شنبه, آوریل 20, 2024
خانهاخبارکریس پاین در فیلم Dungeons & Dragons به ایفای نقش می‌پردازد

کریس پاین در فیلم Dungeons & Dragons به ایفای نقش می‌پردازد

اخبار هنری : کریس پاین در فیلم Dungeons & Dragons که براساس این مجموعه نقش‌آفرینی و به‌وسیله سازندگان فیلم Game Night ساخته می‌شود، بازی خواهد کرد.

فیلم Wonder Woman 1984 به‌تازگی در انگلستان اکران شد و هفته آینده در سینماهای آمریکا نیز نمایش داده می‌شود. کریس پاین یکی از بازیگران اصلی این فیلم است که نقش یک خلبان و جاسوس جنگ جهانی اول به اسم «استیو ترور» را بازی می‌کند. اما پاین پس از حضور در این فیلم ابرقهرمانی، حالا قصد دارد به دنیای فانتزی‌های قدیمی قدم بگذارد. او قرار است در فیلمی براساس مجموعه Dungeons & Dragons که با بودجه‌ای هنگفت و به‌وسیله دو شرکت پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) و ای‌وان (eOne) ساخته می‌شود، حضور داشته باشد.

جاناتان گلداستاین و جان فرانسیس دالی (دو نفری که کارگردانی فیلم موفق Game Night در سال ۲۰۱۸ را بر عهده داشتند) فیلم جدید مجموعه نقش‌آفرینی محبوب Dungeons & Dragons را می‌سازند. آن‌ها همچنین نگارش فیلمنامه این اثر را بر عهده دارند. البته این فیلمنامه قبلا به‌وسیله مایکل جیلیو نوشته شده بود و گلداستاین و دالی آن را بازنویسی کرده‌اند. اطلاعات زیادی درباره داستان فیلم در دست نیست، اما باتوجه‌به چیزهایی که از دنیای D&D می‌دانیم، باید منتظر نبردهای بزرگ، جست‌وجو برای به‌دست آوردن آیتم‌های باارزش، همکاری قهرمانان با یکدیگر و وجود نژادهای مختلف مانند انسان، الف، اُرک و سایر موجودات افسانه‌ای باشیم.

البته وقتی از Dungeons & Dragons به‌عنوان یک نقش‌آفرینی صحبت می‌کنیم، ممکن است بسیاری از گیمرها به یاد بازی‌های ویدیویی که براساس همین مجموعه ساخته شده‌اند بیفتند، اما منظور اصلی در اینجا، بازی نقش‌آفرینی رومیزی Dungeons & Dragons است که قدمتی طولانی دارد. از ویژگی‌های برجسته این بازی وجود نقش‌ها و سناریوهای مختلف در آن، استفاده از تاس چندوجهی (بیشتر از شش وجه) و همچنین حضور یک ناظر یا گرداننده بازی به اسم Dungeon Master است.

بازی Dungeons & Dragons که حقوق معنوی آن در اختیار شرکت هاسبرو (Hasbro) است، قبلا هم در سینما مورد اقتباس قرار گرفته بود. در سال ۲۰۰۰ میلادی، شرکت نیو لاین (New Line) یک فیلم براساس این مجموعه ساخت که جرمی آیرونز هم در آن به ایفای نقش می‌پرداخت. در سال‌های اخیر شرکت‌های فیلمسازی مختلف تلاش کردند تا امتیاز ساخت فیلم براساس مجموعه Dungeons & Dragons را تصاحب کنند. حتی در سال ۲۰۱۵ شرکت برادران وارنر به این هدف بسیار نزدیک شده بود. اما درنهایت، پارامونت پیکچرز به‌دلیل قراردادی که از قبل با شرکت هاسبرو داشت، توانست حقوق معنوی Dungeons & Dragons را در اختیار بگیرد. قرار است فیلم جدید این مجموعه در انگلستان و کانادا به‌وسیله شرکت ای‌وان و در سایر نقاط جهان به‌وسیله پارامونت توزیع و اکران شود.

اولین فیلمی که براساس مجموعه D&D ساخته شد، از هر نظر یک شکست تمام عیار بود. این فیلم به کارگردانی کورتنی سولومون، درباره یک ملکه بود که تلاش می‌کرد یک عصای جادویی را به‌دست آورد و به‌وسیله آن با شیطانی قدرتمند مبارزه کند. او برای این کار دو سارق حرفه‌ای را به خدمت می‌گرفت. این فیلم امتیازات بسیار بدی از منتقدان دریافت کرد؛ به‌طوری که میانگین نمرات آن در راتن تومیتوز ۱۰٪ شد. همچنین با وجود فروش ضعیف در گیشه، دو دنباله هم برای آن ساخته شدند که مثل فیلم اصلی، توفیقی به‌دست نباوردند.

فیلم جدید Dungeons & Dragons هم مسیر پر پیچ و خمی را برای تولید پشت سر گذاشت. پس از کش و قوس‌های زیادی که بر سر تصاحب حقوق معنوی فیلم وجود داشت، بالاخره در سال ۲۰۱۷ شرکت پارامونت اعلام کرد که این فیلم را در تابستان ۲۰۲۱ اکران می‌کند. در ابتدا قرار بود جو منگنیلو، بازیگر آمریکایی که از طرفداران بازی‌های نقش‌آفرینی هم هست، کارگردانی فیلم D&D را بر عهده داشته باشد. بعد در سال ۲۰۱۸ از کریس مک‌کی، کارگردان انیمیشن The Lego Batman Movie برای ساخت فیلم D&D نام برده شد. در آخر هم در سال ۲۰۱۹ جاناتان گلداستاین و جان فرانسیس دالی که همکاری موفقی در فیلم Game Night داشتند، به‌عنوان گزینه قطعی برای کارگردانی فیلم جدید D&D انتخاب شدند. در تمام این مدت نیز فیلمنامه این اثر بین نویسندگان مختلف دست به‌دست شد و بارها مورد بازنویسی قرار گرفت. درنهایت باید ببینیم آیا این بار یک فیلم آبرومندانه برای یکی از بزرگ‌ترین مجموعه بازی‌های فانتزی تاریخ ساخته می‌شود یا دوباره با یک اثر ضعیف مواجه خواهیم شد. قرار است فیلم جدید Dungeons & Dragons اواسط سال ۲۰۲۲ میلادی اکران شود.

همان‌طور که گفتیم، کریس پاین اخیرا در فیلم Wonder Woman 1984 درکنار گل گدوت به ایفای نقش پرداخت. او همچنین در فیلم Don’t Worry Darling به کارگردانی اولیویا وایلد حضور خواهد داشت. در این فیلم ترسناک، به جز پاین بازیگرانی مانند فلورنس پیو و هری استایلز نیز حضور دارند. ضمنا تاریخ اکران Don’t Worry Darling هنوز مشخص نیست.

عارف حسین پور

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط