پنج‌شنبه, آوریل 18, 2024
خانهنقد و یادداشت«پدینگتون۲» از «همشهری کین» پیشی گرفت!/ تغییر در فهرست بهترین‌های تاریخ سینما

«پدینگتون۲» از «همشهری کین» پیشی گرفت!/ تغییر در فهرست بهترین‌های تاریخ سینما

اخبار هنری: سایت روتن تومیتوز یکی از معروفترین سایت‌های جمع‌آوری نقدهای منتقدان مهم آثار سینمایی است و امتیاز آن یکی از نشانه‌ها برای موفقیت هنری یک فیلم در میان منتقدان است. بالاترین امتیاز ممکن در این سایت‌ امتیاز 100% است که به معنای رضایت کامل تمام منتقدان از یک فیلم است. هرچند که آثاری گمنام با نقدهای بسیار کم می‌توانند این عنوان را کسب کنند، اما شاهکارهای سینما مثل «پسربچه» چارلی چاپلین، «استاکر» تارکوفسکی، «قوش» کن لوچ و «داستان اسباب بازی 2» آثاری هستند که با نقدهای پرتعداد (گاهی بیش از200 نقد) همچنان امتیاز 100% روتن را از منتقدان دارند که به این معناست که حتی یک نقد منفی هم در میان منتقدان مهم دنیا درباره این آثار وجود ندارد.

?به گزارش سینمادیلی اما به تازگی اضافه شدن یک نقد منفی به «همشهری کین» که بسیاری آن را بهترین فیلم تاریخ سینما می‌دانند، این فیلم را از امتیاز 100% به 99% رسانده. این کاهش امتیاز با اضافه شدن یک نقد که متعلق به 80 سال پیش است و توسط مائی تینی در شیکاگو تریبیون نوشته شده. در این نقد گفته شده که این فیلم جالب و متفاوت است اما در حقیقت بیشتر به درد موزه می‌خورد. چرا که سادگی و عجیب بودنش سبب شده خاص بودن و ارزش سرگرمی آن پایین بیاید.

?با این حساب حالا با توجه به تعداد نقدها و امتیاز آنها فیلم «پدینگتون 2» که در سال 2017 ساخته شده و 245 نقد مثبت و امتیاز 100% دارد فیلم محبوب منتقدان است! این فیلم که توسط پل کینگ ساخته شده و ادامه‌ای بر داستان‌های خرسی سخنگو است که در یک خانواده انگلیسی زندگی می‌کند، یکی از دلنشین‌ترین فیلم‌های چندسال اخیر است که محبوبتی ویژه در میان منتقدان دارد و حالا با توجه به آمار و محاسبات سایت روتن تومیتوز به نظر بهترین فیلم از نظر منتقدان هم هست!

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط