سه‌شنبه, آوریل 30, 2024
خانهنقد و یادداشتنقد فیلم Death note 2017

نقد فیلم Death note 2017

اخبار هنری : هالیوود در بازسازی انیمه ها سابقه خرابی داره. طوری که هروقت خبر بازسازی یکی از انیمه های محبوب توسط هالیوود به گوش میرسه چیزی جز یه افتضاح انتظار نمیره. خب لایو اکشن دث نوت از همون اول میشد انتظار یه فاجعه رو داشت. چون علاوه بر سابقه ویران هالیوود در بازسازی انیمه ها، موارد زیادی بودن که سخت میشد جز این فکر کرد از آدام وینگارد به عنوان کارگردان که بعد از موفقیت دو فیلم اولش بدجور به ورطه نابودی افتاد گرفته تا نگارش فیلمنامه که به عهده کسیه که فیلمنامه نویس فاجعه ریبوت چهار شگفت انگیز بوده.

فیلم اومد و نتیجه هم یه فاجعه تمام عیار بود.فاجعه ای که نمونه اش هیچ جا پیدا نمیشه. دث نوت آن‌قدر مشکل‌دار و درب‌و‌داغان است که انگار در حال تماشای یکی از همان تله‌فیلم‌های مناسبتی تلویزیون خودمونیم. همان فیلم‌هایی که گویی سازندگانش یک آخرهفته دور هم جمع شده‌اند و یک چیزی برای پر کردن تایم تلویزیون سرهم کرده‌اند. نتیجه فیلمی است که احساس می‌کنم نقطه‌ی سقوط عمیق‌تری برای بازسازی‌های لایو اکشن انیمه‌ها حساب می‌شود.ایده معرکه و فلسفه دث نوت و پرداخت بهش و همچنین شخصیت ها اینقدر زیاد و پر جزئیاته که فقط در قالب سریال میشه بهش پرداخت مثل انیمه اش که ۳۷ قسمت بود.اما سازندگان لایو اکشن در کمال تعجب در ۱۰۰ دقیقه سر و تهشو جمع کردند.در نتیجه ما کوچکترین پرداختی رو چه به داستان و فلسفه و چه به شخصیت ها شاهد نیستیم.همه اتفاقات بزرگ و مهم انیمه در لایو اکشن در دو دقیقه انجام و تمام میشه!منطق روایی در روایت داستان اهمیت بسیار بالایی داره و در انیمه به بهترین نحو این اصل رعایت شد.اما در نسخه لایو اکشن چیزی به اسم منطق وجود نداره و اتفاقاتی میفته که آدم شاخ در میاره!به شخصه معتقدم اتفاقات عجیب و غریب و فاقد منطق فیلم بهترین سوژه برای تمسخر و خندیدن در جمع دوستان هست.آثار زیادی در تاریخ هستن که منطق روایی در داستان ندارند یا به شدت پایینه اما دث نوت در این قضیه باید در گینس ثبت بشه.حیف اون انیمه معرکه و حساب شده ای که همچنین بازسازی ای نصیبش شد که تمامی نقاط قوت برجستشو به بدترین شکل ممکن تبدیل به نقاط ضعف برجسته کرد.البته با اینحال اصلا توصیه نمیکنم که ازش دوری کنید.بلکه به نظرم اگه دنبال خندیدن و شاد شدن هستید این فیلم بهترین گزینس.باور کنید هیچ فیلم یا کلیپ طنزی اندازه سوتی های این فیلم در روایت داستان و منطق روایی اتفاقاتش شما رو نمیخندونه.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط