جمعه, آوریل 26, 2024
خانهپارادیزوپارادیزو : رابین وود

پارادیزو : رابین وود

اخبار هنری : سینمای هالیوود هنری را عرضه می‌کند که تا حد زیادی ناپدید شده است. برای یافتن چیزی نظیر آن باید به تئاتر دوران الیزابت اول بازگردیم. هیچ یک از قالب‌های دیگر هنر معاصر نتوانسته است در یک آن با همهٔ سطوح اجتماعی و عقلانی سخن بگوید و موفقیتی هم طراز به دست بیاورد. دربارهٔ هالیوود دو حقیقت بزرگ و متضاد وجود دارد، و تمامی تاریخ نقد فیلم، چه انگلوساکسن چه فرانسوی، گواهی است بر مشکلات نگاه داشتن توازنی منطقی میان این دو:

الف ـ هالیوود ماشین تجاری عظیمی است که در آن توجه به فروش فیلم همه چیز و همه کس را به فساد می‌کشاند، جایی که در آن بیان آزادانهٔ هنری امکان ندارد.

ب ـ هالیوود یک کارگاه بزرگ خلاقه است، قابل مقایسه با لندن دوران الیزابت اول یا وین موتسارت، جایی که صدها استعداد گرد آمده‌اند تا زبانی همگانی بسازند.

این دو حقیقت را به حال توازن نگه دارید، آنگاه درمی‌یابید چرا در هالیوود این همه فیلم‌های جالب و تنها تعداد انگشت شماری فیلم‌های تماما رضایت بخش وجود دارد.

▪️تصویر: هالیوود ـ سال 1924

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط