یکشنبه, می 5, 2024
خانهمعرفی فیلممعرفی فیلم: مولان (Mulan‎)

معرفی فیلم: مولان (Mulan‎)

اخبار هنری:

کارگردان: نیکی کارو
بازیگران: لیو ییفئی، دانی ین، یوسون آن
امتیاز متاکریتیک: ۶۶

فیلم سینمایی «مولان» یکی از مهم‌ترین فیلم‌های اکشن‌ سال ۲۰۲۰ بود. گرچه بسیاری از سینماداران امیدوار بودند مولان را اکران کنند و تا حدی به رونق کسب‌وکارشان بیافزایند، دیزنی تصمیم گرفت این اثر اکشن پرهزینه را در شبکه دیزنی‌پلاس به نمایش بگذارد.

مولان اقتباس لایواکشنی است از انیمیشن سال ۱۹۹۸ دیزنی که با همین نام عرضه شد و براساس یک فولکلور چینی تحت نام «حماسه مولان» ساخته شده است. فیلم داستان یک دختر جوان چینی است که برای نجات پدرش خود را به شکل و شمایل یک مرد جنجگو درآورده و به میدان نبرد می‌رود.

گرچه برنامه ساخت مولان از سال ۲۰۱۰ کلید خورد اما پروژه توقف‌های متعددی داشت و عاقبت هنگام اکران هم با حاشیه‌های فراوانی روبه‌رو شد؛ از انتقاد نسبت به تغییرات در محتوای انیمیشن گرفته تا ماجراهای مربوط به اردوگاه‌های بازآموزی سین‌کیانگ و اویغورها. حتی مواضع یکی از بازیگران فیلم هم در شبکه‌های اجتماعی نسب به تحولات روز هنگ‌کنگ جنجال‌ساز شد و خود به موج‌های جدیدی علیه فیلم انجامید.

دیزنی نهایتا دسترسی به فیلم سینمایی مولان در شبکه دیزنی‌پلاس را ۲۹.۹۹ دلار قیمت‌گذاری کرد؛ این شرکت از طریق عرضه مولان در شبکه خود چند هدف را دنبال می‎‌کرد؛ از یک سو با چنین اقدامی موفق شد شاهد افزایش تعداد مشترکان خود باشد و از سوی دیگر با قیمت جدید و گران‌تری که برای مولان تعیین کرد وضعیت درآمدزایی خود را هم کمی بهبود بخشید.

به هر حال تصمیم دیزنی در مورد مولان در سال ۲۰۲۰ برای هواداران فیلم و ذی‌نفعان مالی آن خبر خوبی بود و باعث شد شرکت بتواند بخشی از سرمایه‌گذاری خود را جبران کند اما قطعا بدترین خبر ممکن برای سالن‌دارانی بود که به آثار بزرگ و پرمخاطبی همچون مولان نیاز داشتند تا هنگام بازگشایی هرچند محدود سینماها بتوانند از طریق آن‌ بخشی از ضررهای گسترده مالی خود را جبران کنند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط