پنج‌شنبه, می 2, 2024
خانهسردبیربرخی از جوانمردی فرشته طائرپور گفتند،اما...!

برخی از جوانمردی فرشته طائرپور گفتند،اما…!

اخبار هنری :

مادر سینمای کودک در دامن خاک آرام گرفت

فرشته طائرپور،مادر سینمای کودک ایران نیز در دامن خاک آرام گرفت و پس از تکاپوهای بیشمار و خسته کننده برای حل مشکلات اهالی سینما،به آسایش ابدی رسید.

پس از درگذشت این بانوی کاربلد،برخی زبان به تحسین او گشوده و از جوانمردی اش گفتند،اما نگفتند که آیا از او درس جوانمردی آموخته و به کار بسته اند یا خیر؟!

آنانی را که من می شناسم،هیچ کدام نمی دانند واژه جوانمردی چیست و حتی چگونه نوشته می شود،چه رسد به اینکه در زندگی آن را به کار ببندند!

زنده یاد فرشته طائرپور از بسیاری که دست شان به دهان شان نمی رسید،دستگیری کرده و دست شان را با دهان شان آشنا کرد.
کسی فراموش نمی کند که چگونه به یکی از عوامل رده پایین سینما رسیدگی کرده،از آوارگی نجاتش داد و به زندگی اش سر و سامان داد.

آنانی که از جوانمردی مرحومه طائرپور گفتند،کدام یک چنین کارهای خیری را انجام داده اند؟

مادر سینمای کودک ایران،لشگر یک نفره بود و به تنهایی به جنگ مشکلات می رفت،هرچند عده ای به دروغ خود را هوادار و وفادار او نشان می دادند.این عده به محض احساس خطر پشت او را خالی می گذاشتند،اما طائرپور پشت اش به پشت این سست عناصران گرم نبود.

تنها کسی که شانه به شانه اش حرکت می کرد و همگام و همراه واقعی او بود،بی شک همسرش بود.

بیگانگان درباره زنده یاد طائرپور،گفتند و گفتند و گفتند،اما کسی که باید می گفت همچنان سکوت کرده است.

منوچهر شاهسواری نباید هم چیزی بگوید و سکوت کند،زیرا تمام محاسنی که دیگران از همسرش گفتند،او به عینه دیده و از نای جان حس کرده بود.

آنانی که برای نشان دادن خویش و از غافله عقب نماندن، از جوانمردی فرشته طائرپور گفتند، چرا جوانمردی نکرده و شانه به شانه او مبارزه نکردند تا بر مشکلات فائق آید؟ چرا مانند او فریاد نزدند و از حق سینماگران گرفتار دفاع نکردند؟ چرا زمانی که نیاز به حمایت داشت پشت اش را خالی کردند؟همه آنان به جای مبارزه،پشت این بانوی شجاع سنگر گرفتند تا در صورت پیروزی او بر مشکلات،فقط ریزه خواری و خوشه چینی کنند.

زنده یاد طائرپور،بسیار باهوش و زرنگ بود،همه را با یک نظر شناخته و می شناخت،می دانست که به جز همسرش،کسی پشتیبان واقعی او نیست و نخواهد بود.

امروز هم از آن بالا،مانند همیشه قهقهه های معروف خود را سر می دهد و می گوید:هرچه می خواهید بگویید،از ابتدا هم می دانستم اهل عمل نبوده و نیستید.برای همین ،هرگز به شما تکیه نکرده و حرف و قول تان را باور نداشتم.حالا از این بالا همه چیز را روشن تر از همیشه می بینم و دست همه لاف زنان بی عمل برای من رو شده است.

اگر آنانی که از جوانمردی فرشته طائرپور گفتند، جوانمردی پیشه کرده و او را تنها نمی گذاشتند،بی شک اغلب مشکلات اهالی سینما حل شده بود.

دشمنان مرحومه طائرپور،بیش از دوستانش بود،زیرا او اهل معامله و زدوبند نبود.اهل مدارا بود،اما اهل مماشات هرگز.
بسیاری به جای اینکه راه را بر او هموار کنند،سنگ جلوی پای او انداختند و چوب لای چرخ فعالیت اش نهادند!خداوند از سر تقصیرات شان نگذرد که نخواهد گذشت.

سیدرضا اورنگ

مقاله قبلی
مقاله بعدی
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط