دوشنبه, آوریل 29, 2024
خانهنقد و یادداشتواکنش های اولیه منتقدان به فیلم Wonder Woman 1984 بسیار مثبت هستند

واکنش های اولیه منتقدان به فیلم Wonder Woman 1984 بسیار مثبت هستند

اخبار هنری : 

با اینکه فعلا منتقدهای آمریکایی و بریتانیایی اجازه‌ی صحبت کامل راجع به نقاط قوت و ضعف فیلم Wonder Woman 1984 را ندارند، به نظر می‌رسد که آن‌ها غالبا داستان و پیام این فیلم را شدیدا دوست داشته‌اند.

«واندر وومن 1984» در تاریخ ۲۵ دسامبر (۵ دی) از شبکه HBO Max پخش می‌شود و چند روز قبل از آن هم قدم به سالن‌های سینما در سرتاسر دنیا می‌گذارد؛ البته آن سینماهایی که هنوز ویروس کرونا/کووید 19‌ آن‌ها را تعطیل نکرده است. به همین خاطر شرکت برادران وارنر بالاخره فیلم را به تعداد زیادی از منتقدهای آمریکایی نشان داد؛ منتقدانی که غالبا واکنش‌های اولیه‌ی مثبتی به اثر داشته‌اند. البته پیش از آن که بیش از حد به این واکنش‌ها اعتماد کنید، باید بدانید که آن‌ها می‌توانند به اشکال مختلف توسط استودیو محدود شده باشند. به بیان بهتر گاهی استودیوها برای دادن امتیاز صحبت زودهنگام راجع به فیلم به منتقدها، آن‌ها را محدود به نوشتن راجع به برخی بخش‌های مشخص اثر یا حتی فقط نقاط قوت آن می‌کنند. به همین دلیل در سال‌های اخیر دیده شده است که نقدهای اولیه‌ی یک فیلم بسیار مثبت و نقدهای اصلی تقریبا متوسط بوده‌اند.

در هر حالت فعلا همه‌ی واکنش‌های کوتاه خبر از جذابیت فیلم Wonder Woman 1984 برای اکثر منتقدها می‌دهند. این اثر که سومین ساخته‌ی بلند کارگردانی‌شده توسط پتی جنکینز ۴۹ساله به شمار می‌آید، در نگاه منتقدان آی‌جی‌ان «یک فیلم زیبا، دل‌گرم‌کننده و پرشده از امیدواری است که در دهه‌ی ۸۰ میلادی جریان دارد». منتقد دیگر آی‌جی‌ان فیلم را بسیار سرگرم‌کننده و دارای پیامی امیدوارکننده می‌داند؛ پیام امیدوارکننده‌ای که به نظر او مردم امسال نیاز به شنیدن آن داشتند. تری شوارتز در رابطه با فیلم می‌نویسد: «آن را می‌پرستم. فیلم Wonder Woman، محصول سال ۲۰۱۷ میلادی محبوب‌ترین فیلم دنیای سینمایی دی‌سی برای من است و Wonder Woman 1984 تمام گام‌های کوچک و هوشمندانه‌ی لازم برای ادامه دادن به حرکت در مسیر همان فیلم را برمی‌دارد. این فیلم یک داستان به‌شدت انسانی و بسیار زیبا را با محوریت دایانا پرینس روایت کرده است».

ایمی رتکلیف از رسانه Nerdist:

این همان فیلمی است که به آن احتیاج داشتم؛ همان‌چیزی که همه‌ی ما به آن احتیاج داشتیم. «واندر وومن 1984» پیام‌هایی دارد که مرکز قلب شما را لمس می‌کنند. این یک فیلم متفاوت با تمام فیلم‌های ابرقهرمانی مدرن است.

جرمین لاسیر از رسانه Gizmodo و io9:

همان فیلمی که می‌خواستم و حتی فراتر از آن‌چه که نیاز داشتم. «واندر وومن 1984» بسیار جاه‌طلبانه، بی‌اندازه هیجان‌انگیز و سرشار از امیدی است که به آن نیاز داریم. البته فیلم گاهی بیش از حد طول می‌کشد. ولی به‌صورت کلی به یاد من آورد که دیدن یک فیلم بلاک‌باستر چه‌قدر می‌تواند حال انسان را خوب کند.

اریک گلدمن از رسانه Fandom:

این فیلم واقعا قدرتمند است و لحظاتی فوق‌العاده دارد. زیرا داستان یک قهرمان الهام‌بخش را روایت می‌کند و پیامی زیبا دارد که در این دوران سخت به آن نیاز داشتیم. مثل فیلم Bill & Ted Face the Music حال آدم را خوب می‌کند. همه‌ی بازیگرها معرکه هستند و پتی جنکینز مجددا نشان می‌دهد که کارگردان ایده‌آل به حساب می‌آید. برخی کاراکترها می‌توانستند بهتر معرفی بشوند و یکی از آنتاگونیست‌ها در پایان بهتر از دیگری پردازش شده است. ولی در کل فیلم به خوبی کار خود را انجام می‌دهد.

اریک آیزنبرگ از رسانه CinemaBlend:

خبر فوری: واندر وومن 1984 خارق‌العاده است. فیلم یک داستان ایده‌آل دارد و از پیامی بهره می‌برد که به درد همین دوران می‌خورد. Wonder Woman 1984 پرشده از سورپرایزها است. هر دو شخصیت چیتا و مکس لرد با بازی‌های درخشان کریستن ویگ و پدرو پاسکال به شکل عالی در فیلم قرار گرفته‌اند. هیجان‌زده بشوید! این فیلم واقعا معرکه است.

مایک روگیو از رسانه GameSpot:

فیلمی سرتاسر لذت‌بخش و مناسب این روزگار؛ یک اثر سینمایی فوق‌العاده. این فیلم باعث شد مجددا احساس کنم! بازگشت کریس پاین به داستان هم منطقی و خوب است. گل گدوت نیز مشخصا همچنان مثل یک الهه می‌درخشد. کریستن ویگ عالی است و پدرو پاسکال هم که گاهی فیلم را مال خود می‌کند.

رسانه JoBlo:

پتی جنکینز و گل گدوت مثل فیلم اول دوباره موفق به خلق اثری معرکه شدند! واندر وومن 1984 موفقیتی عظیم است؛ از افتتاحیه‌ی نفس‌گیر خود تا یک پایان‌بندی اورجینال که از روی هیچ فیلم دیگری تقلید نشده است و کاملا تازه به نظر می‌رسد. این فیلم نقاط قوت بسیار زیادی دارد که می‌توانند باعث لذت بردن تماشاگر شوند.

فیلم همان عصاره‌ی «واندر وومن»، محصول درخشان سال ۲۰۱۷ میلادی را دارد. پدرو پاسکال و کریستن ویگ هم بهترین انتخاب‌ها برای نقش‌های خود بوده‌اند. این فیلم هم قلب دارد و هم شوخی‌های فراوان. دوست‌داشتنی، درگیرکننده و سرگرم‌کننده. احساسی، خنده‌آور و هیجان‌انگیز. فوق‌العادگی قسمت اول را به ارث می‌برد و احتمالا از آن هم بهتر است!

لوک باگ از رسانه The Geek Of Steel:

دیروز فیلم را دیدم و هنوز دارم به خاطر آن لبخند می‌زنم. جهان به این فیلم نیاز دارد. باید این فیلم را دید.

جان نگین از رسانه Nerd Reactor:

واندر وومن 1984 از ابتدا تا انتها خارق‌العاده است. این فیلم نشان می‌دهد که ابرقهرمان‌ها می‌توانند از برخی نقص‌ها رنج ببرند. این فیلم نشان می‌دهد که آسیب‌پذیری، شجاعت و عشق ورزیدن در تضاد با یکدیگر نیستند. گل و پتی دوباره موفق شدند که فیلمی سرشار از امید و انرژی بسازند.

اریک دیویس از سایت بلیت‌فروشی Fandango:

با خوشحالی اعلام می‌کنم که واندر وومن 1984 از اولین ثانیه تا آخرین ثانیه یک انفجار ارزشمند سینمایی است؛ فیلمی لایق همان تعریف و تمجیدهایی که «واندر وومن»، محصول سال ۲۰۱۷ در اوج لیاقت آن‌ها را دریافت کرد. عشق، اکشن و شوخی‌ها. هر عنصر داستانی ارزشمندی که بخواهید، در این فیلم پیدا می‌شود. وقتی Wonder Woman 1984 پایان یافت، صورت من پرشده از اشک بود. این یکی از بهترین دنباله‌های تاریخ فیلم‌های DC است.

فیلم داستانی بسیار هوشمندانه را روایت می‌کند. هر سکانس آن یگانه و متفاوت با دیگری است و ارزش‌های خود را یدک می‌کشد. راستی یکی از بهترین آهنگ‌های خلق‌شده توسط هانس زیمر در کل دوران آهنگ‌سازی او نیز در این فیلم به گوش می‌رسد. شیمی بین گل گدوت و کریس پاین هم باورنکردنی و پرحرارت است. پدرو پاسکال و کریستن ویگ تبدیل به دشمنانی پیچیده و غیرمنتظره شدند. دل من برای این فیلم تنگ شده است و می‌خواهم باز آن را ببینم.

گل گدوت با موهای بلند در لباس واندر وومن فیلم Wonder Woman 1984/واندر وومن 1984 به کارگردانی پتی جنکینز

برندون دیویس از رسانه ComicBook:

پتی جنکینز فیلمی را ساخته است که مخاطب را به یاد نقاط اوج سینمای دهه‌ی ۸۰ میلادی می‌اندازد؛ یک اثر سینمایی یگانه. «واندر وومن 1984» بزرگ‌تر و پرمحتواتر از فیلم سال ۲۰۱۷ است. گل گدوت در این فیلم به نقطه‌ی اوج بازیگری می‌رسد.

رسانه The Nerds of Color:

هایپ باشید. هایپ خود را افزایش بدهید. این بهترین هدیه‌ی کریسمس دنیا خواهد بود.

نقدهای نهایی فیلم اکشن Wonder Woman 1984 در تاریخ ۱۵ دسامبر (۲۵ آذر) منتشر می‌شوند. زیرا فیلم از ۱۶ دسامبر (۲۶ آذر) اکران خود در برخی از کشورهای اروپایی را آغاز می‌کند.

محمدحسین جعفریان

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط