جمعه, آوریل 26, 2024
خانهگفتگوگفت‌وگو با "ابوالفضل جلیلی"

گفت‌وگو با “ابوالفضل جلیلی”

اخبار هنری : بعد ۴۰ سال از فارابی وام‌ گرفتم، همین را هم‌ نمی‌توانند ببینند/ ریشه اشکالات، جشنواره کودک نیست، سیاست‌های کشور و گردانندگان آن است / آن‌قدر با بزرگان‌ سینما بد رفتار‌ کردند که یا‌ مرحوم شده‌اند و یا در کنج خانه‌ نشسته‌اند

“ابوالفضل جلیلی”؛ کارگردان‌ سرشناس سینمای‌ کشور

من فیلم جدیدم (مسیر‌ معکوس) را پس از یک دهه و با ۷۰۰ میلیون‌ ساخته‌ام که این میزان برای برخی پروژه‌ها، اندازه پول عصرانه‌شان است و کسی هم صدایش درنمی‌آید.

برای تولید این فیلم، برای‌ اولین بار از فارابی وام گرفتم و چون دیدم این فیلمم هم در ایران اکران‌ نمی‌شود و یا اگر اکران شود، فروشی نمی‌کند، دیدم‌ نمی‌توانم آن وام را برگردانم به همین دلیل رفتم به آنها پیشنهاد دادم به جای بازپرداخت وام، مالکیت فیلم را بردارند و آنها هم ۶۰ درصد از مالکیت فیلم را برداشتند.

بعد ۴۰ سال وامی از فارابی گرفتم و آنها در ازای آن، مالکیت فیلم را برداشتند.حالا دارم می‌شنوم‌ پشت سر فیلم حرف درآورده‌اند و ناراحت هستند از اینکه فارابی در مالکیت فیلم‌ من شریک‌ شده.

بعضی‌ها می‌گویند جشنواره کودک نباید برگزار شود من می‌پرسم چرا؟ ریشه اشکالات جشنواره، سیاست‌های آن نیست بلکه سیاست‌های کشور است و سیاست‌های کشور هم در نتیحه شعور گردانندگان آن است.پس به جشنواره ایراد نگیرید، ایراد از جای دیگری است.

می‌گویند جشنواره کودک دیگر خالی از بزرگان شده.عزیزان متوجه‌ نیستند که جشنواره از وجود این‌ نام‌ها خالی نشده بلکه سینمای ایران خالی شده.روزگاری بیضایی، تقوایی، کیمیاوی، کیارستمی، شهیدثالث و نادری، هم در سینمای ایران بودند و هم در جشنواره‌ها.این عزیزان الان کجا هستند؟ یا مرحوم شده‌اند و یا کنج خانه روزگار می‌گذرانند.آن‌قدر با آنها بد رفتار کردند که فراری‌شان دادند مثل خیلی از ورزشکاران و هنرمندانی که رفتند و هم‌چنان هم دارند می‌روند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط