پنج‌شنبه, می 2, 2024
خانهاخبارشاید پارامونت فیلم The Godfather 4 را بسازد؛ احتمال عدم همکاری کاپولا

شاید پارامونت فیلم The Godfather 4 را بسازد؛ احتمال عدم همکاری کاپولا

اخبار هنری : 

استودیو فیلم‌سازی پارامونت اعلام کرد که ممکن است در آینده فیلم «پدر خوانده 4» را بسازد. حتی اگر فرانسیس فورد کاپولا تمایلی به نویسندگی و کارگردانی آن نداشته باشد.

بدون شک مجموعه فیلم «پدرخوانده» فرانسیس فورد کاپولا یکی از ارزشمندترین برندهایی است که توسط استودیو پارامونت کنترل می‌شود. به همین خاطر پارامونت با همکاری کاپولا و خرج بودجه‌ای قابل‌توجه پس از چند ماه فیلم Mario Puzo’s The Godfather, Coda: The Death of Michael Corleone را آماده‌ی پخش خانگی کرد؛ فیلمی که به‌عنوان نسخه‌ی جایگزین قسمت سوم «پدرخوانده» خلق شد و در برخی بخش‌ها با فیلم اصلی متفاوت است.

مخاطبان هم در اینترنت به شوخی می‌گویند که کاپولا و پارامونت تحت تاثیر ساخته شدن «لیگ عدالت، نسخه‌ی زک اسنایدر» (Zack Snyder’s Justice League) توسط برادران وارنر به سراغ پخش این نسخه‌ی جدید از فیلم The Godfather Part III رفته‌اند. ولی این همه‌ی ماجرا نیست. پارامونت نه‌تنها قصد ساخت یک فیلم راجع به دعواهای اعضای استودیو و تهیه‌کنندگان با کاپولا پیش از زمان آغاز ساخت فیلم «پدرخوانده» را دارد، بلکه می‌خواهد یک سریال داستانی هم تهیه کند که مراحل پشت صحنه‌ی ساخت سه‌گانه‌ی «پدرخوانده» را به تصویر می‌کشد. همان‌گونه که گفتم، پارامونت نمی‌تواند بی‌خیال ارزش بسیار زیاد نام این این مجموعه بشود.

در این بین فرانسیس فورد کاپولا که همیشه از ساخت قسمت‌های دوم و سوم The Godfather ابراز پشیمانی کرده است، می‌گوید پارامونت مدت‌ها قصد ساخت فیلم The Godfather Part IV را داشت؛ فیلمی که قرار بود ماجراهای بین قسمت‌های دوم و سوم «پدرخوانده» را روایت کند. حالا گفته می‌شود که نه‌تنها اصلا ساخته شدن The Godfather Part IV غیرممکن نیست، بلکه پارامونت برای تولید این فیلم اهمیتی به حضور یا عدم حضور کاپولا در پروژه هم نمی‌دهد. اندی گارسیا و آل پاچینو هم گفته‌اند که فقط اگر فرانسیس فورد کاپولا فیلم را بسازد در فیلم The Godfather Part IV بازی می‌کنند. کاپولا می‌گوید: «ممکن است قسمت‌های چهارم، پنجم و ششم The Godfather ساخته شوند. من صاحب این مجموعه نیستم».

پارامونت نیز در این رابطه ساکت نماند و این‌گونه مسئله را توضیح داد: «در لحظه هیچ برنامه‌ای برای ساخت فیلم یا فیلم‌های دیگر به هدف ادامه‌ی داستان The Godfather نداریم. ولی باتوجه‌به قدرت و تاثیرگذاری ماندگار میراثی که این فیلم‌ها از خود به جا گذاشتند، همیشه ممکن است به سراغ ساخت آثار جدید برویم. فقط کافی است که به داستان درست برای پدرخوانده‌های بعدی دست پیدا کنیم».

فیلم Mario Puzo’s The Godfather, Coda: The Death of Michael Corleone در تاریخ ۶ دسامبر (۱۶ آذر) وارد اکران خانگی می‌شود.

محمدحسین جعفریان

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط