جمعه, آوریل 26, 2024
خانهاخبارآغاز خوب «متری شیش و نیم» در باکس آفیس فرانسه

آغاز خوب «متری شیش و نیم» در باکس آفیس فرانسه

اخبار هنری:

فروش 245 هزار دلاری در نه روز

به گزارش اخبار هنری فیلم «متری شیش و نیم» که هفته پیش اکران خود را در فرانسه با نام فرانسوی «قانون تهران» آغاز کرد توانست بعد از فروش 109,589 دلاری در آخر هفته اول، مجموع فروش خود را در حدود نه روز تا کنون به 243,874 دلار برساند. این افتتاحیه نسبتا خوبی برای فیلمی ایرانی در بازار فرانسه است. کمپانی Wild Bunch کار پخش این فیلم را در فرانسه برعهده دارند و 128 سالن در سرتاسر فرانسه در حال نمایش این فیلم هستند.

برای مقایسه یکی دیگر از فیلم‌های ایرانی که در این سال‌ها در فرانسه اکران شده بود، «یلدا» ساخته مسعود بخشی است که محصول مشترک ایران و فرانسه بود و توسط کمپانی Pyramide International در فرانسه پخش شده بود، در مجموع 354,395 دلار فروش داشت که فروش فیلم سعید روستایی به احتمال زیاد از این فیلم بیشتر خواهد شد.

پرفروشترین فیلم‌های ایرانی در فرانسه همچنان آثار اصغر فرهادی است که در این کشور به دلیل شهرت فرهادی و پخش کننده قدرتمندش ممنتو فیلمز معمولا فروشی بسیار بالاتر از سایر آثار ایرانی دارد. اما اکران «متری شیش و نیم» می‌تواند شروع خوبی برای فیلم‌های سعید روستایی در بازار جهانی باشد و زمینه را برای اکران گسترده‌تر فیلم‌های بعدی او را فراهم کند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط