جمعه, آوریل 26, 2024
خانهنقد و یادداشتواکنش اولیه منتقدان به فیلم "The Lighthouse"

واکنش اولیه منتقدان به فیلم “The Lighthouse”

اخبار هنری: واکنش اولیه منتقدان به فیلم “The Lighthouse”

پیتر برادشاو | گاردین
۱۰۰ از ۱۰۰

فیلم‌های خیلی کم و معدودی هستند که به‌طور همزمان هم شما را می‌ترسانند و هم به‌شدت هیجان‌زده می‌کنند. درست همانند پرتو فانوس دریایی، این فیلم هم خیره کننده و خطرناک است. بازی‌های باکیفیت، هوشمندی و فیلم‌نامه درجه یک از جمله دیگر ویژگی‌هایی مثبت فیلم است. رابطه منحصربه‌فرد میان دو نگهبان، رابطه‌ای است که میان دشمنی، رفاقت، صمیمیت پدر و پسری و نفرت پدر و پسری نوسان می‌کند.

جو مورگنسترن | وال‌استریت جورنال
۱۰۰ از ۱۰۰

فانوس دریایی فیلمی به یادماندنی است. از آن دست آثاری که پس از دیدنشان تصاویر دست از سر مخاطب بر نمی‌دارند. تصاویر فیلم موثر و هیپنوتیزم‌کننده می باشند. بازی‌های هر دو بازیگر این اثر سینمایی درخشان هستند.

اوون گلیبرمن | ورایتی
۹۰ از ۱۰۰

این فیلم که تا حدودی براساس فیلم جادوگر ساخته شده است، ثابت می‌کند که رابرت اگرز چیزی بیشتر از یک مهارت بی‌عیب و نقص ژانری درون خودش دارد؛ به طوری که کاملا این ژانر را می‌شناسد و می‌داند که چگونه با آن ارتباط برقرار کند. او توانایی این را دارد که شما را در تب اینکه چه چیزی روی صفحه‌نمایش اتفاق میفتد، نگه دارد.

جوئل مانیک | مجله پیست
۸۳ از ۱۰۰

از جنبه‌های مختلفی، آخرین اثر سینمایی رابرت اگرز تعداد زیادی از ما را به یاد فیلم Last Tango in Paris (آخرین تانگو در پاریس) می‌اندازد؛ اثری که پویایی یک ارتباط ناسالم مشابه آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. درست به همان اندازه که فیلم The Lighthouse جذاب، فریبنده، ترسناک و تأمل برانگیز محسوب می‌شود، به همان اندازه هم درخشنده است.

مانولا دارگیس | نیویورک تایمز
۸۰ از ۱۰۰

داستان فانوس دریایی داستان «انسان و تنهایی» است. یک فیلم ترسناک درباره سیاهی بیرونی و درونی. اثری که با کنترل و دقت زیاد، نورپردازی اکسپرسیونیستی و قاب‌بندی قدیمی مربعی ساخته شده که تاثیر روانی فضای تنگ و محصور را افزایش می‌دهد. رابرت اگرز کارگردانی دقیقی از خود ارائه می‌دهد. صحنه‌هایی که با دقت تنظیم شده‌اند و سپس نوعی بافت به آن‌ها اضافه شده و تنش و رمز و راز درون آن ایجاد شده است.

مت سینگر | اسکرین کراش
۷۰ از ۱۰۰

با اینکه فیلم The Lighthouse مانند اثر قبلی اگرز یعنی فیلم جادوگر من را عمقی و دقیق تحت تاثیر قرار نداد، اما نمی‌توان یک حقیقت بزرگ را انکار کرد؛ آن هم این حقیقت که هنوز اینچنین آثار سینمایی بسیار محدود ساخته می‌شود و به پخش سراسری می‌آید و علاوه‌ بر آن هم روی پرده سینماها می‌رود. این اتفاق هنوز هم جذاب و جدید است.

دانا استیونز | اسلیت
۳۰ از ۱۰۰

در ابتدا شگفت‌انگیز و جذاب است اما خیلی زود دیوانه کننده می‌شود.

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل
۲۵ از ۱۰۰

فیلم فانوس دریایی بیش از چهار برابر طولانی‌تر از هر قسمت مجموعه The Twilight Zone (منطقه نیمه روشن) است و همچنین ۱۰۰ بار بدتر از آن.

میانگین امتیازات منتقدین: 83

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط