جمعه, آوریل 19, 2024
خانهنقد و یادداشتواکنش منتقدان به فیلم Sylvie’s Love - عشق سیلوی

واکنش منتقدان به فیلم Sylvie’s Love – عشق سیلوی

اخبار هنری : 

فیلم درام عشق سیلوی (Sylvie’s Love) با بازی تسا تامپسون مدتی پیش در سرویس استریم آمازون پرایم به نمایش درآمد و توانست امتیازات خوبی از منتقدان مطرح جهانی بگیرد.

فیلم Sylvie’s Love یا در زبان فارسی «عشق سیلوی» یکی از جدیدترین درام، رمانتیک و موزیکال شرکت آمازون استودیوز (Amazon Studios) است که به‌دست کارگردان تازه‌کاری به‌نام یوجین اش ساخته شده است. در فیلم عشق سیلوی، بازیگران هنرمند و محبوبی مانند تسا تامپسون در نقش سیلوی پارکر، نمدی آسوموا در نقش رابرت هالووی، آجا نائومی کینگ در نقش مونا، رایان میشل بیث در نقش کیت اسپنسر، رگه جین پیج در نقش شیکو سوییتنی، ایوا لانگوریا در نقش کارمن، جان ماگارو در نقش سید شور، اد ویکس در نقش چیس نیکرسون، لنس ردیک در نقش آقای جی/هربرت فینلی، جمیما کرک در نقش کنتس، ام‌سی لایت در نقش میکی و آلانو میلر در نقش لیسی پارکر و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم عشق سیلوی در تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۲۰ (۷ بهمن ۱۳۹۸) جشنواره فیلم ساندنس که بزرگ‌ترین جشنواره فیلم‌های مستقل در آمریکا محسوب می‌شود، برای اولین‌بار به نمایش درآمد. علاوه‌براین هم شرکت آمازون استودیوز بعد از دریافت حق و حقوق این اثر، تصمیم گرفت که آن را در تاریخ ۲۵ دسامبر (۵ دی) به مشترکان خود در سرویس استریم آمازون پرایم نمایش دهد. تا به این لحظه این اثر درام امتیاز ۷۵ را از بین ۲۴ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود یوجین اش بوده است. در بحث تهیه‌کنندگی این اثر هم خود یوجین اش، نمدی آسوموا، گابریل گلور، جاناتان بیکر و متیو ترم فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش روبه‌بالا و متوسط قرار دارند. اکثر منتقدانی که این فیلم را تماشا کردند، اعتقاد داشتند که این اثر درام تا سال‌ها عمر دارد و می‌توان آن را تماشا کرد؛ اثری که به‌طرز زیبایی از عشق میان دو فرد سیاه‌پوست تجلیل می‌کند. از طرف دیگر هم ۹۴ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر رمانتیک را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۹۱ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم Sylvie’s Love در سرویس استریم آمازون پرایم نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Sylvie’s Love از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

داستان این اثر در شهر نیویورک و تابستان سال ۱۹۵۷ جریان دارد. رابرت یک ساکسیفونیست است که شب‌ها به‌عنوان عضوی از یک گروه موسیقی جاز، به نواختن می‌پردازد. از طرف دیگر هم سیلوی آرزوی یک شغل در دنیای تلویزیونی را دارد. او روزهای تابستانی خودش را با کمک کردن به فروشگاه پدرش می‌گذراند؛ در همین حین هم منتظر است که نامزدش از جنگ بازگردد. زمانی‌که رابرت به‌صورت پاره وقت در این فروشگاه مشغول می‌شود، این دو رابطه دوستی خود را آغاز می‌کنند؛ در طی همین مدت هم چیزی درونشان جرقه می‌زند که تا به آن روز شبیه‌اش را احساس نکرده بودند. بعد از اتمام تابستان، هر کدام از آن‌ها مسیر متفاوتی را در پیش می‌گیرند. بعد از گذشت سال‌ها که رابرت و سیلوی هر کدام به جایگاهی رسیده‌اند، به‌صورت اتفاقی با یکدیگر ملاقات می‌کنند؛ ملاقاتی که نشان می‌دهد با وجود تغییرات ایجاد شده در زندگی، احساس آن‌ها نسبت به یکدیگر همچنان مثل گذشته است.

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Sylvie’s Love بیندازیم:

وینس مانچینی | آپروکس

۱۰۰ از ۱۰۰

فیلم Sylvie’s Love در عین حال که دوست‌داشتنی است، به همان اندازه دلخراش هم محسوب می‌شود. یک فیلم درباره ناامیدی و شکست در زندگی حرفه‌ای و اهمیت زمان‌بندی و البته درکنار تمام این‌ها، عشق. من از زمان تماشای فیلم Brooklyn (بروکلین)، تا این اندازه برای یک فیلم احساساتی نشده بودم. فیلم عشق سیلوی تقریبا کامل و بی‌نقص است.

مانولا دارگیس | نیویورک تایمز

۹۰ از ۱۰۰

یوجین اش در این فیلم از یک ژانر آشنا استفاده کرده است؛ هم با لطافت و محبت و هم انتقادانه. او در این فیلم سطوح درخشان زندگی را مورد بررسی قرار می‌دهد و همچنین درد و رنجی را که در پس آن وجود دارد، در معرض نمایش می‌گذارد.

آمون وارمن | امپایر

۸۰ از ۱۰۰

فیلم Sylvie’s Love صحنه و تصاویر زیبا را با اجرای بسیار جذاب از تامپسون و آسوموا ترکیب کرده است. این فیلم را می‌توان یک اثر نادر در میان مردم سیاه‌پوست دانست که به برهه خاصی از زمان اشاره دارد و داستان یک عشق شیرین و رضایت‌بخش را به تصویر می‌کشد؛ بدون اینکه بخواهد حول و حوش مسائل نژادپرستی آن دوران بچرخد.

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۷۵ از ۱۰۰

تامپسون و آسوموا به‌طرز زیبایی با هم جفت شده‌اند. بارها و بارها ما عبارت شیمی و ارتباط شخصیت‌ها روی صفحه‌نمایش را از منتقدان شنیده‌ایم. اما در این اثر، درون شخصیت این دو بازیگر و همچین نقش‌هایی که بازی می‌کنند، چیزهای مکملی وجود دارد که این شیمی را به سطح جدیدی می‌برد.

ریچل لابونت | اسکرین رنت

۶۰ از ۱۰۰

فیلم Sylvie’s Love به‌عنوان اثری برای تجلیل از عشق و موسیقی آرامش‌بخش و شیرین است. اگرچه این فیلم نمی‌تواند رکوردی را بشکند یا وارد سطح جدیدی شود، اما به‌خاطر ماهیتی که دارد، ارزش تماشا کردن را دارد.

جو مورگنسترن | وال استریت ژورنال

۶۰ از ۱۰۰

اجرای هر دو بازیگر جذاب است اما فیلمنامه آقای اش آنطور که باید و شاید خوب اجرا نشده است؛ آن هم به‌خاطر سرعت پایین و همچنین انرژی کمی که در سبک کارگردانی خودش وجود داشت.

پت براون | مجله اسلنت

۵۰ از ۱۰۰

این فیلم هرگز نتوانست جرقه‌ای را پیدا کند که بتواند رابطه احساسی و عاشقانه مرکزی خود را با یک حس اشتیاق یا حس ضروری بودن پیوند بزند.

فریده صالحی

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط