جمعه, آوریل 26, 2024
خانهسردبیرسينما بهانه‌اي شده براي عقده‌گشايي عده‌اي كه هيچ هنري در چنته ندارند!

سينما بهانه‌اي شده براي عقده‌گشايي عده‌اي كه هيچ هنري در چنته ندارند!

اخبار هنری : سينما براي عده‌اي هدف شده است، هدفي كه تيرهاي خود را به سمت آن رها كنند و در دلش بنشانند. سينما در جهان، هدفي است براي پيشرفت هنر و سعادت انسان و در سطح پايين‌تر، كسب درآمد و رونق اقتصاد. در كشور ما، اما سينما بهانه‌اي شده است براي عقده‌گشايي عده‌اي كه هيچ هنري در چنته نداشته،‌ ندارند و نخواهند داشت، زيرا اگر هنري داشتند آن را به پاي سينما مي‌ريختند و در برابرش به احترام مي‌ايستادند، نه آنكه با تمام قوا هرچه در دست دارند و بر زبان، بي‌رحمانه به سر و صورت زخمي‌اش بكوبند. گناه سينما چيست كه ميان گروه‌هاي متاخصم قرار گرفته است؟! آنان كه حيات خود را در هتاكي،‌ سنگ‌اندازي، دشمن تراشي، دو بهم زني و چنگ اندازي مي‌بينند، بروند جاي ديگري عرض اندام كنند. چرا به جاي يقه‌گيري دشمنان و رقباي خود، گريبان سينما را چسبيده‌اند؟ درگيري آنان چه ارتباطي به سينما دارد كه آن را بهانه قرار داده‌اند؟!
در گذشته‌اي نه چندان دور، آنان كه با سينما دشمني داشتند، دور از چشم ديگران و براي عقده‌گشايي ‌ با ترس و لرز از دور به سمت‌اش كلوخ پرتاب مي‌كردند،اما امروز دشمنان دوست‌نما و دوستان دشمن‌نمای سينما،‌ به سوی آن تيرهاي زهرآگین و آتشين پرتاب مي‌كنند! تيرهاي سمي و آتشين، تنها زماني از چله كمان‌ها رها مي‌شوند كه قصدشان نابود کردن باشد.
تن رنجور سينماي ايران با اين رگبار های مکرر، رنجورتر شده و طاقت از كف داده است. ديگر توانی ندارد تا روي پا بایستد، اما همچنان به سمت آن تيرهای زهرآلود پرتاب مي‌شود.
لحظه‌اي به اين سينماي بخت برگشته امان نمي‌دهند تا به التيام زخم‌هاي سطحي و عميق خود بپردازد. آيا وقت آن نرسيده تا از سينماي ايران دلجويي كنید؟ چرا شمشيرها را غلاف نمي‌كنيد و تيرها را به تركش‌ها باز نمي‌گردانيد؟
چه نصيب شما و سينما شده از اين جنگ و جدل‌هاي بيهوده و دشمن‌پروري‌ها؟ چرا پرچم‌هاي صلح خود را تكان نمي‌دهيد و دست دوستي به سوي يكديگر دراز نمي‌كنيد؟ يا سينما را رها كنيد و به امان خودش بسپاريد يا دست‌به‌دست هم دهيد و با تمام توان، به تن ناتوان آن توان بخشيد.
سينما مايملك هيچ‌كس نيست، چه دولتي و چه غيردولتي. سينما به مردم و علاقه‌مندان واقعي آن تعلق دارد،‌ پس به اموال مردم دست درازي نكنيد. آنان كه دل شان واقعاً براي سينما مي‌تپد و پيشرفت آن را می خواهند، دست از دشمني بردارند و به سينماي ايران خدمت صادقانه كنند. آناني هم كه همچنان بر طبل دشمني مي‌كوبند، حالا كه خيرشان نمي‌رسد، هرچه زودتر سایه شوم شان را روی سر اين سينماي مظلوم و بيگناه كم كنند،اگر نکنند مردم و سینماگران راستین این کار را خواهند کرد!
تكه‌تكه شدن آدم‌هاي سينما،‌ يعني بندبند شدن وجود سينما. بياييد با دست محبت ترك‌هاي سينما را بند بزنيد و به آن حياتي دوباره ببخشيد. با افكار و عقايد مختلف، كنار هم بنشينيد، دست در دست هم گذاشته و سرود همدلي بخوانيد. سينماي ايران محتاج همدلي و یکرنگی است.
سيدرضا اورنگ

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط