سه‌شنبه, آوریل 23, 2024
خانهمعرفی فیلمپرفروش ترین فیلم های جهان: Star Wars: Episode VII - The Force...

پرفروش ترین فیلم های جهان: Star Wars: Episode VII – The Force Awakens

اخبار هنری :

فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد

تاریخ اکران: ۱۴ دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی (دوشنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۴ خورشیدی)

فروش جهانی در زمان اکران: ۲.۰۶۸ میلیارد دلار

فروش جهانی با احتساب نرخ تورم: ۲.۲۲۱ میلیارد دلار

میانگین امتیازات منتقدان در سایت‌های راتن تومیتوز و متاکریتیک: ۹۳ از ۱۰۰ و ۸۱ از ۱۰۰

جی. جی. آبرامز، نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان آمریکایی که سریال Lost و سریال Fringe را در کارنامه دارد، وظیفه‌ی ریبوت دو مجموعه‌ی بزرگ علمی-تخیلی را برعده داشت. البته او وقتی Star Trek را به زندگی برگرداند، احتمالا خواب کارگردانی یک قسمت از جنگ ستارگان را هم نمی‌دید. این فیلم‌ساز در قسمت اول سه‌گانه‌ی جدید خط داستانی اصلی جنگ ستارگان سراغ وام‌گیری‌های متعدد و به‌جا از برترین فیلم‌های پیشین مجموعه رفت و نه‌تنها نسل جدید طرفداران جنگ ستارگان را شکل داد، بلکه توانست بسیاری از علاقه‌مندان قدیمی آن را هم به سالن‌های سینما بیاورد.

این‌بار به‌جای لوک اسکای‌واکر، دختری سرکش به اسم رِی با نقش‌آفرینی دیزی ریدلی در مرکز داستان فیلم قرار داشت. فیلم The Force Awakens بدون ایراد نیست. ولی درنهایت میان سه فیلم تشکیل‌دهنده‌ی سه‌گانه‌ی جدید کمترین میزان بحث‌برانگیزی را داشت و این‌طور به نظر آمد که اکثر بینندگان کم‌وبیش آن را دوست داشتند. فیلم Star Wars: Episode VII – The Force Awakens هنوز با اقتدار در صدر جدول پر فروش ترین فیلم های جهان در باکس‌آفیس داخلی آمریکا قرار دارد.

نکات جالب مرتبط با فیلم Star Wars: The Force Awakens:

  • در بخشی از پروسه‌ی فیلم‌برداری فیلم پای هریسون فورد شکست و جی. جی. آبرامز هم وقتی می‌خواست به او کمک کند، از ناحیه‌ی کمر آسیبی مشابه دید.
  • فیلم The Force Awakens در زمان اکران خود با فاصله‌ی زیاد، رکوردهای بیشترین پیش‌فروش بلیت و تماشا شدن تریلر در تاریخ را داشت.
  • آبرامز از شدت علاقه‌ای که به جهان «جنگ ستارگان» دارد، در ابتدا جرئت پذیرفتن وظیفه‌ی کارگردانی این اثر را نداشت؛ تا جایی که برای چند هفته افراد شناخته‌شده‌ای همچون دیوید فینچر و گیرمو دل‌تورو به‌عنوان گزینه‌های اصلی ساخت این اثر مطرح شدند. در پایان آبرامز این وظیفه را پذیرفت و به قول مارک همیل تبدیل به اولین کارگردان سری فیلم Star Wars شد که خودش سال‌ها جزو طرفداران پروپا قرص مجموعه بود.
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط