پنج‌شنبه, می 2, 2024
خانهمعرفی فیلمپرفروش ترین فیلم های جهان Avengers: Endgame

پرفروش ترین فیلم های جهان Avengers: Endgame

اخبار هنری :

فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی

تاریخ اکران: ۲۲ آوریل/آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی (دوشنبه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ خورشیدی)

فروش جهانی در زمان اکران: ۲.۷۹۸ میلیارد دلار

فروش جهانی با احتساب نرخ تورم: ۲.۸۲۳ میلیارد دلار

میانگین امتیازات منتقدان در سایت‌های راتن تومیتوز و متاکریتیک: ۹۴ از ۱۰۰ و ۷۸ از ۱۰۰

نتیجه‌ی سال‌ها برنامه‌ریزی، دنیاسازی و بهره‌برداری تلویزیون‌مانند از پرده‌های نقره‌ای، فیلم Avengers: Endgame را به نقطه‌ی اوج کارنامه‌ی مارول در کشاندن مخاطبان به سالن‌های سینما رساند. کوین فایگی تنها فرد حاضر در فهرست مجله‌ی معتبر امپایر از ۳۰ فیلم‌ساز برتر و تأثیرگذار سینمای مدرن است که تا به امروز حتی سابقه‌ی کارگردانی یک فیلم کوتاه را هم ندارد. او MCU را با اعتماد به هنرمندانی گوناگون به آن‌چه که باید تبدیل کرد؛ طوری که هرچه‌قدر استودیوهای دیگر به آب و آتش زدند و برای خلق دنیایی سینمایی جنگیدند، نتوانستند موفقیت جهان مارول را تکرار کنند.

فیلم اونجرز اندگیم با جمع‌بندی چند خط داستانی گسترده و رساندن برخی شخصیت‌های کلیدی مجموعه به سرانجامی که لیاقت آن را داشتند، غیرممکن را ممکن کرد و توانست لقب پرفروش ترین فیلم جهان ۲۰۱۹ بدون احتساب نرخ تورم را از چنگ آواتار خارج کند. همچنین به عنوان یکی از پرفروش ترین فیلم های اکشن شناخته می‌شود. این موضوع وقتی مهم‌تر به نظر می‌رسد که به یاد بیاوریم طی سال ۲۰۱۹ رقابت در گیشه‌ها واقعا سخت شده بود. البته که ساخته‌ی جیمز کامرون با اکران مجدد در چین مجددا توانست در رتبه‌ی اول فهرست بدون احتساب نرخ تورم بایستد.

رسیدن به رتبه‌ی پنجم این فهرست درحالی‌که تورم مجموع فروش برخی فیلم‌ها را به شکلی غیرواقعی و عجیب‌وغریب افزایش داده است، نتیجه‌ی یک تفکر بلند بود؛ نتیجه‌ی برنامه‌ریزی و جلو رفتن مطابق آن برنامه. حتی اگر یک فیلم از دنیای سینمایی مارول هم به نظر یک نفر لیاقت دریافت صفت «خوب» را نداشته باشد باز هم انکار دستاورد فوق‌العاده‌ی فایگی و همکاران او در سرگرم ساختن تماشاگر سینما، بی‌انصافی محض است.

نکات جالب مرتبط با فیلم Avengers: Endgame:

  • از بین تمام بازیگران فیلم، رابرت داونی جونیور تنها کسی بود که اجازه‌ی خواندن نسخه‌ی کامل فیلم‌نامه را داشت. به همین خاطر حجم قابل توجهی از عوامل تولید و بازیگران Endgame پیش از اکران آن، مثل بینندگان اطلاعی از همه‌ی جزئیات داستانی اثر پرفروش نداشتند.
  • مطابق اطلاعات رسمی در مجوع برای تبلیغات انتقام‌جویان: پایان بازی حداقل ۳۵۶ میلیون دلار خرج شد.
  • در بیشتر از ۹۲ درصد شات‌های حاضر در فیلم Avengers: Endgame از جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری استفاده شده است.
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط