یکشنبه, می 5, 2024
خانهاخبار۴۵ روز اکران سینمایی اختصاصی فیلم های برادران وارنر در سال ۲۰۲۲

۴۵ روز اکران سینمایی اختصاصی فیلم های برادران وارنر در سال ۲۰۲۲

اخبار هنری:

هر فیلم سینمایی برادران وارنر در سال ۲۰۲۲ پیش از پخش خانگی به مدت ۴۵ روز اکران اختصاصی داخل سینماها را پشت سر می‌گذارد. بعضی از فیلم‌ها هم فقط برای شبکه HBO Max تولید می‌شوند.

واندر وومن 1984 و تک‌تک فیلم‌های وارنر در سال ۲۰۲۱ همزمان با آغاز اکران سینمایی سراغ پخش در شبکه آنلاین HBO Max رفتند. اکثر قریب به اتفاق این فیلم‌ها نیز شکست‌های سختی را در گیشه‌های سینما متحمل شدند و فروش آن‌ها اصلا ایده‌آل از آب درنیامد. جدیدترین قربانی پخش آنلاین اچ‌بی‌او مکس هم ظاهرا فیلم The Suicide Squad شد که با دریافت نمرات بالا از منتقدها و تحسین مردم نیز نتوانست فروش بسیار قابل توجهی در سینماهای آمریکا داشته باشد.

پس از حواشی فراوان پیش‌آمده وارنر اعلام کرد که از سال ۲۰۲۲ به بعد مجددا به اکران سینمایی اختصاصی بازمی‌گردد. در حقیقت از سال ۲۰۲۲ به بعد وارنر برخی از فیلم‌ها همچون بتگرل را به‌عنوان فیلم تلویزیونی و مخصوص شبکه آنلاین HBO Max می‌سازد؛ فیلم‌هایی که هرگز اکران نمی‌شوند. در آن سو فیلم‌های سینمایی پیش از آن که وارد شبکه آنلاین استریم‌محور HBO Max شوند و روی این سرویس اشتراکی قرار بگیرند، ۴۵ روز اکران سینمایی اختصاصی را پشت سر می‌گذارند.

وارنر پیش از این برای برنامه‌ی جدید خود با زنجیره سینمایی Regal به توافق رسیده بود و حالا با زنجیره سینمایی بسیار بزرگ AMC هم به توافق رسیده است. رئیس شرکت AMC در بخشی از بیانیه‌ی خود نوشت: «ما بسیار خرسند هستیم که وارنر تصمیم گرفت برنامه‌ی اکران خانگی و اکران سینمایی فیلم‌های سینمایی به‌صورت همزمان را رها کند. برخورداری فیلم سینمایی از بازه‌ی زمانی اکران اختصاصی در سالن‌های سینما یک روش مهم برای آفرینش مجموعه‌های بزرگ و موفق است». طی ماه‌های گذشته فارغ از انواع‌واقسام اعضای تیم‌های فیلم‌سازی، اتحادیه‌ی سینمادارها و زنجیره‌های سینمایی مختلف نیز واکنش تندی به تصمیم ناگهانی وارنر نشان دادند. حتی انجمن کارگردان‌های آمریکا وارنر را تهدید به تحریم کرد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط