یکشنبه, آوریل 28, 2024
خانهاخباردر کارگروه بررسی آسیب های کرونا در سینما،جایی برای سینماداران نیست !

در کارگروه بررسی آسیب های کرونا در سینما،جایی برای سینماداران نیست !

اخبار هنری : روابط عمومی سازمان سینمایی : طی احکامی از سوی حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی، سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، محمود اربابی و رمضانعلی حیدری خلیلی معاونان سازمان، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندق اعتباری هنر و سیدغلامرضا موسوی تهیه‌کننده به‌عنوان اعضای «کارگروه بررسی آسیب های کرونا در سینما» معرفی شدند.

ملانصرالدین : هرچقدر مابین اسامی چشم چرخاندیم تا دیده مان به نام یک سینمادار در جمع «کارگروه بررسی آسیب های کرونا در سینما» روشن شود،نشد! ویروس کرونا بیشترین خسارت را به سینماداران زده و می زند،چطور ممکن است،حتی یکی از آنان را نیز دعوت نکرده باشند تا نظر کارشناسی بدهد!این جمع که هیچ کدام سابقه سینماداری ندارند، چگونه می توانند درد سینمادار را درک و فهم کنند؟ انگار عمدا می خواهند به جماعت سینمادار توهین کرده و آنان را جزو چرخه سینما ندانسته و نمی دانند!سینماداران را به چشم یک کاسب نگاه می کنند که هر خوابی برای شان ببینند باور کرده و به کار می بندند!بعد از توهین صدقه دادن به سینماداران اصیل و باکلاس،این دومین تیر توهین در ظرف این چند روز است که به سوی سینماداران پرتاب می شود.
واقعا چه کسی نظر داده مشکلاتی را که مهمان ناخوانده کرونا به وجود آورده احتیاج به یک کارگروه دارد؟ چون شایعه شده مشاوراعظم، حسین انتظامی را رها کرده،این یک مورد را از چشم وی نمی بینم،هرچند که هنوز باور ندارم مشاور اعظم دل از سازمان سینمایی کنده باشد!
مدیر و رییس به کسی می گویند که در بحران ها و سربزنگاه ها درست تصمیم گیری کرده و عمل کند،در زمان های عادی که هرکسی می تواند مدیر و رییس باشد،حتی کودکان تازه پاگرفته! مشکلاتی که اهریمن کرونا به وجود آورده را باید تشکیلات سازمان سینمایی حل کند،البته آنهایی را که در حوزه کاری شان قرار دارد. این وظیفه ذاتی و اداری آنان است،زیرا دارند از بیت المال حقوق دریافت می کنند تا چنین مشکلاتی را حل کنند.
اگر پیش از اعلام یکباره تعطیلی سینماها،با سینمادارها مشورت می شد و نظرات شان را جویا می شدند،همان موقع اکثر مشکلات با تشریک مساعی حل می شد،اما چنین نکردند و نمی کنند،چرا؟
متوقف کردن صدور پروانه ساخت که نشد راه حل،چون الان بسیاری پروانه ساخت در دست دارند.
چرا هر شورا و کارگروهی که سازمان سینمایی تشکیل می دهد، اعضایش همان افراد تکراری هستند؟! یعنی در این مملکت کارشناس دیگری وجود ندارد در زمینه سینما؟!
تشکیل این کارگروه، صوری است و برای رفع تکلیف،مطمئنا اعضای این کارگروه نیز مانند کارگروه های دیگر فقط برای اتلاف وقت دور هم جمع شده و اتفاق خاصی را رقم نمی زنند،اگر هم طرح و ایده بدهند،بی شک تاثیر عکس خواهد داشت!

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط