پنج‌شنبه, مارس 28, 2024
خانهجشنواره هاجشنواره فیلم فجروزیر ارشاد: چشم‌انداز آینده سینما پس از فجر۳٨ امیدوار کننده است

وزیر ارشاد: چشم‌انداز آینده سینما پس از فجر۳٨ امیدوار کننده است

اخبار هنری : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فجر نقطه آغازی برای سال آینده سینمای ایران است. هر جشنواره‌ای ادامه جشنواره سال گذشته است. توفیق‌هایی در سی و هشتمین رویداد سینمایی دیده می‌شود که نتیجه آن در سال سینمایی آینده تاثیرگذار خواهد بود.

سیدعباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره فیلم فجر گفت: به نظر می‌رسد تداوم نسلی می‌تواند به تکامل هر حوزه فرهنگی و صنعتی و سینما که ترکیبی از این دو است، کمک کند. به این معنا که پیشکسوتان و جوانان این حوزه بتوانند در کنار هم قرار بگیرند.

او گفت: نمی‌توان به تکامل صنعت و هنری که این تداوم نسلی را از دست بدهد، امید بست. از مواردی که امسال به طور روشن می‌توان در جشنواره سی و هشتم دید، حضور پیشکسوتان و جوانان در کنار یکدیگر است. در فجر سی و هشتم هم کسانی حضور دارند که سال‌ها در جشنواره‌های متعدد حاضر بوده‌اند، هم افرادی که در دهه اخیر فعال بوده‌اند و همچنین کسانی که با اولین اثر خود به جشنواره آمده‌اند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ترکیب این سه نسل و فعال و پویا بودن آن‌ها در جشنواره امسال چشم‌اندازی را ایجاد می‌کند که می‌شود همچنان به جشنواره فیلم فجر امیدوار بود. به عبارتی نه پیشکسوتان کنار کشیدند و نه راه بر جوانان بسته شده است. این موضوع به نوع مناسباتی که در سازمان سینمایی و مسیر هدایت‌گری سینما در طول سال به منظور ارتباط با این نسل‌ها وجود داشته‌، مرتبط است. در واقع ارتباطات حرفه‌ای که از طریق پروانه نمایش و مواردی از این دست اتفاق افتاده و ارتباطات دیگری که در حاشیه وجود داشته، دلیل این امر است. به طور کلی این مسیر باعث شده تا ما در جشنواره امسال شاهد این ارتباط نسلی باشیم.

صالحی ضمن اشاره به چشم‌انداز سینمای ایران پس از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: فجر نقطه آغازی برای سال آینده سینمای ایران است. هر جشنواره‌ای نیز ادامه جشنواره سال گذشته است. توفیق‌هایی در سی و هشتمین دوره این رویداد سینمایی دیده می‌شود که نتیجه آن در سال سینمایی آینده تاثیرگذار خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: حضور چند نسل در فضای تولید سینمای سال 98 که در سال 99 اکران می‌شود به جذب کسانی که شیفته سینما هستند کمک می‌کند تا بتوانند کارگردان‌ها و ژانرهای مورد علاقه خود را پیدا کنند. این تنوع فرصت‌های خوبی برای سینمای ایران درآینده ایجاد می‌کند.

او ادامه داد: سینمایی که به تولید می‌پردازد باید پاسخ‌گوی نیازهای متنوع باشد و بتواند ترکیب‌های مختلفی از این نیازها را اشباع کند. نیازهایی از قبیل آسیب‌های اجتماعی چراکه بخشی از وظیفه سینما پرداختن به درد‌های اجتماعی است‌. از طرفی جامعه ایرانی صرفا به پرداختن به دردها نیاز ندارد. سینما به امید، انرژی‌های مثبت، اهمیت دادن به آینده پیش‌رو و به طور کلی امیدآفرینی نیاز دارد.

سید عباس صالحی تاکید کرد: آنچه که می‌تواند راهبردی برای سینمای ایران باشد و آن را در گیشه موفق بکند توجه به نیازهای متنوع مخاطب سینما است. چراکه توجه به نیازها در کنارهم به ارتقای کمیت مراجعان به سینما کمک می‌کند.

وزیر فرهنگ ضمن اشاره به این مطلب که سینما تنها بیان دغدغه شخصی و فردی نیست و مسیری برای ارتباط با مخاطب و پیش‌برنده صنعت سینما است، ادامه داد: علاوه بر این که مخاطب از سینما انتظار توجه به نیازها و دغدغه‌های شخصی خود را دارد اما به نظر می‌رسد توجه به ترکیب این نیازها می‌تواند در وضعیت سال‌ آینده سینما موثرتر باشد.

صالحی در پایان از فجر استانی گفت: از اتفاقاتی که در سال اخیر رخ داده گستره رویدادهای فرهنگی و هنری در سراسر ایران است تا درکنار تهران مناطق دیگر ایران نیز از این رویدادها بهره‌مند شوند. از مهم‌ترین این رویدادها جشنواره فیلم فجر است که علاقه‌مندان قابل توجهی در سراسر ایران دارد. با اطلاع‌رسانی‌هایی که امسال صورت گرفته جشنواره فیلم فجر در شهرها گستره بیشتری پیدا کرده و تعداد فیلم‌ها در استان‌ها نیز افزایش یافته است. به عبارتی در کل مراکز استان‌ها وضعیتی شبیه تهران را شاهد هستیم.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط