جمعه, می 17, 2024
خانهاخبارپایان اعتصاب نویسندگان هالیوود پس از ۵ ماه

پایان اعتصاب نویسندگان هالیوود پس از ۵ ماه

اخبار هنری :

انجمن نویسندگان هالیوود WGA و اتحادیه تهیه‌کنندگان AMPTP اعلام کردند که پس از توافق به شکل اولیه به اعتصاب ۵ ماهه خود پایان خواهند داد.

بیش از ۵ ماه است که اعتصابات انجمن نویسندگان هالیوود ملقب به WGA ادامه یافته است و حالا طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، به پایان این اعتصاب در حال نزدیک‌ شدن هستیم. انجمن نویسندگان هالیوود WGA و اتحایه تهیه‌کنندگان AMPTP اعلام کردند که شب گذشته به‌همراه استودیوهای هالیوودی به توافقی مشترک دست پیدا کردند و حالا اتحادیه نویسندگان قرار است به شکل اولیه به اعتصابات خود پایان دهند و سرانجام پس از ۵ ماه شاهد پایان اعتصابات آن حداقل به شکل اولیه باشیم.

این اعتصابات باعث تحت تاثیر قرار گرفتن تمامی پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی هالیوود شده بود. هنوز جزئیاتی از توافق صورت گرفته بین اتحادیه نویسندگان و استودیوها منتشر نشده است، اما به‌نظر می‌رسد که آن‌ها قرار است دستمزد بهتری دریافت کنند و حداقل شاهد افزایش امنیت شغلی بیشتری برای آن‌ها مثل تشکیل اتاق کوچک نویسندگان توسط استودیوها یا استفاده از هوش مصنوعی باشیم. در‌حالی‌که این موضوع بدون شک یک پیشرفت تاریخی است، اما هنوز چیزهای بیشتری برای نهایی شدن آن وجود دارد.

انتظار می‌رود امروز هیئت WGAW و شورای WGAE مجوز رای دادن به این قرارداد توسط اعضا را صادر کنند. اگر همه اعضا با رای بالا با این توافق موافقت کنند، نویسندگان می‌توانند به‌زودی به سر کار خود بازگردند. بااین‌حال هنوز اعتصاب بازیگران SAG-AFTRA ادامه دارد که انتظار می‌رود به‌زودی شاهد پایان یافتن اعتصاب آن‌ها نیز باشیم. در طول سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ هم نویسندگان به یک توافق اولیه با استودیوها برای پایان اعتصاب دست پیدا کرده‌ بودند که یک هفته تا نهایی شدن این توافق طول کشید.

بنابراین احتمال دارد که توافق نهایی بین استودیوها و انجمن نویسندگان بین یک تا دو هفته طول بکشد. در هر حال پایان یافتن اعتصاب نویسندگان و شروع تولید بسیاری از پروژه‌ها می‌تواند خبر خوبی برای استودیوها و حتی تماشاگران باشد.

حمید تورانپور

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط