پنج‌شنبه, مارس 28, 2024
خانهاخبار ویژهپرفروش‌ترین و موفق‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما

پرفروش‌ترین و موفق‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما

اخبار هنری : فیلم‌های انیمیشن معمولاً در باکس آفیس عملکرد خوبی دارند. والدین به این فیلم‌ها به چشم ابزاری برای پرت کردن حواس فرزندان خود برای چند ساعت نگاه می‌کنند و سینما نیز یک مکان بی نقص برای نشستن و در آرامش نگاه کردن به مخلوقاتی رنگی چموشی است که این ور و آن ور می‌روند. والدین به دنبال محتوا‌های مناسب خانواده هستند، به همین دلیل است که کمپانی‌های تولید کننده فیلم محصولات خاصی را برای آن‌ها تولید می‌کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با موفق‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های انیمیشن تاریخ سینما آشنا کنیم.

۲۰- دانشگاه هیولا‌ها (۲۰۱۳)

میزان فروش: ۷۴۴.۲۲۹.۴۳۷ دلار

دانشگاه هیولاها

پیش درآمد بسیار مورد انتظار انیمیشن «شرکت هیولاها» (Monsters,Inc) با عنوان «دانشگاه هیولاها» (Monsters University) ما را با نحوه آشنایی مایک و سالی در دانشگاه هیولا‌ها آشنا می‌سازند و مشخص شد که این دو همیشه با هم دوست نبوده اند. جالب این است که کمپانی دیزنی انیمیشنی در مورد دانشگاه ساخت درست زمانی که بچه‌هایی که روزگاری عاشق «شرکت هیولاها» بودند ۱۸ ساله شده و در آستانه ورود به دانشگاه بودند. این اتفاق کاملاً عمدی و با برنامه ریزی صورت گرفت و به همین دلیل بود که «دانشگاه هیولاها» به فروش قابل توجه ۷۴۴.۲۲۹.۴۳۷ دلاری در گیشه دست یافت.

 

۱۹- ماداگاسکار ۳: تحت تعقیب‌ترین‌های اروپا (۲۰۱۲)

میزان فروش: ۷۴۶.۹۲۱.۲۷۴ دلار

ماداگاسکار

انیمیشن «ماداگاسکار ۳: تحت تعقیب‌ترین‌های اروپا» (Madagascar ۳: Europe’s Most Wanted) پرفروش‌ترین عنوان در میان فرانچایز ماداگاسکار است. گلوریا، ملمن، الکس و مارتی در این انیمیشن به سختی در تلاشند خود را به خانه شان نیویورک برسانند، اما در این بین با دردسر‌هایی مواجه می‌شوند. به خاطر تعقیب سازمان کنترل حیوانات، آن‌ها دور اروپا را می‌زنند و حتی برای مدت کوتاهی سر از سیرک در می‌آورند. به نظر می‌رسد که سینمارو‌ها تمام آن تعقیب و گریز‌ها در سراسر اروپا را دوست داشتند، زیرا این فیلم به فروش ۷۴۶.۹۲۱.۲۷۴ دلاری در گیشه دست یافت.

 

۱۸- شرک برای همیشه (۲۰۱۰)

میزان فروش: ۷۵۲.۶۰۰.۸۶۷ دلار

شرک

این اولین فیلم از سری فیلم‌های شرک است که در این فهرست از آن نام می‌بریم. فیلم‌های این فرانچایز هر چقدر که پیش می‌رفتند با استقبال و فروش کمی روبرو می‌شدند و چهارمین و آخرین اپیزود این فرانچایز با عنوان «شرک برای همیشه» (Shrek Forever After) به اندازه اپیزود‌های قبلی فروش نداشت. با این وجود «شرک برای همیشه» نیز درآمد خوبی برای استودیو DreamWorks داشته و در مجموع توانست ۷۵۲.۶۰۰.۸۶۷ دلار فرو داشته باشد.

 

۱۷- شرک سوم (۲۰۰۷)

میزان فروش: ۷۹۸.۹۵۸.۱۶۲ دلار

در «شرک سوم» (Shrek the Third) شرک و فیونا در می‌یابند که پدر و مادر بودن تا چه اندازه می‌تواند دشوار باشد به ویژه وقتی که سه بچه غول داشته باشید. «شرک سوم» کمی فروش بیشتری نسبت به «شرک برای همیشه» داشت، اما نتوانست به فروش «شرک ۲» برسد. به نظر می‌رسد که سینمارو‌ها عاشق بچه غول‌ها داشته و از آنجایی که شخصیت شرک در آن دوران یک شخصیت محبوب بود، برای تماشای آن ۷۹۸.۹۵۸.۱۶۲ دلار پرداختند.

 

۱۶- کوکو (۲۰۱۷)

میزان فروش: ۸۰۷.۰۸۲.۱۹۶ دلار

کوکو

انیمیشن «کوکو» (Coco) فیلمی بود که توانست در مراسم اسکار انیمیشن «بچه رییس» (The Boss Baby) را شکست داده و جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال را بدست آورد. این فیلم داستان یک پسربچه ۱۲ ساله به نام میگل را روایت می‌کند که از خانه اش در مکزیک به سرزمین مردگان منتقل می‌شود. در مدت حضورش در این دنیا او ممنوعیت روی آوردن به موسیقی در خانواده اش را نادیده گرفته و به کمک جد مادری اش به خواسته خود می‌رسد. انیمیشن «کوکو» موفقیت بزرگی بود و هم کودکان و هم والدین از تماشای آن لذت بردند به همین دلیل بود که این انیمیشن به فروش قابل توجه ۸۰۷.۰۸۲.۱۹۶ دلار رسید.

 

۱۵- درون بیرون (۲۰۱۵)

میزان فروش: ۸۵۷.۶۱۱.۱۷۴ دلار

انیمیشن «درون بیرون» (Inside Out) نگاهی منحصربفرد به شکل گیری فرآیند‌های احساسی در انسان می‌اندازد. این انیمیشن مغز انسان را به شکلی که تاکنون دیده نشده به ما نشان می‌دهد، در قالب احساسات انسانی سازی شده‌ای که هر یک بخش متفاوتی از وجود ما را کنترل می‌کنند. هم کودکان و هم والدین شیفته زیبایی شاعرانه خاص این انیمیشن شدند. ایمی پوهلر که صداپیشگی شخصیت شادی را بر عهده داشت که در ذهن دخترک کوچولوی داستان شادی‌های او را کنترل می‌کرد. این انیمیشن به فروش ۸۵۷.۶۱۱.۱۷۴ دلاری دست یافت.

 

۱۴- زندگی پنهان حیوانات خانگی (۲۰۱۶)

میزان فروش: ۸۷۵.۴۵۷.۹۳۷ دلار

انیمیشن «زندگی پنهان حیوانات خانگی» (The Secret Life of Pets) در مورد تمامی اتفاقاتی است که ممکن است با ترک کردن خانه هایمان، برای حیوانات خانگی مان رخ دهد. صداپیشگان شناخته شده‌ای مانند لوییس سی کی، اریک استون استریت، کوین هارت، استیو کوگان، الی کمپر و آلبرت بروکس از صداپیشگان اصلی شخصیت‌های این انیمیشن بودند و حضور این همه ستاره در مقام صداپیشه کمک بزرگی به این انیمیشن کرد که به فروش ۸۷۵.۴۵۷.۹۳۷ دلاری در گیشه برسد.

 

۱۳- عصر یخبندان: رانش قاره‌ای (۲۰۱۲)

میزان فروش: ۸۷۷.۲۴۴.۷۸۲ دلار

«عصر یخبندان: رانش قاره ای» (Ice Age: Continental Drift) چهارمین اثر در فرانچایز عصر یخبندان بود که همان صداپیشگان قبلی در آن حضور داشتند و کیکی پالمر، نیکی میناژ، دریک، جنیفر لوپز و پیتز دینکلیج نیز در نقش شخصیت‌های جدید صداپیشگی می‌کردند. این انیمیشن با فروش قابل توجه ۸۷۷.۲۴۴.۷۸۲ دلار به پرفروش‌ترین انیمیشن سال ۲۰۱۲ تبدیل شد.

 

۱۲- عصر یخبندان: ظهور دایناسور‌ها (۲۰۰۹)

میزان فروش: ۸۸۶.۶۸۶.۸۱۷ دلار

«عصر یخبندان: ظهور دایناسورها» (Ice Age: Dawn of the Dinosaurs) سومین قسمت از مجموعه انیمیشن‌های عصر یخبندان بود که در آن شخصیت سید (تنبل) توسط یک تیرانوسوروس ماده و پس از دزدیدن تخم هایش اسیر ربوده می‌شوند. دوستانش باید او را نجات دهند و در این مسیر آن‌ها با دنیای گمشده دایناسور‌ها در زیر یخ مواجه می‌شوند. «عصر یخبندان: ظهور دایناسورها» پرفروش‌ترین قسمت در فرانچایز خود است که در سراسر جهان به فروش ۸۸۶.۶۸۶.۸۱۷ دلاری دست یافت.

 

۱۱- شرک ۲ (۲۰۰۴)

میزان فروش: ۹۱۹.۸۳۸.۷۵۸ دلار

بالاخره به پرفروش‌ترین قسمت از فرانچایز شرک رسیدیم. در «شرک ۲» (Shrek ۲)، شرک شربتی می‌نوشد که هم او و هم فیونا را بار دیگر به انسان تبدیل می‌سازد. همچنین در فرآیندی مشابه الاغ داستان به یک اسب زیبای سفید تبدیل می‌شود. شوربختانه این تغییر باعث می‌شود که فیونا فکر کند شخصیت شاهزاده افسونگر همان شرک است و بدین ترتیب دردسر و آشفتگی روابط آغاز می‌شود. همچنین در این فیلم است که با شخصیت «گربه چکمه پوش» آشنا می‌شویم که البته نقش مهمی در فروش ۹۱۹.۸۳۸.۷۵۸ دلاری فیلم داشت.

 

۱۰- در جستجوی نمو (۲۰۰۳)

میزان فروش: ۹۴۰.۳۳۵.۵۳۶ دلار

در جستجوی نمو

بالاخره به ۱۰ فیلم انیمیشن پرفروش تاریخ سینما رسیدیم. انیمیشن «در جستجوی نمو» (Finding Nemo) دهمین انیمیشن پرفروش تاریخ سینماست. در این فیلم یک دلقک ماهی کوچک به نام نمو گم می‌شود و پدرش، مارلین، تلاش برای پیدا کردن او را آغاز می‌کند. بعد از انتشار این فیلم فروش دلقک ماهی افزایش قال توجهی داشت که نشان دهنده موفقیت بالای این فیلم بود. انیمیشن «در جستجوی نمو» در نهایت ۹۴۰.۳۳۵.۵۳۶ دلار فروش داشت.

 

۹- شیر شاه (۱۹۹۴)

میزان فروش: ۹۶۸.۴۸۳.۷۷۷ دلار

شیر شاه

شما را نمی‌دانم، اما به نظر خودم و بسیاری دیگر، انیمیشن «شیر شاه» (The Lion King) بهترین انیمیشن ساخته شده توسط استودیو والت دیزنی در تاریخ خود است. این انیمیشن همه چیز دارد، یک فیلم نامه شکسپیری، ترانه‌های التون جان، یک گراز بدبو و یک داستان عاشقانه تاثیرگذار و البته شیرها. «شیر شاه» یکی از قدیمی‌ترین فیلم‌های این فهرست است که نشان می‌دهد این فیلم در طول این همه سال هم هنوز از اعتبار و محبوبیت سابق خود نیفتاده است. «شیر شاه» در زمان خود ۹۶۸.۴۸۳.۷۷۷ دلار در گیشه فروخت.

 

۸- من نفرت انگیز ۲ (۲۰۱۰)

میزان فروش: ۹۷۰.۷۶۱.۸۸۵ دلار

من نفرت انگیز

بعد از موفقیت قسمت اول، استودیو یونیورسال پیکچرز خیلی سریع به سراغ قسمت دوم رفت و «من نفرت انگیز ۲» (Despicable Me ۲) را ساخت. این بار شخصیت گرو بازگشته و یک وسیله اسراسرآمیز با استفاده از یک آهنربای غول پیکر یک سلاح هسته‌ای به نام PX-۴۱ را از یک آزمایشگاه سری در مدار قطب شمال به سرقت می‌برد. البته اینجا هم مینیون‌ها در فیلم حضور دارند که سهم زیادی در فروش ۹۷۰.۷۶۱.۸۸۵ دلاری فیلم داشتند.

 

۷- زوتوپیا (۲۰۱۶)

فروش فیلم: ۱.۰۲۳.۷۸۴.۱۹۵ دلار

زوتوپیا

«زوتوپیا» (Zootopia) یک انیمیشن کامپیوتری ساخته استودیو دیزنی بود که جنیفر گودوین، جیسون بیتمن، ادریس البا، جنی اسلیت، نیت تورنس، بانی هانت، جی کی سیمونز، اکتاویا اسپنسر و شکیرا در آن صداپیشگی می‌کردند. این فیلم داستان رابطه غیرمتعارف یک خرگوش در مقام افسر پلیس و یک روباه خلاقکار را در یک شهر متعلق به حیوانات انسانی شده روایت می‌کند که به دلیل جذابیت‌های داستان توانست به فروش ۱.۰۲۳.۷۸۴.۱۹۵ دلاری دست یابد.

 

۶- در جستجوی دوری (۲۰۱۶)

میزان فروش: ۱.۰۲۸.۵۷۰.۸۸۹ دلار

در جستجوی دوری (۲۰۱۶)

در دنباله ساخته شده بر داستان «در جستجوی نمو»، دوری سفری ماجراجویانه را برای اینکه از کجا آمده آغاز می‌کند. او والدینش را در یک آکواریوم ملاقات می‌کند، جایی که با مخلوقات شگفت انگیزی دیگری آشنا می‌شود. انیمیشن «در جستجوی دوری» (Finding Dory) در باکس آفیس عملکرد بسیار خوبی داشت که نقش الن دجنرس در نقش دوری را نباید در این موفقیت نادیده گرفت. این فیلم در نهایت توانست به فروش بین المللی ۱.۰۲۸.۵۷۰.۸۸۹ دلاری برسد.

 

۵- من نفرت انگیز ۳ (۲۰۱۷)

میزان فروش: ۱.۰۳۴.۷۹۹.۴۰۹ دلار

من نفرت انگیز ۳ (۲۰۱۷)

قسمت سوم «من نفرت انگیز» در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و در آن شخصیت گرو با برادر دوقلوی گمشده اش درو همراه می‌شود تا بالتازار برت را شکست دهند که در کودکی با ناملایماتی روبرو شده و اکنون به یک انسان شرور تبدیل شده است. این فیلم در نهایت به فروش ۱.۰۳۴.۷۹۹.۴۰۹ دلاری دست یافت.

 

۴- داستان اسباب بازی ۳ (۲۰۱۰)

میزان فروش: ۱.۰۶۶.۹۶۹.۷۰۳ دلار

داستان اسباب بازی ها

«داستان اسباب بازی ۳» (Toy Story ۳) پرفروش‌ترین قسمت از مجموعه انیمیشن‌های داستان اسباب بازی تاکنون است و باید منتظر اکران قسمت چهارم این مجموعه در ژوئن ۲۰۱۹ باشیم تا ببینیم فروش آن به چه عددی خواهد رسید. در قسمت سوم این مجموعه، وودی و دوستانش به طور تصادفی به یک مرکز سالمندان می‌روند و در ادامه تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند که نزد اندی بازگردند. این فیلم بسیاری را تحت تاثیر قرار داد حتی آن‌هایی که دیگر برای بازی کردن با اسباب بازی بیش از حد پیر شده بودند و به همین دلیل نباید از فروش ۱.۰۶۶.۹۶۹.۷۰۳ دلاری فیلم تعجب کرد.

 

۳- مینیون‌ها (۲۰۱۵)

میزان فروش: ۱.۱۵۹.۳۹۸.۳۹۷ دلار

مینیون ها

در نهایت مینیون‌ها توانستند فیلم مربوط به خود را داشته باشند. فیلم «مینیون ها» (Minions) در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و دیگر از آن زمان تاکنون جزئی از دنیای دوست داران انیمیشن‌های کودکانه بوده اند. از صداپیشگان این انیمیشن می‌توان به پیر کافین در چندین نقش، ساندرا بولاک، جان هام، مایکل کیتون، آلیسون جینی، استیو کوگان و جنیفر ساوندرز اشاره کرد. سینمارو‌ها به معنای واقعی کلمه دیوانه این فیلم و هر چیز و هر جایی که ربطی به مینیون‌ها داشت شدند و فیلم نیز به فروش قابل توجه ۱.۱۵۹.۳۹۸.۳۹۷ دلار دست یافت.

 

۲- شگفت انگیزان ۲ (۲۰۱۸)

میزان فروش: ۱.۲۴۲.۸۰۵.۳۵۹ دلار

شگفت انگیزان

«شگفت انگیزان ۲» (Incredibles ۲) ارزش این همه انتظار را داشت. این دنباله انیمیشنی ۱۴ سال پس از اولین قسمت منتشر شد و تماشای دوباره شخصیت‌های این انیمیشن بسیاری را شگفت زده کرد. «شگفت انگیزان ۲» در مجموع به فروش ۱.۲۴۲.۸۰۵.۳۵۹ دلاری دست یافت و همه سنین برای تماشای آن به سینما‌ها رفتند و فکر می‌کنم کسی از تماشای فیلم ناامید و پشیمان به خانه بازنگشت.

 

۱-منجمد (۲۰۱۳)

میزان فروش: ۱.۲۹۰.۰۰۰.۰۰۰ دلار

فروزن

این لحظه‌ای است که همه منتظر آن بودیم. «منجمد» (Frozen) پرفروش‌ترین انیمیشن تمام دوران است و همه انتظار رسیدن به آن در این فهرست را می‌کشیدید. این انیمیشن داستانی جذاب در مورد خواهری، قهرمان بودن و بسیاری چیز‌های دیگر است که در باکس آفیس به فروش ۱.۲۹۰.۰۰۰.۰۰۰ دلار دست یافت.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط