر از یک خون آشام یک اغوا کننده طبیعی است. تقریباً انگار که او به معنای واقعی کلمه بسیار باهوش است و به سادگی می داند که چگونه نمی میرد. به گفته خیلی ها او خود شیطان است. نمی شود دراکولا را هیولا خواند چرا که او با مردم سروکار داشته است.

Pinhead – Hellraiser

پینهد یک نژاد نادر است ، با توجه به جایی که اولین فیلم او در تاریخ ، در آثار ترسناک قرار گرفت. او به دور از هیولاهای برش دهنده بی مغز است که در دهه ۱۹۸۰ رایج بودند – او موجودی آرام اما باهوش و مشترک تر با Count Dracula است. سازندگان در آن زمان با توجه به موفقیت های امثال فردی کروگر ، فکر می کردند که این یک اشتباه بوده است ، اما کلیو بارکر شفا دهنده های خود را در این مورد حفر کرده است و به این باور اعتقاد دارد که هوش اساساً وحشتناک است. و این درست است – هیولاهایی مانند Pinhead از همه جهات ویران کننده و ترسناک هستند زیرا آنها به وضوح از آنچه می دانند آگاه هستند: هوش پیچیده او حتی از ظاهر نمادین وی نیز تأثیر گذار تر است.

Hannibal Lecter – The Silence Of The Lambs

مانند پینهد و دراکولا ، نبوغ هانیبال لکتر نیز به عنوان یک شخصیت فیلم ترسناک هم به هوش او و هم به رفتار آرام اوست، هانیبال یک قاتل اساسا متفاوت است. او یکی دیگر از آن شرورانی است که احتمالاً درد دل و اخلاقی بودن اعمال خود را در نظر گرفته اما آنرا نپذیرفته است ، و ظاهراً از انحراف آن لذت می برد. از نظر سنتی ، لکتر مردی درخشان و حیرت انگیز است – یک انسان دانشگاهی با بینش بی نظیر از وضعیت و روانشناسی انسان – اما به همین دلیل او یک تهدید تقریبا بی سابقه برای کسانی است که به دام او می روند. او یک شیر است که از آنچه وحشت می کند آگاه است. یک قاتل فیلم Slasher که همه فیلم ها را تماشا کرده است. او یک مرد درون گرای تمام و کمال است. او موجود عاقل است که خود را فدای خوی حیوانی کرده است، و اگر او چنین صفت حیوانی نداشت ، بدون هیچ تردیدی در صدر این لیست قرار می گرفت. پس چه کسی احتمالاً می تواند از او سبقت بگیرد؟

Jigsaw – Saw

فیلم هایی که او در آن بازی کرده شاید به هیچ وجه باهوش ترین یا هوشمندانه ترین نباشند ، اما قلاب ساده و تله های غیرقابل مقاومت آنها همه ناشی از نبوغ جان کرامر است. او مردی است که ذهنی غیرقابل اجتناب برای نقشه کشیدن ، ظرفیتی خلاقانه برای دیدن بدترین تله ها و همچنین دانشی ترسناک درمورد چگونگی جذب “بازیکنان” خود در آن منجلاب ها دارد. کرامر همچنین به دلیل ماهیت شررارت گونه اش ، در هر سطح دیگری برای همه افراد خطرناک است، زیرا او ذاتا و طبیعتا یک شیطان است. از آنجا که او کاملاً گمراه نشده است و تراژدی در پشت تحول او از یک مهندس عمران ماهر به یک استاد قاتل وجود دارد، باید گفت او به سادگی می خواست این درس را به همه بدهد که زندگی با ارزش است و سوء استفاده از وقت خود در زمین مستحق مجازات است. توانایی کرامر برای یافتن قربانی هایش- یا ارکستر کردن شبکه وی برای انجام این کار – به اندازه کافی چشمگیر است ، اما اینکه چگونه او با دامهای پیچیده و شیطانی خود آنها را نابود می کند ، حتی بهتر است ، به خصوص که وی مجبور است در چند لایه مانند استاد شطرنج به بعضی از آنها نزدیک شود. او اساساً چشمگیرترین استراتژیست تاریخ فیلم های ترسناک نیز است.

منبع: آریا مووی

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط