جمعه, آوریل 26, 2024
خانهاخبارروز مهم سامانه‌‌های وی او دی: کناره‌‌گیری فیلمیو و نماوا از انجمن...

روز مهم سامانه‌‌های وی او دی: کناره‌‌گیری فیلمیو و نماوا از انجمن صنفی شرکت‌‌های نمایش ویدیوی آنلاین

اخبار هنری : روابط عمومی فیلیمو و نماوا با صدور اطلاعیه‌‌ای از فعالیت در انجمن صنفی شرکت‌‌های نمایش ویدیویی آنلاین کشور، کناره‌‌گیری کردند.
به گزارش اخبار هنری، در متن اطلاعیه‌‌ی این سامانه‌‌ها آمده است:
«به دنبال برخی مصاحبه‌ها، اطلاع‌رسانی‌های نادرست و انتشار آمار غیرواقعی از سوی برخی اعضای انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیوی آنلاین کشور، فیلیمو و نماوا با انتشار اطلاعیه‌ای مشترک، ضمن توضیح روند فعالیت این صنف، به‌‌طور رسمی کناره‌گیری‌شان را از عضویت، فعالیت و هرگونه تصمیم‌گیری در این صنف اعلام می‌کنند.
متن این اطلاعیه که در فروردین ماه ۱۳۹۹ منتشر شده است به شرح زیر است: انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیوی آنلاین ایران در نیمه دوم سال ۹۶ و با هدف ایجاد یک تشکل صنفی منسجم برای پیشبرد چندجانبه صنعت وی‌اودی و آی‌پی‌تی‌وی در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی فعالیت خود را آغاز کرد. اعضای این انجمن که از مدیران پلتفرم‌های فعال آن دوران کشور (فیلیمو، نماوا، لنز، آیو، فیلم‌نت، کاناپه، آی‌سیما، تیوا، آسمان و غیره) بودند، از ابتدا با برگزاری جلسات منظم هفتگی و پایبندی به اصول تشکل‌های صنفی فعالیت خود را در پیش گرفتند. با این‌حال این روند سازماندهی شده پس از مدت کوتاهی ادامه پیدا نکرد و فعالیت صنف از تمرکز بر موضوعات اصلی مطرح شده خارج شد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: با عدم تشکیل جلسات انجمن و تغییرات گسترده حوزه وی‌اودی و آی‌پی‌تی‌وی که در مدت کوتاهی به صورت موازی رقم خورد، عملا انجمن نه کارایی تعریف شده را داشت و نه از سوی اعضای فعال آن به رسمیت شناخته می‌شد. تا اندازه‌ای که در همان دوره نیز کناره‌گیری فیلیمو و نماوا به صورت شفاهی به اعضای انجمن اطلاع‌‌رسانی شده بود.
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: در حال حاضر و بعد از گذشت حدود سه سال از تشکیل انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیوی آنلاین، با توجه به شرایط مطرح شده و نیز برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسی از سوی برخی اعضای انجمن، فیلیمو و نماوا با اعلام کناره‌گیری رسمی، هرگونه فعالیت صنفی در این انجمن را رد می‌کنند. همچنین با توجه به اینکه مدت طولانی است دخل و تصرفی در امور انجمن از سوی فیلیمو و نماوا صورت نگرفته، هرگونه اظهار نظر از سوی اعضای انجمن در خصوص تصمیم‌گیری‌های جدید یا اعلام آمار و اطلاعات در حوزه سینما و فرهنگ مورد تایید این دو پلتفرم فعال در حوزه وی‌اودی نخواهد بود.
در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: در پایان و ضمن احترام به تمام اعضای انجمن و اقدام‌های انجام گرفته، لازم به ذکر است این اطلاعیه با هدف توضیح روند فعالیت انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیوی آنلاین و اعلام رسمی کناره‌گیری مدیران فیلیمو و نماوا از این انجمن صادر شده و کارکرد دیگری نخواهد داشت.
گفتنی است امروز خبر مهم دیگری نیز در زمینه‌‌ی سامانه‌‌های نمایش آنلاین اعلام شد و آن پخش فیلم «خروج» ساخته‌‌ی ابراهیم حاتمی‌‌کیا در این سامانه‌‌ها بدون اکران در سینما بود. با خبر کناره‌‌گیری فیلیمو و نماوا، دومین خبر مهم در حوزه‌‌ی نمایش خانگی اعلام شد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط