شنبه, آوریل 27, 2024
خانهاخباراصغر فرهادی در گفتگویی با مجله هنری فرهنگی نشنال

اصغر فرهادی در گفتگویی با مجله هنری فرهنگی نشنال

اخبار هنری:

‍ اصغر فرهادی: موفقیت‌ها دوستان و دشمنان‌تان را بیشتر می‌کند/ امیر جدیدی کیفیتی از معصومیت در چهره‌اش دارد

فرهادی در گفتگویی با مجله هنری فرهنگی نشنال درباره تجربه حضور چندین باره در جشنواره کن صحبت کرده است. فرهادی در این گفتگو درباره حضور در این جشنواره گفته. «دیگر به این فرایند عادت کرده‌ام. چندین باری این قصه را تجربه کرده‌ام. می‌دانم که وقتی شما چنین پوشش رسانه‌ای و استقبال را به خود اختصاص می‌دهید، و چنین موفقیت‌هایی را به دست می‌آوردید، این می‌تواند برایتان دوستان بیشتر و همزمان دشمنان بیشتری به وجود بیاورد.»

فرهادی در بخش دیگری از این گفتگو درباره شبکه‌های اجتماعی در ایران و نقش آن در فیلمش صحبت کرد:«من نمی‌خواستم فیلمی درباره شبکه‌های اجتماعی بسازم. تمرکز اصلی فیلم روی خیزش و سقوط یک شخص است، کسی که او را به کانون توجه می‌برند و ناگهان به زیر می‌کشند. پس البته که این خیزش سریع باید از طریق رسانه باشد، مخصوصا رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی.»

فرهادی درباره نقش شبکه‌های اجتماعی در ایران هم صحبت می‌کند و اینکه‌ آنها به یکی از راه‌های اصلی ارتباطی بدل شده‌اند و حتی برخی فیلتر شده اند اما به گفته فرهادی افراد دائم راهی برای استفاده از آن‌ها پیدا می‌کنند.

در بخش دیگری از این گفتگو، فرهادی در این باره صحبت می‌کند که در ابتدا این نیت را داشته که فیلم را با چهره‌های ناشناخته بسازد تا به شخصیت‌ها و اجرایشان کمی تازگی بدهد. اما وقتی فهمیده که آنچه انتظار دارد توسط بازیگران غیرحرفه‌ای قابل اجرا نیست، به سراغ بازیگران حرفه‌ای رفته، مثل امیر جدیدی در نقش رحیم که درباره‌اش می‌گوید: «او کیفیتی از معصومیت در چهره‌اش دارد و خنده روی چهره او در فیلم، بیشتر و بیشتر به نمایی برای مخفی کردن خشم و استیصالش بدل می‌شود»

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط