جمعه, آوریل 26, 2024
خانهاخبارافت شدید فروش سینماهای ایتالیا پس از شیوع کرونا

افت شدید فروش سینماهای ایتالیا پس از شیوع کرونا

اخبار هنری : پس از گسترش ویروس کرونا، سینماهای ایتالیا با کاهش 75 درصدی فروش فیلم‌‌ها مواجه شدند.
این اتفاق در حالی می‌‌افتد که ایتالیا جزو کشورهای پرخطر در زمینه‌‌ی گسترش ویروس کرونا بوده است. به همین دلیل در آخر هفته‌‌ای که گذشت بیش از 75 درصد از فروش فیلم‌‌ها در این کشور در مقایسه با سال گذشته در همین بازه‌‌ی زمانی کم شد.
ورایتی طبق گزارشی اعلام کرده است که با توجه به این‌‌که حدودا نیمی از سینماهای ایتالیا به دلیل کرونا تعطیل هستند، در تعطیلات آخر هفته‌‌ی گذشته، فروش کلی سینماهای این کشور حدود 2 میلیون یورو بوده است.
این رقم فروش در حالی اتفاق افتاده است که دو هفته پیش فروش سینماهای ایتالیا حدود 5.5 میلیون یورو بود که نسبت به بازه‌‌ی زمانی سال گذشته، کاهش داشته است. سال گذشته در همین ایام، فیلم‌‌های روی پرده در این کشور حدود 12 میلیون یورو فروش داشتند.
مناطق شمالی ایتالیا از جمله لومباردی و ونتو وضعیت وخیم‌‌تری را تجربه می‌‌کنند، زیرا سینما در این مناطق به‌‌طور کلی تعطیل شده‌‌اند. ورایتی گزارش داده که در روز دوشنبه تقریبا 850 سالن سینما از مجموع 1830 سالن در ایتالیا تعطیل بودند.
زمان اکران فیلم‌ها نیز در ایتالیا به زمان نامعلومی عقب افتاده است از جمله فیلم «مرد نامرئی» که تاریخ آن نامعلوم است. این فیلم تنها یکی از فیلم‌هایی است که آینده آن نامعلوم است.
در عین حال تصمیم گرفته شده تا برنامه ویژه‌ای برای اکران فیلم ایتالیایی که ۲ شب پیش برنده خرس نقره‌ای برلین شد اتخاذ شود. در مراسم اختتامیه برلیناله ۲۰۲۰ جایزه بهترین بازیگر مرد به الیو جرمانو برای «پنهان شده» ساخته جورجو دیریتی از ایتالیا تعلق گرفت. این فیلم که قرار بود ۲۷ فوریه اکران شود و از اکران عقب افتاد، قرار است از ۴ مارس (فردا چهارشنبه) راهی سینماها شود. از آنجا که گفته شده از ۸ مارس سینماهای شمال ایتالیا دوباره کار خود را شروع می‌کنند این فیلم می‌تواند بازار واقعی خودش را به دست آورد.
شماری از فیلم‌های موفق دیگر برلیناله از جمله «داستان‌های بد» زمان از پیش تعیین شده دورتری برای اکران داشتند و این فیلم قرار است ۱۶ آوریل راهی سینماها شود.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط