جمعه, آوریل 26, 2024
خانهنقد و یادداشتواکنش منتقدان به فیلم The Little Things - چیزهای کوچک

واکنش منتقدان به فیلم The Little Things – چیزهای کوچک

اخبار هنری : 

مدتی پیش فیلم چیزهای کوچک (The Little Things) با بازی دنزل واشنگتون و رامی ملک به نمایش درآمد؛ اثری که نتوانست امتیازات خیلی بالایی را از منتقدان مطرح جهانی دریافت کند.

فیلم The Little Things یا در زبان فارسی «چیزهای کوچک» یکی از جدیدترین آثار دلهره‌آور شرکت برادران وارنر (Warner Bros. Pictures) است که به‌دست نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان خوب و بااستعدادی به نام جان لی هنکاک ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم The Highwaymen (ماموران بزرگراه)، فیلم The Founder (بنیان‌گذار)، فیلم Saving Mr. Banks (نجات آقای بنکس)، فیلم Snow White and the Huntsman (سفید برفی و شکارچی)، فیلم The Blind Side (نقطه کور) و فیلم The Alamo (آلامو) و غیره اشاره کرد. در فیلم چیزهای کوچک، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند دنزل واشنگتون در نقش جو «دک» دیکن، رامی ملک در نقش جیم بکستر، جرد لتو در نقش آلبرت اسپارما، کریس باوئر در نقش سال ریزولی، مایکل هایت در نقش فلو دانیگن، تری کینی در نقش کارل فریس، ناتالی مورالز در نقش جیمی استرادا و گلن مورشاور در نقش هنری دیویس و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم چیزهای کوچک در تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۰ بهمن) در سینماهای ایالات متحده، برای اولین‌بار به نمایش درآمد. علاوه‌بر این، سازندگان در نظر داشتند که این فیلم را در تاریخ همین تاریخ یعنی ۲۹ ژانویه، به مدت یک ماه در سرویس استریم اچ‌بی‌او مکس برای مشترکان به نمایش در بیاورند. تا به این لحظه این اثر دلهره‌آور امتیاز ۵۵ را از بین ۴۰ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود جان لی هنکاک بوده است. در بحث تهیه کنندگی این اثر هم دوباره خود جان لی هنکاک و مارک جانسون فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش متوسط و روبه بالا قرار دارند. اکثر منتقدانی که این فیلم را تماشا کردند، عملکرد بازیگران، سبک کارگردانی و همچنین اتمسفر آن را دوست داشتند و از آن تحسین کردند. اما این در حالی بود که آن‌ها به آشنا بودن فیلمنامه اشاره کردند و نسبت به آن انتقاد داشتند؛ خیلی از این منتقدان، این فیلم را با داستان فیلم Seven (هفت) مقایسه کرده بودند. از طرف دیگر هم ۱۴۷ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر دلهره‌آور را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۴۹ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم The Little Things در سرویس استریم اچ‌بی‌او مکس و سینماهای ایالات متحده نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم The Little Things از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

معاون کلانتر یعنی جو «دک» دیکن به گروهبان جیم بکستر می‌پیوندد تا نیروهای خود را با هم ادغام کنند و به‌دنبال یک قاتل سریالی بگردند؛ قاتلی که شهر لس آنجلس را غرق در وحشت کرده است. در همین حین که آن‌ها دارند این فرد قاتل را ردیابی می‌کنند، مشخص می‌شود که چیزهایی از گذشته دک در حال یادآوری و افشا شدن است؛ چیزی که بکستر اصلا از آن اطلاعی ندارد. دراین‌میان اسراری کشف و افشا می‌شود که می‌تواند چیزی بیشتر از این پرونده را تهدید کند.

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم The Little Things بیندازیم:

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز

۸۸ از ۱۰۰

ملک و واشنگتون ارتباط بسیار جذابی را در این اثر دلهره‌آور و هیجان‌انگیز تشکیل داده‌اند. همین موضوع باعث می‌شود که شما دوست داشته باشید مدام همه چیز را حدس بزنید و لحظه‌ای از لبه صندلی خود تکان نخورید. شما تا مدت‌ها نمی‌توانید از فکر این فیلم بیرون بیاید.

دیوید ارلیچ | ایندی وایر

۷۵ از ۱۰۰

فیلم The Little Things پوچ و مسخره است و باید هنگام تماشای آن یک سری از باورها و اعتقادات را نادیده بگیرید. اما اگر دانش و اطلاعات خیلی زیادی درباره این سبک نداشته باشید، می‌توان گفت که حتی اثر زیبایی است و سرگرمی خود را منتقل می‌کند.

راجر مور | مووی نیشن

۶۳ از ۱۰۰

بخش زیادی از لذت این فیلم، در همکاری بازیگران آن قرار دارد؛ اجراهای بسیار جذاب و دقیق که در نقاط مختلف دچار شکوفایی می‌شود. همین یک مورد باعث می‌شود که این اثر دلهره‌آور، در عین تکراری و آشنا بودن، وظیفه خود را انجام دهد.

تام یورگنسن | آی جی ان

۵۰ از ۱۰۰

خیلی ناامید کننده است که بازیگران بسیار بااستعدادی مانند دنزل واشنگتون، رامی ملک و جرد لتو، مهارت‌های خود را در این فیلم تلف کرده‌اند؛ یک رمز و راز سر راست درباره قتل که به‌ندرت مخاطب را غافلگیر می‌کند.

اوون گلیبرمن | ورایتی

۴۰ از ۱۰۰

این اثر یک نوع فیلم کاراگاهی بالینی محسوب می‌شود که در تلاش است تا یک حس افشاگری را در ما به وجود بیاورد؛ یک نوع وحشتی که بیش از اندازه بزرگ شده است. فیلم چیزهای کوچک یک اثر دیگر است که همان کلیشه‌های معمولی مربوط‌به دلهره قاتل‌های سریالی را دوباره مورد استفاده قرار می‌دهد؛ درست همانند تصاویری که از صحنه جرم گرفته شده است و ما قبلا آن‌ها را دیده‌ایم. تازه بعضی از آن‌ها هم نمی‌توانند خیلی خوب منظور و سرنخ خود را برسانند.

والری کامپلکس | کانسیکوئنس آو ساوند

۲۵ از ۱۰۰

این یک تجربه فلاکت‌بار است؛ یک کپی خسته‌کننده و قدیمی از چیزی که ما قبلا آن را تماشا کرده بودیم. این فیلم سرعت خیلی کم و کندی هم دارد و به‌نظر می‌رسد که اصلا تکان نمی‌خورد. در پایان، یک فیلمنامه که خلاقیتی ندارد و بازیگرانی که از پتانسیل آن‌ها استفاده نشده، کاری می‌کنند که فیلم The Little Things درست همانند اسمش بی‌اهمیت و کوچک باشد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط