صحرا کریمی ، رئیس هیئت ملی فیلم افغانستان به ونیز سفر می کند تا توجه فیلمسازان را جلب کند.

اخبار هنری :

صحرا کریمی فیلمساز افغان که در جشنواره فیلم ونیز در سال 2019 با درام زن محور “حوا ، مریم ، عایشه” حضور داشت ، به زودی به جشنواره باز می گردد تا آگاهی خود را از وضعیت فیلمسازان در کشورش پس از بهبود طالبان افزایش دهد. از قدرت

کریمی همچنین رئیس شرکت دولتی افغان فیلم-اولین زنی است که رهبری سازمان را بر عهده داشت-داشت و مدت کوتاهی پس از افتادن کابل در چنگال طالبان موفق به فرار از کشورش شد. او در نامه سرگشاده ای که رسانه های بین المللی اوایل ماه جاری میلادی ارسال کردند ، زنگ خطر بازگشت طالبان و زنگ مرگ احتمالی سینمای این کشور را به صدا درآورد.

کریمی روز شنبه در پیامی در واتس اپ به ورایتی تأیید کرد که در ونیز خواهد بود تا کمپین خود را برای حمایت از فیلمسازان افغان و به طور کلی برای زنان ادامه دهد.
هنوز هیچ توضیحی از جشنواره فیلم ونیز ارائه نشده است ، اما مشخص است که کریمی در ونیز استقبال خواهد شد.

روبرتو سیکوتو که رئیس دوسالانه ونیز ، سازمان والدین جشنواره است ، روز شنبه در مصاحبه ای با روزنامه کوریره دلا سرا گفت که این دوسالانه به ماریو دراگی ، نخست وزیر ایتالیا پیشنهاد داده است که اروپا باید فیلمسازان را در دسته بندی های شغلی که وضعیت پناهندگی به آنها تعلق دارد ، قرار دهد. در میان عجله برای تخلیه افراد تا مهلت 31 آگوست.

سیکوتو گفت: “ما باید وضعیت پناهندگان سیاسی را تسهیل کنیم و در مورد چگونگی پذیرش آسان تر این افراد فکر کنیم.”

هنگامی که طالبان قدرت را به دست گرفت ، فیلم افغان در مراحل مختلف تولید 22 فیلم – سه فیلم از کارگردانان زن – را که در آینده نزدیک از بین می رود ، از جمله دومین فیلم بلند خود کریمی ، که اولین کمدی محلی اخیر افغانستان بود ، از بین می برد. حافظه

آخرین خبرها

اخبار مرتبط