جمعه, آوریل 26, 2024
خانهاخبار«رستاخیز» را در محرم اکران کنید!

«رستاخیز» را در محرم اکران کنید!

مهدی احمدی مديرمسوول و سردبير روزنامه هنرمند: روزي که فيلم «رستاخیز» را در سالن رسانه‌هاي سی و دومین جشنواره فيلم فجر می‌دیدم، فکرش را هم نمي‌کردم به مشکل اکران بر بخورد؛ البته که نقدهايي به رستاخیز احمدرضا درویش وارد است، اما نه آن قدر که پس از گذشت این سال‌ها، هنوز بر سر اکرانش بگو مگو کنیم؛ علی‌الظاهر رستاخیر دچار سوء تفاهم‌ها، برخوردهای سلیقه‌ای و تفاسیر و تاویل‌های برخی از خواص و بزرگان و یا بازی‌های سياسي و جنجال‌هاي معمول رسانه‌اي شد و دست‌آخر هم دستور عدم اکران عمومي «رستاخیز» تا اطلاع ثانوی صادر.
این در حالی است که «رستاخیز» تمام مراحل کارشناسي مذهبی و فني را گذرانده بود و حتی در بین شرکا و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی این فیلم گران و پرهزینه، علاوه بر موسسه فارابی از مشارکت و سرمایه‌گذاری قابل توجه دفتر یکی از مراجع معظم تقلید نیز نام برده می‌شود، حالا اما پس از گذشت هفت سال هنوز تکليف اين فيلم مشخص نیست!
آیا هنوز پای یک سوتفاهم و اختلاف نظر در میان است؟!
بعد اين ماجراها، احمدرضا درويش از فارابي شکايت می‌کند و مرجع قضایی هم به نفع آقای کارگردان راي می‌دهد و حدود 13 ميليارد تومان پول بيت‌المال به ایشان داده می‌شود؛ اما هنوز بلاتکلیف می‌ماند!
حالا اما با حال و روز خراب اکران‌ این روزها و نبود فيلمی درخور براي اکران مناسبتی در ایام محرم پیش‌رو، آیا وقت آن نرسيده تا مدیر تصمیم‌ساز پدرآمرزیده‌ای پيدا شود و کار را برای اکران آنلاين «رستاخیز» در محرم کرونازده ٩٩ یکسره کند!
حالا که قرار است بعد صدها سال شیعیان و دلدادگان حسینی عمده ارادت شان به سید و سالار شهیدان را در تنگنای محدودیت‌ها و ضوابط و دستورالعمل‌های سخت بهداشتی در حسینه‌ها و تکایا و روضه‌های مجازی و تلویزیونی برپا و ابراز کنند، شاید امکان اکران آنلاین و بین‌الملل مسلمین و خاصه شیعیان فیلم «رستاخیز» بتواند به‌عنوان اثر هنری فرهنگی فاخر سینمای ایران بر غنای بیشتر محتوای مجازی این محرم خاص، بیفزاید.
ای‌کاش رییس محترم سازمان سینمایی، به تدبیر از این مناسبت و فرصت ویژه بهره ببرند و طی روزهاي باقی‌مانده، تکليف رستاخیز را با یک تصمیم و هماهنگی خاص مشخص و روشن کنند. فیلمی که البته و قبلا بهای بلیت و اکرانش هم پرداخته شده است، باشد که هم کمی از حقوق فرهنگی و معنوی مخاطب و خلق‌الله ادا شود و هم بخشی از خسران و ضرر مادی بیت‌المال مسلمین جبران، انشالله.
شاید این آخرین فرصت برای «رستاخیز» ایرانی باشد!

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط