جمعه, مارس 29, 2024
خانهاخبارواکنش منتقدان به فیلم First Cow - اولین گاو

واکنش منتقدان به فیلم First Cow – اولین گاو

اخبار هنری : فیلم اولین گاو (First Cow)، جدیدترین آثار درام شرکت ای 24 هم اخیرا اکران شد و توانست امتیازهای بسیار خوبی را از منتقدان سایت متاکریتیک و راتن تومیتوز دریافت کند.

فیلم اولین گاو در تاریخ ۳۰ آگوست ۲۰۱۹ (۸ شهریور ۱۳۹۸) در جشنواره فیلم تلیوراید، برای اولین‌بار به‌نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۹۰ را از بین ۳۸ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. لازم به ذکر است که این فیلم برای اکران عمومی در سینماهای سرتاسر ایالات متحده، در تاریخ ۶ مارس (۱۶ اسفند) تنظیم شده بود. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود کلی رایکارد و جاناتان ریموند بوده است. این دو هنرمند فیلمنامه این اثر را براساس داستان The Half Life که به قلم خود جاناتان ریموند نوشته شده بود، نوشتند. نیل کوپ، وینسنت ساوینو و انیش ساوجانی تهیه کنندگی این فیلم درام را برعهده داشت. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلف زیادی دریافت کرد که تعداد زیادی از آن‌ها رو به بالا بودند. این فیلم آنقدر خوب ساخته شده بود و عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خودش به نمایش گذاشت که برای رقابت در بخش اصلی مراسم هفتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین انتخاب شده بود و برای دریافت خرس طلایی رقابت می‌کرد. از طرف دیگر هم ۹۵ درصد از منتقدان سایت راتن تومیتوز هم که این اثر درام را تماشا کرده بودند، آن را دوست داشتند.

از آن‌جا که مدتی است که از نمایش فیلم First Cow به‌صورت عمومی در سینماهای سرتاسر ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم First Cow از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

یک آشپز تنها، کم حرف و البته ماهر (با بازی جان ماگارو) به غرب سفر کرد و به یک گروه از شکارچیانی که در منطقه اورگان مستقر شده بودند، پیوست. بعد از مدتی، او فقط توانست با یک مهاجر چینی (با بازی اوریون لی) در آن گروه ارتباط برقرار کند. او در طی این مدت به دنبال ثروت خود هم بود. مدت زیادی طول نکشید که این دو نفر توانستند با همکاری هم، یک تجارت موفق را بنا کنند.

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم First Cow بیندازیم:

استفانی زاکارک | تایم

۱۰۰ از ۱۰۰

فیلمی که آرام است و در عین حال خیره‌کننده. این دو ویژگی معمولا باید در مقابل یکدیگر قرار بگیرند و با هم تضاد داشته باشند. اما به نوعی این فیلم استثناء شده است و قرار گرفتن این دو ویژگی در کنار هم، باعث درخشش فیلم رایکارد شده است.

پیتر بردشاو | گاردین

۱۰۰ از ۱۰۰

این فیلم داستان فوق‌العاده جذاب و درگیر کننده‌ای دارد و کاری انجام می‌دهد که این روزها تعداد کمی از فیلم‌ها انجام می‌دهند: اشاره کردن به پول؛ چیزی که این روزها خیلی قابل لمس و در معرض خطر قرار دارد. خطر آن یک چیز واقعی است و مسئله سر بقا است.

لیا گرین بلات | اینترتینمنت ویکلی

۹۱ از ۱۰۰

نویسندگان این فیلم، یک داستان تلخ و شیرین و همچنین طنز را در قالب یک زندگی واقعی و ریتم‌های مخصوص به آن بیان کردند.

لورا جیکوبز | فیلم ترت

۹۰ از ۱۰۰

شما با تماشا و بررسی ارتباط دوستانه شخصیت‌ها که با ظرافت فیلمبرداری شده است، به این نتیجه می‌رسید که چقدر این اثر جذاب و دلنشین است.

جاش لارسن | لارسن آن فیلم

۸۸ از ۱۰۰

هیچوقت مردم را دست کم نگیرید؛ شما نمی‌دانید که در مواقع خاص، آنها برای داشتن یک کلاه پوست، یک سطل شیر یا حتی یک کیک روغنی و گرم چه کارهایی را که انجام نمی‌دهند.

استیفن ویتی | اسکرین دیلی

۸۰ از ۱۰۰

مطمئنا انسان‌گرایی خاموش و همچنین توجه چشمگیر آن نسبت به جزئیات را می‌توان از مواردی دانست که قطعا توجه مخاطبان را به خود جلب و آنها را راضی می‌کند؛ خصوصا مخاطبانی که بیشتر از یک دهه با وفاداری زیادی کارهای او را دنبال می‌کردند.

ریچارد برودی | نیویورکر

۶۰ از ۱۰۰

رایکارد با همدلی زیادی از رابطه‌ی دوستان افراد زحمت‌کش و همچنین تلاش‌های ناامیدانه‌ی آنها، فیلمبرداری کرده است. او تلاش می‌کند که در فیلم خود به بررسی مسائل مختلف بپردازد و در عین حال هم تعداد شخصیت‌های اصلی را در حدی نگه داشته که بتواند در منظره خوبی همه آنها را نمایش بدهد.

لازم به ذکر است که این فیلم کمدی و ماجراجویی توانست رتبه ۲ را در فهرست بهترین آثار سینمایی و رتبه ۴۳ را در لیست مورد بحث‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۲۰ به‌دست بیاورد. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم First Cow نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای عالی و بسیار سرگرم کننده بدانیم

فریده صالحی

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط