جمعه, آوریل 19, 2024
خانهاخبارپایان طراحی صدا و صداگذاری «بی سرزمین» برای اکران در جشنواره بین‌المللی...

پایان طراحی صدا و صداگذاری «بی سرزمین» برای اکران در جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک»

اخبار هنری: طراحی صدا و صداگذاری فیلم سینمایی «بی سرزمین» سومین ساخته بلند تورج اصلانی توسط امیرحسین صادقی به پایان رسید و برای اکران در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» آماده نمایش شد.

«بی سرزمین» (بینیشتمان) Landless با نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی تورج اصلانی، تولید کمپانی سینمایی «ماد مووی» MAAD Movie و محصول مشترک «ره‌ز هه‌لکه‌وت ره‌شید» Raz Halkawt Rashid از اقلیم کردستان عراق؛ در دومین حضور بین‌المللی خود، در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» Duhok در اقلیم کردستان روی پرده می‌رود . طراحی صدا، صداگذاری، میکس و دالبی این اثر سینمایی توسط امیرحسین صادقی در استودیو «شهر صدا» در تهران به پایان رسید و آماده اکران در این رویداد معتبر سینمایی شد.

پخش بین‌المللی این اثر سینمایی، به عهده شرکت «تصویر گستر الهه پارسی» (الی ایمیج) با مدیریت الهه نوبخت است.

جشنواره بین‌‌‌المللی فيلم «دهوک» که با یاد «یولماز گونای» کارگردان سرشناس برنده جایزه نخل طلای جشنواره بین‌‌المللی فيلم «کن» فرانسه (1982) و با هدف پل ارتباطی میان کارگردان کُرد و کارگردانان سراسر جهان و همچنین ایجاد تبادل فرهنگی میان ملت‌های مختلف دنیا تأسیس شده است؛ در قالب فیلم‌های بلند سینمایی، کوتاه و مستند در بخش‌های مختلف رقابتی و غیررقابتی از جمله؛ بخش رقابتی «سینمای جهان»، بخش رقابتی «سینمای کُردی»، «چشم‌انداز سینمای جهان»، «پانورامای سینمای کردستان»، بخش «نمایش ویژه» و … در روزهای 24 آبان ماه جاری تا یکم آذر ماه (15 تا 22 نوامبر 2021) در سالن «کنگره» دانشگاه دهوک و همچنین سه سالن سینمایی مرکز «مازی مول» در شهر دهوک در اقليم کردستان برگزار می‌شود.

این روزها «بی سرزمین» در اولین نمایش جهانی خود در بخش «چشم انداز سینمای جهان» در سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سینه‌کوئست» Cinequest آمریکا از معتبرترین جشنواره‌های فیلم‌های مستقل دنیا و مورد تأیید آکادمی اسکار روی پرده می‌رود.

سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سینه کوئست» از روزهای 13 تا 23 آبان ماه جاری (4 تا 14 نوامبر 2021) در «سیلیکون والی» در شهر سن خوزه در ایالت کالیفرنیا در کشور آمریکا برگزار می‌شود و هر ساله بیش از ۱00 فیلم، اولین نمایش جهانی و آمریکایی خود را تجربه می‌کنند و برای علاقمندان به سینما به نمایش درمی‌آیند.

در «بی سرزمین» سومین تورج اصلانی كارگردان نوگرای سینمای ایران؛ ترکیبی از بازیگران سرشناس کشورهای ترکیه، سوریه، عراق و اقلیم کردستان در آن، به چهار زبان کُردی، ترکی، عربی و فارسی به ایفای نقش‌ پرداخته‌اند.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط