شنبه, می 4, 2024
خانهاخبارواقع‌‌نگری‌‌ یا آرزوی محال؟ پیشنهادهای علی سرتیپی برای دوران پساکرونا

واقع‌‌نگری‌‌ یا آرزوی محال؟ پیشنهادهای علی سرتیپی برای دوران پساکرونا

اخبار هنری : علی سرتیپی، سخنگوی شورای عالی اکران در گفتگویی با ایران آنلاین، به تشریح وضعیت کنونی و آینده‌‌ی سینمای ایران پس از بازگشایی سینماها پرداخته است.
به گزارش اخبار هنری، سرتیپی در این مصاحبه، از شکوفایی بازار VOD در دوران تعطیلی سینماها به خاطر کرونا سخن گفته است و ابراز امیدواری کرده است که پس از بازگشایی سینماها، فرصتی برای امر تبلیغات سینما ایجاد شود تا بتوان از این فرصت در جهت رونق سینماها استفاده کرد. او همچنین اضافه کرده است که با تبلیغات گسترده شهرداری و صدا و سیما در دوران پساکرونا، سینماها می‌‌توانند تا پس از نیمه‌‌های شب نیز پذیرای مخاطبان باشند و پیشنهاد داده تا در همان دوران، فیلم‌‌های توقیفی به اکران برسند و تولید در سینمای ایران رونق گیرد.
پیشنهادهای سرتیپی برای دوران پساکرونا بیش‌‌تر شبیه به آرزوی محال یا چیزی شبیه معجزه برای سینمای ایران است، زیرا به دلیل اوضاع ایجاد شده در ایام تعطیلی کرونا، حتی بر فرض گفته‌‌ی سرتیپی مبنی بر ورود فیلم‌‌های کم‌‌مخاطب به بازار VOD و باز شدن فرصت اکران فیلم‌‌های مهم در سال 99، دوران پساکرونا دوران حضور گسترده‌‌ی مخاطبین به سینما نخواهد بود. بهتر است مدیران سینمایی ما به اوضاع سینماهای چین نگاهی بیندازند که پس از بازگشایی مقطعی سینماها در این کشور، با وجود پرداخت یارانه سینمایی به شهروندان، چینی‌‌ها که یکی از مهم‌‌ترین بازارهای اقتصاد سینما هستند، از رفتن به سینما سر باز می‌‌زنند و به خاطر ترس از شیوع دوباره کرونا، سینماهای این کشور دوباره تعطیل شده است. بنابر شواهد موجود، حرف‌‌های علی سرتیپی خوش‌‌بینی بیش از حد و آرزوی محال است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط