چهارشنبه, می 8, 2024
خانهاخبارجنجال صحبت‌های جیمز گان علیه مارتین اسکورسیزی

جنجال صحبت‌های جیمز گان علیه مارتین اسکورسیزی

اخبار هنری : «به فیلمش توجه نشد خواست تبلیغ کند»/ انتقاد تند کاربران توییتر از سازنده فیلم‌های ابرقهرمانی

وقتی اسکورسیزی در زمان اکران «مرد ایرلندی» گفت که به نظرش فیلم‌های دنیای سینمایی مارول سینما نیستند، بسیاری از کارگردانان آن زمان فیلم‌های ابرقهرمانی به این حرف واکنش نشان دادند. واکنش‌هایی که همراه با احترام به اسکورسیزی، با حرف او مخالفت می‌کردند.

اما جیمز گان که در حال انجام تور مطبوعاتی «جوخه انتحار» است، حرفی زده که سبب حواشی بسیار شده. او در گفتگو با پادکست «خوشحال، ناراحت و سردرگم» درباره این واکنش اسکورسیزی گفت:« اسکورسیزی دائم علیه مارول حرف می‌زد تا بتواند برای فیلمش («مرد ایرلندی») تبلیغ کند. او فیلمش را در سایه آثار مارول ساخته بود، پس از این حرف‌ها استفاده کرد تا توجه جلب کند، توجه برای فیلمی که آنقدری که او می‌خواست به آن توجه نشده بود.»

هرچند گان در ادامه این گفتگو به ستایش اسکورسیزی و سینمای او پرداخت، اما این اظهار نظر تند باعث شد که مخاطبان توییتر طوفانی از توییتها را در حمایت از اسکورسیزی برای گان بفرستند. واکنش شدیدی که در نهایت باعث شد گان در توییتی به نوعی از اسکورسیزی و طرفدارانش دلجویی کند، او در این توییت نوشت «برای ثبت در تاریخ این را می‌گویم: اسکورسیزی احتمالا بزرگترین فیلمساز زنده آمریکایی حال حاضر است. من عاشق فیلم‌های او هستم و مرتب آن‌ها را بررسی و مطالعه می‌کنم و خواهم کرد. من مشخصا تنها در یک مسئله با او اختلاف نظر دارم، این حرف که: فیلم‌های بر اساس کتاب‌های کامیک، سینما نیستند. فقط همین!»

دعوای گان و اسکورسیزی تنها بخشی از درگیری بزرگتری است که در صنعت سینما رخ داده، بسیاری دیزنی و برادران وارنر را متهم می‌کنند که تقریبا بخش اعظمی از سرمایه‌گذاری خود را روی فیلم‌های ابرقهرمانی تکراری انجام می‌دهند و عملا فضا را از هرگونه خلاقیت دیگری در عرصه فیلم‌های پرهزینه گرفته‌اند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط