شنبه, می 4, 2024
خانهمعرفی فیلممعرفی فیلم: فیلم The Dig (حفاری)

معرفی فیلم: فیلم The Dig (حفاری)

اخبار هنری:

کارگردان: سایمون استون | نویسنده: مویرا بوفینی

بازیگران: کری مولیگان، ریف فاینز، لیلی جیمز، جانی فلین و بن چاپلین

تاریخ اکران: ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۶ دی ۱۳۹۹ خورشیدی) (اکران شده/نسخه Web-Dl در دسترس قرار دارد)

The Dig در IMDB

فیلم The Dig براساس ماجرایی واقعی ساخته شده است و در اصل می‌خواهد یک فرد مهم فراموش‌شده در تاریخ را پررنگ کند. این وسط میان قصه‌ی مهمی که راجع به یک باستان‌شناس روایت می‌شود، فیلم The Dig چه برای شخصیت‌های واقعی و چه برای شخصیت‌های خیالی خود داستان‌های عاشقانه‌ی غم‌انگیزی دارد. یکی از جذابیت‌های اثر از این نظر هم در آن است که دو قصه‌ی عاشقانه‌ی مورد بخث در عین داشتن شباهت‌های حداقلی، از چند جنبه شدیدا متفاوت هستند؛ تا مخاطب سوختن و ساختن شخصیت‌های مختلف به خاطر علاقه به یکدیگر در شرایط متفاوت را ببیند.

ترکیب یک قصه‌ی عاشقانه با محوریت شخصیت‌های جوان و یک داستان عاشقانه با شخصیت‌های سن‌دار که باید آرام‌آرام، دوستانه و بسیار محترمانه به یکدیگر نزدیک می‌شوند، هارمونی جالبی را به وجود می‌آورد. همچنین از آن‌جایی که درصد قابل توجهی از تماشاگرها می‌گویند که قدرت اهمیت دادن به چند شخصیت فیلم The Dig را پیدا کردند، طبیعتا تاثیر احساسی این قصه‌ها روی آن‌ها زیاد می‌شود.

وجود دقایق قابل حذف در فیلم The Dig یکی از ایرادهای آن است. بااین‌حال طی برخی از سکانس‌های کلیدی حفاری، نمی‌توانیم به احساسات به تصویر کشیده‌شده توسط بازیگرهای معروف و کاربلد اثر اهمیت ندهیم. در نتیجه شاید دسته‌بندی‌های رسمی بخواهند فیلم The Dig را تنها یک درام تاریخی بدانند. ولی بعضی از مخاطب‌ها موقع تماشای فیلم حفاری به سرعت می‌پذیرند که با یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ۲۰۲۱ سر و کار دارند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط